خانه بلاگ صفحه 10

مهمترین چالش برای تولید فصل دوم سریال “افعی تهران” چیست؟/جواد فرحانی تهیه‌کننده سریال پاسخ داد+اظهاراتی در حمایت از تلویزیون

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: جواد فرحانی تهیه‌کننده سریال “افعی تهران”فیلمنت در گفتگویی تفصیلی در ضمن برشمردن مهمترين چالش‌های تولید فصول بعدی این سریال، برخلاف رویه متداول این روزها که همه در حال نواختن تلویزیون هستند، اظهاراتی حامیانه نسبت به تلویزیون مطرح کرده است.

جواد فرحانی گفت: برای موفقیت یک اثر نباید دنبال فرمول و قصه های تکراری رفت و اگر امروز «افعی تهران» توانسته نظر مثبت مخاطبان را نسبت به خود جلب کند به همین دلیل است که دنبال فرمول های تکراری نرفته است. قصه در سریال ها و فیلم ها باید با حساسیت ویژه ای تعریف شود و مخاطب بر اساس یک فرآیند پای تماشای یک برنامه یا سریال می نشیند. برای مخاطب حرفه ای کیفیت به شدت مهم است، نحوه روایت داستان مهم است، ژانر مهم است. بدیهی است اگر تهیه کننده و فیلمسازی می خواهد موفق عمل کند باید حتماً همه این موارد را رعایت کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ژانر اجتماعی این روزها برای مردم در سراسر دنیا بسیار مهم است و تولیدات این ژانر در همه دنیا مشتری خاص خود را دارند. ژانر اجتماعی باعث ترغیب مخاطب می شود چرا که می‌تواند تعلیق های زیادی داشته باشد و بر اساس این تعلیق ها مخاطب را مجذوب کند که حتماً قسمت های بعدی یک اثر را تماشا کند. این نکته ای است که سریالهای کمدی ندارند چرا که اساساً در آن ها تعلیقی شکل نمی گیرد که بتواند مخاطب را به تماشای قسمت های بعدی ترغیب کند و تنها خلق لحظات کمیک است که به پرمخاطب شدن چنین آثاری کمک می کند.

فرحانی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا بیشتر آثار ملودرام در شبکه نمایش خانگی مورد توجه قرار می گیرند گفت: بنده فکر می کنم کمدی ها هم مخاطب خود را دارند. مثلاً «دفترچه یادداشت» بازخوردش خوب بود. اگر سریال کمدی خوب ساخته شود مخاطب هم دارد. ما نیاز به کار خوب داریم چرا که مخاطبان حرفه ای سینما این روزها از طریق پلتفرم آثار مورد نظر خود را دنبال می کنند از این رو اگر کار کمدی هم خوب هم تولید شود دیده خواهد شد.

تهیه کننده «خندوانه» و «شکرستان» تأکید کرد: ما برای «افعی تهران» خیلی زحمت کشیدیم؛ پیمان معادی روی فیلمنامه این سریال بسیار کار کرده بود. البته فقط قصه این سریال باعث نشده که مخاطبان آن را دنبال کنند. ما در «افعی تهران» شانس های زیادی برای پرمخاطب شدن کارمان داشتیم از جمله اینکه پیمان معادی اولین سریال خانگی اش را بازی می کرد که این می تواند برای مخاطبان حرفه ای سینما بسیار جذاب باشد چرا که خاستگاه اصلی معادی سینمای جدی است و اتوماتیک کسانی که ایشان را در فیلم ها فالو می کردند این کار را هم دنبال می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به میزان استقبال مخاطبان می توان انتظار داشت سیزن های بعدی این اثر نیز تولید شود اظهار داشت: «افعی تهران» از نظر قصه پتانسیل تولید سیزن های متعدد را دارد. ما هنوز در این خصوص اندیشه جدی نکرده ایم و البته مسائلی هم پیش روی مان وجود دارد که نتوانیم این کار را بکنیم از جمله اینکه سریال یک بازیگر کودک دارد که ممکن است بزرگ شود و همین بزرگ شدن او مانعی برای تولید سیزن های بعدی باشد اما به هر صورت ما این روزها تلاش می کنیم که پست پروداکشن این کار را به نحو احسن به سرانجام برسانیم تا مخاطبان تا انتهای کار شاهد تماشای کار باکیفیتی باشند.

فرحانی در همین راستا ادامه داد: از سوی دیگر شرایط تولید یک اثر این روزها بسیار سخت شده و ممکن است تولید سیزن های بعدی «افعی تهران» برای خود ما هم بدل به یک آرزو شود به ویژه آنکه پیمان معادی برای پروژه های خارج از ایران هم تعهد کاری دارد.

