خانه بلاگ صفحه 92

داستان قاتل سریالی زنان در شبکه خانگی+عکس

مسخره باز
مسخره باز

 

نمایش خانگی: فیلم سینمایی “مسخره باز”همایون غنی‌زاده از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

“مسخره باز” در مایه های فانتزی، داستان قاتل سریالی زنان در شهری ساحلی را روایت می‌کند!

علی نصیریان (کاظم خان)، صابر ابر (دانش)، هدیه تهرانی (هما)، رضا کیانیان (بازپرس کیانی)، بابک حمیدیان (شاپور)، داریوش موفق (مانفرد)، محسن حسینی (استاد معروفی)، خسرو بامداد، ایرج ذبیحی و… بازیگران “مسخره باز” هستند.

داستان “مسخره باز” درباره جوانیست به نام دانش که شیفته بازیگری است؛ دانش در یک سلمانی به همراه شاپور کار می‌کند و شب‌ها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری می‌پردازد. صاحب‌کار او کاظم خان که فردی معتقد به اصول اخلاقی است سر ماجرایی با سرهنگ کیانی از قدیم‌الایام مشکل دارد. مانفرد که دوست و کارچاق‌کن این سلمانی است شبی وارد سلمانی شده و بیان می‌کند که موهای بلند زنانه را به قیمت خوب می‌خرد…

 

مسخره باز
مسخره باز

“هم‌گناه۲۰” رسید+عکس

هم‌گناه (قسمت بیستم)
هم‌گناه (قسمت بیستم)

 

نمایش خانگی: قسمت بیستم سریال “هم گناه”مصطفی کیایی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت تازه “هم‌گناه” تصویری از هدیه تهرانی و محسن کیایی دیده می‌شود.

پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، سوگل خلیق، حسین امیدی، مارال بنی آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمد‌رسول صفری، درنا مدنی، محمد موحدنیا و آی‌تک جاوید‌نژاد بازیگران این سریالند.

داستان “همگناه” درباره خانواده‌ای بزرگ و قدیمی به نام صبوری است که سال‌هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه است. آن‌ها در خانه‌ای قدیمی همچنان در آرامش با هم زندگی می‌کنند، ورود جوانی به این خانواده زندگی همه خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند…

 

هم‌گناه (قسمت بیستم)
هم‌گناه (قسمت بیستم)

تمرکز بر لعیا زنگنه در قسمت چهارم آقازاده+عکس

آقازاده(قسمت چهارم)
آقازاده(قسمت چهارم)

نمایش خانگی: چهارمین قسمت سریال آقازاده ساخته بهرنگ توفیقی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت تازه آقازاده تصاویری از امین تارخ، لعیا زنگنه و مهدی سلطانی به چشم می‌خورد.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی بازیگران سریالند.

داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسی‌اش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار می‌شود…

 

آقازاده(قسمت چهارم)
آقازاده(قسمت چهارم)

هراس عجیب تلویزیون از آقازاده؟؟

امیر-آقایی+آقازاده
امیر-آقایی+آقازاده

نمایش خانگی: یکی از عجیب ترین اتفاق های روزهای اخیر تلویزیون ،‌ عدم پخش «دورهمی» با حضور امیر آقایی است.

برخی رسانه ها دلیل این اتفاق را همزمانی توزیع «آقازاده» با بازی آقایی و نگرانی مدیران تلویزیون عنوان کرده اند. گفته می شود امیر آقایی نظرش درباره این سریال و ماجرای آقازادگی را بیان کرده؛ تلویزیون هم ترجیح داده بهانه دست «دیگران» ندهد و از اساس بی خیال پخش گفت و گو شده است.

شاید بگویید تلویزیون پیش از این هم اجازه پخش مصاحبه مهران مدیری با مجید صالحی ،‌ رویا میرعلمی و … را نداده است.
این یادآوری ، اولا ‌فضای بسته تلویزیون و تنگ نظری برخی مدیران را یادآور می شود. دوما ساز و کار تلویزیون را پیش می کشد که نمی خواهد برای محصولات شبکه خانگی تبلیغ کند.

از همین معبر می توان نتیجه گرفت شاید گفت و گوی مجید صالحی به این دلیل پخش نشده که برنامه «ام شو» با اجرای او در پلت فرم های اینترنتی بارگذاری می شود. نمی دانیم دلیل واقعی همین است ولی اگر باشد؛ «سخیف» و «دور از شان واقعی تلویزیون» است.