این تهیه کننده سپس با انتقاد از برخی تهیه کنندگان در خصوص تولید سیزن های مکرر سریال ها تصریح کرد: برخی دوستان سری دوزی می کنند و فصل دوم و سوم و چهارم می سازند. جالب است بدانید که برخی از آن ها همزمان با هم این سیزن ها را می سازند. این در حالی است که در همه دنیا سیزن ها بر اساس استقبال و موفقیت ساخته می شود اما در ایران الی ماشاالله همزمان تولید کردند که این اتفاق اصلاً درست و حرفه ای نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که شما تهیه کننده ای هستید که در مدیوم های مختلف اعم از سینما، تلویزیون، نمایش خانگی و… فعالیت داشتید آیا فکر می کنید این روزها پلتفرم ها گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده اند یا خیر اظهار داشت: خیر من اصلاً چنین باوری ندارم و همین الآن هم به صورت همزمان مشغول کارهای دیگری هستم از جمله آنکه برنامه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار را در حال پخش از شبکه سوم سیما دارم. همچنین به تازگی سریال «غریبه» که یک عاشقانه پلیسی است را تولید کرده ام و معتقدم این سریال نیز با اقبال خوبی مواجه خواهد شد.

فرحانی متذکر شد: مدتی است برخی بدخواهان می‌گویند تلویزیون و برنامه هایش بیننده ندارند در صورتی که چنین فرضیه ای از اساس صحت ندارد و بنده به ضرس قاطع می گویم که اگر همین امروز یک سریال خوب تولید شود دوباره شاهد خلوت شدن خیابان ها برای تماشای آن سریال خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دوره، دوره کیفیت است! شما ببینید برخی معتقد بودند در سینما تنها فیلم های کمدی فروش دارند اما شاهدیم که «مست عشق» رکوردهای بسیار خوبی زده؛ این اتفاق نشان از آن دارد که اثر خوب در هر مدیومی می تواند به شدت روی جامعه تأثیرگذار باشد.

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو افزود: برنامه دینی و قرآنی محفل اخیراً به عنوان یکی از پر مخاطب ترین برنامه های تلویزیون معرفی شده؛ همین برنامه «پانتولیگ» که تاکنون ۱۰-۱۲ قسمتش پخش شده استقبال خوب مخاطبان را به همراه داشته و از این رو باز هم تأکید می کنم تولید یک برنامه باکیفیت در هر مدیومی می تواند باعث جذب مخاطبان انبوه شود.

فرانک الماسی بازیگر «قدم آخر» شد

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: فرانک الماسی بازیگر نمایش «قدم آخر» به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا شد.

قدم آخر کاری از گروه میم به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا، بازی فرانک الماسی و نویسندگی میثم ترکمند  ۲۹ اردیبهشت در تماشاخانه سیمرغ به روی صحنه رفت.
در نمایش “قدم آخر” بازیگرانی همچون تورج فرامرزیان، شهره اشتری، مبین رستگار، میثم ترکمند، فرانک الماسی، میترا زارعی ، سامی علیخانی، مهدیار راستین فر، و ریحانه فولادی به ایفای نقش پرداختند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «کارگردانی تصمیم دارد تئاتری را به روی صحنه ببرد، او، این روزها مشغول انتخاب بازیگر و عوامل است که در اواسط کار تهیه‌کننده پروژه جا می‌زند که همین اتفاق باعث ایجاد چالش‌‌‌هایی برای کارگردان می‌شود و …
سایر عواملی که در پروژه «قدم آخر» حضور و همکاری دارند، عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان : مهرداد عزیزی پارسا، نویسنده: میثم ترکمند، مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری خورشید مهد نورا و گروه فرهنگی و هنری میم، مشاور کارگردان: مبین رستگار، دستیار کارگردان: علی برجی، طراح پوستر و تصویربردار پشت صحنه: حمیدرضا برزگر، عکاس: سجاد قلی پور.

آرام سازی اضطراب و اهمیت آن در تولیدات هنری

به نقل از تریتا نیوز: سمیرا سرایلو،اگر با اضطراب زندگی می‌کنید، می‌دانید که چقدر آرام سازی ذهنتان دشوار است. اضطراب ممکن است باعث شود تمرکز، خوابیدن یا حتی انجام فعالیت‌های روزانه‌تان تا حدی دشوار شود.

خوشبختانه، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند هنگام اضطراب به آرامش ذهن شما کمک کند. یکی از این تکنیک‌ها به نام قانون ۳-۳-۳ برای اضطراب شناخته می‌شود. در این مقاله، در مورد آن صحبت خواهیم کرد که چیست، چگونه باید از آن استفاده کرد و چگونه می‌تواند به شما در زندگی روزمره کمک کند.

اضطراب چیست؟

بدانید این طبیعی است که گاهی اوقات نگرانی‌ها و اضطراب‌های گذرا داشته باشید. زندگی پیچیدگی های خاص خودش را دارد و گاهی شما را در یک چرخه معیوب می اندازد. بنابراین هیچ کس از مشکلاتی که استرس و ترس ایجاد می‌کند مصون نیست. در واقع، اضطراب واکنش تکاملی طبیعی به خطر یا استرس است.

به احتمال زیاد، اگر به طور منظم مبتلا به ترس و نگرانی شدید هستید، ممکن است دچار اختلال اضطراب باشید. اگر بیش از شش ماه علایم اضطرابی دارید حتما آن را جدی بگیرید. افرادی که مبتلا به اختلالات اضطرابی هستند، ممکن است دشواری در تمرکز در محل کار یا مدرسه داشته باشند و به دلیل اضطراب سنگین، دچار مشکل در کارکرد داشته باشند.

اضطراب حتی ممکن است باعث انزوا، از دست دادن فرصت‌ها، روابط یا رویدادهای اجتماعی شود. چنین فعالیت‌هایی ممکن است منبعی برای انگیزه‌های اضطراب‌زا باشند که می‌توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. انگیزه‌ها ممکن است چیزهای بزرگ یا کوچکی باشند، مانند:

صاحبه کاری

اسباب کشی

رانندگی

پرواز کردن

سخنرانی عمومی

صحبت کردن با برخی افراد

بودن در گروه بزرگ

ترس از اشیای خاص مانند ارتفاعات یا عنکبوت‌ها

اولین روز کاری یا مدرسه جدید

پس چگونه می‌توانید بفهمید که آیا آنچه که دارید تجربه می‌کنید استرس طبیعی ناشی از شرایط جدید است یا اختلال اضطرابی؟

علائم اضطراب می‌توانند ذهنی یا جسمی باشند. با اضطراب، ممکن است احساس نگرانی یا برانگیختگی داشته باشید، حتی زمانی که خطری واقعی در کار نیست. ممکن است عصبی، ناراحت و تنشی باشید.

ممکن است نتوانید از تفکر درباره سناریوهای بدترین حالت‌های ممکن دست بردارید، ترس از آینده فرا گیر شود یا درگیر فکر درباره گذشته شوید.

علایم جسمانی اضطراب همچنین می‌تواند قوی و فلج‌کننده باشد. علایم اضطراب شامل تنفس سریع، تعریق، ضربان قلب تند، لرزش و ناراحتی معده می‌شود.

انواع مختلفی از اختلالات اضطراب وجود دارد که منجر به این علائم می‌شود. به عنوان مثال، بسیاری از افراد فوبیاهایی درباره وضعیت‌ها یا اشیاء خاص دارند. دیگران ممکن است اضطراب اجتماعی در مورد وضعیت‌های اجتماعی یا صحبت کردن با مردم داشته باشند.

اختلال ترس ناگهانی علائم فیزیکی شدیدی ایجاد می‌کند که حتی ممکن است حس مثل یک حمله قلبی داشته باشد. اختلال اضطراب عمومی نیز رایج است، که باعث تجربه ترس و نگرانی بیش از حد بدون هیچ دلیل قابل تعریفی می‌شود.

هر شکل و حالتی که اضطراب شما دارد بدانید که تنها نیستید. بیش از 40 میلیون بزرگسال تنها در ایالات متحده از یک شکلی از اضطراب رنج می‌برند و بیشتر کودکان زیر 17 سال هم در این میان دیده می شوند. علاوه بر این، برای برخی افراد اضطراب ممکن است شب‌ها بدتر باشد زیرا این زمانی است که هیچ حواس‌پرتی‌ای وجود ندارد و شما ممکن است با افکار خود تنها بمانید.

حرکت در زندگی با علائم اضطراب می‌تواند وحشتناک و ناامید‌کننده باشد. ممکن است احساس کنید برابر اضطراب ناتوان هستید. اما خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای مدیریت یا کاهش اضطراب و بازگشت به حال حاضر وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از قانون ۳-۳-۳ می‌باشد.

قانون ۳-۳-۳ چیست؟

قانون ۳-۳-۳ برای اضطراب یک روش ساده برای بازگشت به بدن خود و مسلط شدن بر آن است. از این تکنیک به دلیل قابل دسترس بودن، می‌توانید در هر زمان و هر مکان استفاده کنید و تنها چیزی که نیاز دارید وجود خودتان است. قانون ۳-۳-۳ به اندازه کافی ساده است که کودکان هم می‌توانند آن را تمرین کنند.

سه مرحله ساده برای تمرین قانون سه برای اضطراب وجود دارد:

1. نام بردن سه چیزی که می‌توانید ببینید

ابتدا دور و برتان را نگاه کنید و سه شی را که در اطرافتان وجود دارد نام ببرید. می‌تواند هر چیزی باشد، یک مبل، یک گلدان، یک حیوان خانگی، کلید. ویژگی‌های این اشیاء را بدون قضاوت مشاهده کنید و درباره ویژگی‌های آنها فکر کنید.

ممکن است از خود بپرسید، رنگ موی حیوان خانگی چیست؟ چند کلید وجود دارد و آیا آنها بزرگ یا کوچک هستند؟ مبل از چه نوع پارچه‌ای ساخته شده است؟

2. نام بردن سه چیزی که می‌توانید بشنوید

مرحله دوم تمرکز بر سه چیزی است که می‌توانید بشنوید است. دوباره، شما می‌خواهید جزئیات و ویژگی‌های این سه صدا را مشاهده کنید. نام ببرید که چه چیزی این صداها را ایجاد می‌کند و بلندی و دوری و نزدیکی آن‌ها را یادداشت کنید.

3. حرکت دادن سه قسمت مختلف از بدن

سرانجام، سه قسمت از بدن خود را حرکت بدهید. سر خود را تکان دهید، بازوهای خود را بلرزانید یا پاهای خود را تکان دهید. انگشتان خود یا انگشتان پای خود را حرکت دهید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به بدن خود و لحظه حاضر بازگردید.

دقیقاً همین است – فقط سه حس خود را درگیر کنید: بینایی، شنوایی و لامسه. رعایت قاعده 3-3-3 می‌تواند به شما کمک کند که از هر چیزی که اضطراب شما را فعال می‌کند، دور شوید. این روش ابزاری است که با وقفه در احساسات حمله و بی‌قدرت کردن آن عمل می‌کند.

قاعده ۳-۳-۳ از ذهن‌آگاهی می‌آید.

ذهن‌آگاهی یک تمرین برای کاملا در لحظه حال بودن است، به طور هدفمند به آنچه که در حال حاضر در اینجا و الآن اتفاق می‌افتد متصل شوید. به جای تمرکز بر گذشته یا آینده، ذهن‌آگاهی به ما اجازه می‌دهد که آرام بگیریم و به لحظه حال و شادی آن دست پیدا کنیم.

در این دنیای پرمشغله، آسان است که در مشغله و هیاهویی که جامعه را فراگیر کرده است، گرفتار شویم. اغلب ما در تکاپو هستیم تا وظایفی را انجام دهیم و زندگی روزمره خود را مدیریت کنیم. اما این همه عجله و فعالیت، هزینه‌ای دارد. این می‌تواند استرس را تشدید کند، اضطراب را بدتر کند و شادی ما را کاهش دهد.

با توجه هدفمند به ذهن‌آگاهی، می‌توانیم به خود برگردیم و لذت لحظه حاضر را تجربه کنیم، حتی زمانی که کارهای روزمره مانند شستن ظرف‌ها یا رانندگی به محل کار را انجام می‌دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“رازهای دوبلین” به قلم جواد رستم‌زاده و همراهی عادل فردوسی‌پور

نمایش خانگی: کتاب «رازهای دوبلین» با گفتاری از عادل فردوسی‌پور که به دوران پرحاشیه تیم ملی با سرمربی‌گری میروسلاو بلاژویچ پرداخته است، در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به نقل از قدس آنلاین، جواد رستم‌زاده -روزنامه‌نگار باسابقه و نویسنده کتاب «تو خداداد عزیزی هستی»- در دومین اثرش، داستان تیم ملی فوتبال در دوران پرحاشیه سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ را روایت کرده است.

بلاژویچ با ستاره هایی چون علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا،کریم باقری، علی نیکبخت واحدی، یحیی گل‌محمدی و مهدی هاشمی‌نسب به واسطه جنجال‌ها و حاشیه‌های تاریخی موفق به حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ نشد و حالا پس از سال‌ها، دلایل ناکامی این تیم در کتاب «رازهای دوبلین» بررسی می‌شود.
«رازهای دوبلین»، روایت جذاب تیمی است که قربانی درگیری‌ها و حاشیه‌های درون اردویی و پشت پرده‌های غیر فوتبالی شد، تیمی که اگرچه آرزوهای یک ملت را بر باد داد اما در حافظه تاریخی ایرانی‌ها مورد احترام و دوست داشتنی باقی ماند.

این اثر با گفتاری از عادل فردوسی پور و مقدمه‌ای از برانکو ایوانکوویچ شروع می‌شود و در ادامه با روایت رضا چلنگر، مترجم بلاژویچ و برخی از بازیکنان آن تیم تاریخی به مستندنگاری اتفاقات عجیب و غریب آن دوران می‌پردازد. فصل آخر کتاب به اسناد و عکس های کمتر دیده شده از آن مقطع تاریخی اختصاص دارد که با کمک عکاسان قدیمی ایران تهیه و تنظیم شده است.

«رازهای دوبلین» با  ۲۰۰ صفحه و قیمت  ۱۴۵ هزار تومان توسط نشر گلگشت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

فرشاد یاسر بازیگر برنامه «به خاطرهم»: فعالیت در بازیگری را بیشتر دوست دارم!

نمایش خانگی: فرشاد یاسراز نوجوانی به واسطه فعالیت هنری عموهایش، در محیط هنری رشد کرد و خیلی زود جذب کارهای تلویزیونی شد.او در عرصه هنر تجربه کارهای متفاوتی دارد، از بازیگری گرفته تا مدیر صحنه ای ، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده.
برنامه ترکیبی «به خاطر هم» به تهیه کنندگی کمال فیض آبادی و نویسندگی، کارگردانی و مجری گری اشکان درویشی، با موضع کاهش حوادث و تلفات جاده ای با حمایت هلال احمر و مشارکت شبکه نسیم از آغاز فروردین از این شبکه پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
فرشاد یاسر جدا از اینکه جانشین تهیه کننده در کار بود، بازیگر یکی از نقش های خاص برنامه هم بود.«نوید» جوان خانواده که هیچ حرفی نمی زد و فقط بازی در سکوت داشت از شخصیت های جالب برنامه بود که در قسمت پایانی برنامه از رازش پرده برداری می شود…
با فرشاد یاسر از فعالیت های پشت دوربین و بازیگری به گفت و گو پرداختیم که از نظرتان می گذرد.

*لطفا خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید.
* متولد سال ۱۳۶۷  در  محله ستار خان تهران هستم.  فوق لیسانس کارگردانی  نمایش دارم و از نوجوانی در عرصه های هنری فعالیت داشتم.
* از فعالیت های هنری تان بگویید.
– فعالیت جدی و حرفه ای من از زمانی شروع شد که در سریال«طلاق در وقت اضافه» به کارگردانی سید محسن یوسفی و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی و مجید یاسر به عنوان مجری طرح حضور داشتم. پس از آن  بازیگر دوربین مخفی برنامه «دونبش» به کارگردانی مهراد نوروزی و تهیه کنندگی محمد امین فیض آبادی ، مدیر تولید و بازیگر برنامه «به خاطر من» به کارگردانی محمد مروتی و تهیه کنندگی کمال فیض آبادی ،مدیر تولید تاک شو «یه عید حسابی» به کارگردانی مجتبی سلیمان زاده  ، مجری طرح تله فیلم «پدر» به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی مرتضی عمادین ، مجری طرح و مدیر تولید تله فیلم «آتش بر آب » و تله فیلم «دژ سوق» به کارگردانی سید مجید پرهیز و تهیه کنندگی سید شهرام فتاحیان ، مدیر صحنه تله فیلم «مادر لر» به تهیه کنندگی و کارگردانی جهانگیر الماسی ، مدیر صحنه فیلم «شرکت» به کارگردانی آقای دری و تهیه کنندگی فاطمه سمرقندی ، تهیه کنندگی و کارگردانی و البته بازیگری در اولین دوربین مخفی شبکه نسیم، کارگردانی فیلم کوتاه «با هم» به تهیه کنندگی محمد امین فیض آبادی و ،،،،
*از چگونگی پیوستن شما به پروژه به خاطر هم بگویید.
-من افتخار همکاری قبلی با برادران فیض آبادی را داشتم ‌و در این پروژه هم به بنده لطف داشتند.
* شما در این کار هم جانشین تهیه کننده بودید هم بازیگر، دو تا مسئولیت برای شما سخت نبود؟

-مقوله بازیگری با تهیه کنندگی فرق دارد وخیلی سخت بود. ولی کار کردن با تهیه کننده و کارگردان کار بلد لذت بخش بود و توانستیم طوری در هر بخش کار کنم که به بخش دیگر لطمه ای وارد نشود.
* شخصیتی که شما بازی می کردید جوانی منفعل بود که هیچ دیالوگی نداشت، برای شما به عنوان بازیگر سخت نبود این نقش را بازی کنید؟
– دقیقا همینطور بود و من این چالش و خیلی دوست داشتم تجربه کنم . فرصت مناسبی برای من بود تا در عرصه بازیگری چنین تجربه ای داشته باشم.
*این نقش با توجه به اینکه دیالوگی نداشت چه جذابیتی برای شما داشت؟
-با توجه به اینکه کل محوریت داستان و تمام چالش های خانواده زیر سر نوید بود و عذاب وجدانی که داشت باعث سکوت نوید شده بود. نقش آدم افسرده رو بازی می کرد و هیچکس از راز آن خبر نداشت  تا اینکه در آخر برنامه معلوم می شود نوید عاشق شده بود و به خاطرهمین سکوت کرده بود…

فرشاد یاسر
فرشاد یاسر

* غیرازعرصه های بازیگری شما در کار تولید به عنوان مدیر تولید و جانشین و دستیار تهیه کننده هم بودید، کدام عرصه را بیشتر دوست دارید؟

-واقعیت این است که فعالیت در عرصه بازیگری را بیشتر دوست دارم. اما به قول محمد امین فیض آبادی پشت دوربین برای ما جذاب تری تا در مقابل دوربین!  البته دوستان تهیه کننده به بنده لطف دارند.
*بازخورد های مردم از برنامه به خاطر هم چگونه بود؟

-خدا را شکر در شبکه های مجازی و در جامعه بازخوردهای خیلی خوبی گرفتیم.
* به تازگی کارهای کوتاهی می سازید و در شبکه های اجتماعی پخش می کنید، با چه هدفی این کارها را می سازید؟

– از سال گذشته به فیلمسازی روی آوردم و چند فیلم کوتاه برای جشنواره های بین اللملی ارسال کردم که امیدوارم بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم. در خصوص آیتم هایی که برای فضای مجازی دارم می سازم بیشتر رویکردم احترام به خانواده و شادی و خندیدن به دور از توهین هست و خندیدن بدون توهین از بهترین خنده هایت.
* برخورد مخاطبان با این ویدئوهای کوتاه چگونه است؟
-خدا را شکر آیتم «پدر» به شدت مورد پسند قرار گرفت. ‌جا دارد از محمد امین فیض آبادی که به عنوان برادر بزرگتر همیشه کنارم بوده تشکر کنم و همچنین کمال فیض آبادی تهیه کننده که مسیر راه را نشانم داده است. تشکر می کنم از کارگردان کار بلد و باهوش اشکان درویشی که به زودی زود خبرهای خیلی زیادی از او خواهیم شنید.

ایجاد کپی رایت در ایران در خدمت فرهنگ ایرانی/درخواست وزیر ارشاد از خزاعی برای حل مشکلات آثار خارجی پلتفرم‌ها

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: ایجاد مناقشه بر سر ارائه برخی محصولات خارجی در شبکه خانگی باعث ورود وزیر ارشاد و درخواست مستقیم از رئیس سازمان سینمایی برای حل مشکل شده.

متعاقب ورود وزیر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز به معاونت نظارت دستور داده کلیه آثار سینمایی خارجی که در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش از این سکوها اخذ کنند.

محمد خزاعی در نامه ای خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی ( شامل آثار مستند، کوتاه ، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکوهای نمایش فیلم کشور آورده است:

با استناد به ابلاغیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کارهای لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بسترهای نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود .

حل تعارض در روابط مختلف هنری و غیرهنری

به نقل از تریتا نیوز : سمیرا سرایلو،تعارض در اهداف، انگیزه ها و نیازها می تواند باعث استرس در هر رابطه، به ویژه در رابطه عاشقانه شود. در حالی که تعارض در هر رابطه ای امری عادی است، اما چنانچه حل نشده باقی بماند می تواند به روابط بین فردی آسیب جدی برساند.

به گزارش تریتا نیوز ؛ اگر بپذیریم که همه پارتنرها گاهی با هم اختلاف نظر دارند، پس یافتن راه حلی برای اطمینان از حفظ سلامت رابطه بسیار مهم است. این مقاله به بررسی تعارض و حل آن در زوج‌ها و سایر روابط می‌پردازد و راهبردها و فعالیت‌های کلیدی را برای کمک به جلوگیری یا بازیابی هر گونه آسیب وارد شده معرفی می‌کند.

آیا حل تعارض برای داشتن روابط سالم مهم است؟

لزوما تعارض همیشه منجر به آسیب نمی شود. چالش و اختلاف نظر در یک رابطه (عاشقانه یا غیر عاشقانه) می تواند باعث رشد، درک عمیق تر، بهبود ارتباطات و پیشرفت به سمت هدف شود. البته همیشه هم صدق نمی کند.

مهمترین جنبه تعارض که بر سلامت یک رابطه تأثیر می گذارد، حل آن است. همیشه اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه وجود دارد. با این حال، برای جلوگیری از از دست دادن اعتماد، آسیب به صمیمیت یا رفتاری که باعث ناراحتی بیشتر رابطه می‌شود، «زوج می‌خواهند مطمئن شوند که حل‌وفصل آسیب یا رنجش طولانی‌مدت در یکی یا هر دوی آنها باقی نمی‌گذارد».

روانشناس بالینی راسل گریگر (2015) می گوید اختلاف نظر چهار پیامد احتمالی دارد:

1. نتیجه برای نفر اول خوب است، اما برای نفر دوم خیر.

این یک وضعیت برد- باخت است. یک نفر به آنچه می خواهد می رسد، در حالی که دیگری شکست خورده و احتمالاً احساس آسیب، عصبانیت و رنجش می کند. چنین احساساتی ممکن است منجر به اختلافات بیشتر شود یا در سایر زمینه های رابطه ظاهر شود.

2. نتیجه به نفع شخص دوم است، اما به نفع شخص اول نیست.

این شبیه به اولین نتیجه احتمالی است، فقط این بار اولین شخص رابطه است که احساس شکست یا سرخوردگی می کند (سناریوی باخت-برد).

3. نتیجه برای هر دو نفر بد است.

گزینه سوم برای هر دو نفر بد است. آنها به یک اندازه متضرر می شوند (بازنده – بازنده). اغلب این نتیجه به دلیل لجبازی هر دو طرف است، زمانی که هیچ‌یک نمی‌خواهند دیگری «برنده» شود، بنابراین هیچ‌یک تسلیم نمی‌شوند و کوتاه نمی آیند. باز هم، این برای رابطه مضر است و اگر ادامه یابد یا تکرار شود، در نهایت سمی و آسیب زا می شود.

4. راه حلی پیدا می شود که برای هر دو نفر مناسب است.

زوج با هم به سمت یک راه حل کارآمد قدم بر می دارند و به یک نتیجه برد-برد دست می یابند. هیچ یک از افراد احساس شکست یا آسیب نمی کنند، در نتیجه منجر به افزایش اعتماد به نفس و اعتماد در رابطه می شود.

بدون شک، گزینه چهارم ایده آل ترین گزینه برای یک شراکت بلند مدت و سالم است و از پتانسیل مارپیچ رو به پایین در رابطه جلوگیری می کند (گریگر، 2015). در صورتی که در پاسخ به تعارض، یک نتیجه برد-برد منجر به رشد و حرکت به جلو و بالا می شود.

نحوه حل تعارض در روابط: 4 مرحله

مراحل حل تعارض گریگر (2015) از یک فرآیند چهار مرحله‌ای ساده و در عین حال مؤثر استفاده می‌کند که به زوج‌ها درگیر تعارض‌های مشکل‌ساز برای غلبه بر اختلافات کمک می کند.

مرحله 1 – از بین بردن اختلالات رابطه

اولاً، حذف یا به حداقل رساندن هیجاناتی که مانع حل تعارض می شوند، مانند آسیب، خشم و رنجش، حیاتی است. در غیر این صورت، بعید است که هر یک از طرفین با صبر و حوصله به آنچه طرف مقابل می گوید گوش کند.

مرحله 2 – متعهد به یک وضعیت برد-برد باشید

هر یک از طرفین باید متعهد به یافتن راه حلی باشد که برای هر دو به طور یکسان عمل کند. برد یک طرف در حالی که طرف دیگر ببازد قابل قبول نیست. زن و شوهر باید انگیزه و آمادگی تغییر داشته باشند.

مرحله 3 – گوش دادن هدفمند را سرلوحه کارتان قرار دهید

راه حل برد-برد زمانی بیشتر محتمل است که هر یک از طرفین به طور فعال به حرف دیگری گوش دهد. هر فردی می داند که یک برد برای خودش چگونه است، اما اکنون باید به طور هدفمند به حرف دیگری گوش دهد و از سانسور یا قضاوت اجتناب کند تا بداند برد از دیدگاه طرف مقابلش به چه شکل است.

هنگامی که هر دو درک مشترکی از مشکل داشته باشند، یک راه حل برد-برد امکان پذیر است.

مرحله 4 – بارش فکری هم افزایی را تمرین کنید

این زوج می توانند به سمت شناسایی یک راه حل قابل اجرا پیش بروند، هر گونه تعارض عاطفی را از بین می برند، طرز فکر برد-برد را اتخاذ می کنند و کاملا متعهد به پیروزی برای هر دو هستند.

زن و شوهر می توانند ایده ها، امیدها، نیازها،اهداف و نگرانی هایشان را با یکدیگر در میان بگذارند تا با هم به یافتن راه حلی مناسب و راضی کننده برای هر دو طرف دست یابند.

برای دست یافتن به یک نتیجه بهتر اتخاذ یک طرز فکر برد-برد ضروری است. به جای اینکه از خود بپرسید، “چگونه می توانم به آنچه می خواهم برسم؟” بپرسید: “چگونه می توانیم به آنچه می خواهیم برسیم؟”

این تغییر رویکرد مستلزم تعهد هر دو طرف برای یافتن راه حل هایی برای مشکلاتی است که منجر به رضایت متقابل می شود.

این متن می تواند نمونه ای از متن تعهد به رویکرد برد-برد باشد.

من، ____________________________، متعهد می شوم که یک طرز فکر برد-برد را اتخاذ کنم که در آن به سمت نتایج اختلافات فعلی و آینده کار می کنم تا هر دو به آنچه می خواهیم و نیاز داریم برسیم.

هنگامی که هر دو این برگه را پر کردید، آن را در جایی در خانه قرار دهید تا به هر دو طرف یادآوری شود که در طول رابطه، اکنون و در آینده، یک طرز فکر جدید لازم است.

 

 

 

 

 

نجم الدین عبادتی به سمت «رئیس مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما» منصوب شد

نمایش خانگی: نجم الدین عبادتی به سمت «رئیس مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما» منصوب شد.

با حکم مهدی مجتهد قائم مقام اجرایی سازمان صداوسیما ، نجم الدین عبادتی به سمت رییس مرکز همایش های بین المللی صداو سیما منصوب شد.
گفتنی است، نجم الدین عبادتی  پیش از این به عنوان معاون اماکن ورزشی شهرداری تهران فعالیت داشته و با دو دهه سابقه فعالیت مؤثر و مفید در حوزه های  مدیریت در سازمان صدا و سیما از وی به عنوان افراد شاخص در حوزه ی اجرایی سازمان صداوسیما نام برده می شود

صدور پروانه برای برنده سیمرغ فجر+صدور سه پروانه دیگر

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۴عنوان فیلم کوتاه داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.

در میان فیلمنامه های کوتاه پروانه گرفته، نامهای آشنایی به چشم نمی‌خورد و بیشتر شاهد حضور جوان‌ترها هستیم و شاید تنها نام نسبتا آشنا را باید مصطفی رستگاری دانست؛ نویسنده فیلمنامه “چهل سالگی” که برنده سیمرغ فجر هم بوده و برای فيلمنامه کوتاه “دو دوره گرد” پروانه گرفته.

فهرست فيلمنامه های پروانه گرفته به شرح زیر است:

–«خاک» به تهیه‌کنندگی ایمان ایران‌منش و نویسندگی و کارگردانی فرهاد قربان‌پور

— «دستبند» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمدعلی حسینی‌فر

–«سمیه» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری

— «دو دوره گرد» به تهیه‌کنندگی اصغر صادقی، نویسندگی مصطفی رستگاری و کارگردانی اکبر صادقی

پوران درخشنده-کارگردان “هیس…”-زندگی مادرش را به شبکه خانگی می‌آورد

نمایش خانگی: پوران درخشنده کارگردان “هیس دخترها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.

پوران درخشنده مشغول نوشتن رمانی براساس زندگی مادرش است و قصد دارد همین رمان را به صورت سریال به شبکه خانگی بیاورد.

این فیلمساز کرمانشاهی که از مدت‌ها قبل مشغول نوشتن رمانی براساس زندگی مادرش بوده درباره آن می‌گوید:‌ رمان «مادرم ایران» احتمالاً تا ماه آینده تمام می‌شود و پس از پایان کار برای انتشار آن اقدام می‌کنم.  قصد دارم در آینده هم یک سریال براساس همین رمان برای شبکه نمایش خانگی بسازم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک فیلمنامه دیگر هم دارم که آن را در امریکا نوشتم و پروانه ساختش را هم گرفته‌ام. این فیلمنامه با نام «عشق» درباره مهاجرت است که فعلا اولویت اصلی‌ام ساخت همین فیلم است.
درخشنده این روزها در حال مذاکره با بازیگر است تا هر چه زودتر فیلمش را که با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی خودش ساخته خواهد شد، کلید بزند. او تاکید دارد که «عشق» را حتما باید در خارج از کشور بسازد.