با این همه،‌ وقتی سوژه مورد بحث «آقازاده» باشد معادلات به هم می ریزد. این سریال توسط حامد عنقا ساخته شده که چهره معتمد تلویزیون است. عنقا در همین رسانه سالها به عنوان نویسنده ،‌تهیه کننده و مجری فعالیت کرده و خط و مشی او برای مدیران صدا و سیما روشن است وانگهی ، سازمان اوج در ساخت «آقازاده» مشارکت دارد که نهادی هسمو با تلویزیون است.

پس ، وقتی بازیگر «آقازاده» در یک برنامه تلویزیونی حاضر می شود ، ایراد بازرگانی صدا و سیما و مساله تبلیغ برای سریال خانگی ، صرفا یک توجیه محسوب می شود. این اتفاق در حالی افتاده است که تا پیش از آن بنظر می رسید تلویزیون تصمیم گرفته از فرصت «دورهمی» بهره ببرد و خود را در جنبه های معنوی «آقازاده» شریک کند!

با این حال برنامه امیر آقایی از «دورهمی» حذف میشود و شاید هرگز رنگ آنتن نبیند. لاجرم این شائبه پیش کشیده می شود که مدیران تلویزیون برخلاف مانیفست خود ، حتی از آسیب شناسی پدیده آقازدگی،‌ ولو به اندازه مصاحبه با بازیگر یک سریال ، هراس دارند.

از این ماجرا برداشت دیگری هم می توان کرد: زاویه نگاه سریال «آقازاده» که در نقد رانت ارکان مختلف قدرت است به مذاق برخی مدیران تلویزیون خوش نیامده! دلیل این نگرانی چیست؟!

“دل۳۰” رسید+عکس

دل(قسمت سی)
دل(قسمت سی)

 

نمایش خانگی: قسمت سی‌ام سریال خانگی “دل”منوچهر هادی از طریق گلرنگ‌رسانه با پخش دنیای هنر عرضه شد.

بر روی جلد قسمت تازه “دل” تصویری از یکتا ناصر در کنار ساره بیات و حامد بهداد به چشم می‌خورد.

“دل” داستان ازدواج لاکچری دو جوان را در شرایطی روایت میکند که گذشته هر کدام از این دو جوان بر ازدواجشان سایه افکنده!

حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، علی سخنگو باهنرمندی مهراوه شریفی‌نیا، لیلا زارع و بهرام افشاری و همراهی حمیدرضا نعیمی، تینو صالحی، سارا نجفی، حسین عرب، محمدحسن معینی و با حضور افتخاری مریم سعادت بازیگران سریال هستند.

 

دل(قسمت سی)
دل(قسمت سی)

“هم‌گناه۱۹” رسید+عکس

هم‌گناه(قسمت نوزدهم)
هم‌گناه(قسمت نوزدهم)

نمایش خانگی: قسمت نوزدهم سریال “هم گناه”مصطفی کیایی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت تازه “هم‌گناه” تصویری از پرویز پرستویی درمیان مسعود رایگان و مهدی پاکدل دیده می‌شود.

پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، سوگل خلیق، حسین امیدی، مارال بنی آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمد‌رسول صفری، درنا مدنی، محمد موحدنیا و آی‌تک جاوید‌نژاد بازیگران این سریالند.

داستان “همگناه” درباره خانواده‌ای بزرگ و قدیمی به نام صبوری است که سال‌هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه است. آن‌ها در خانه‌ای قدیمی همچنان در آرامش با هم زندگی می‌کنند، ورود جوانی به این خانواده زندگی همه خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند…

 

هم‌گناه(قسمت نوزدهم)
هم‌گناه(قسمت نوزدهم)

فیلم خواهرزن مهدی هاشمی به شبکه خانگی رسید+عکس

خانه دیگری
خانه دیگری

نمایش خانگی: فیلم “خانه دیگری”بهنوش صادقی از طریق هنراول به شبکه خانگی رسید.

به گزارش نمایش خانگی، “خانه دیگری”را بهنوش صادقی خواهر مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی بازیگر مشهور ساخته است و علاوه بر همسر هاشمی، برادرش ناصر هاشمی هم در آن بازی داشته است.

پژمان بازغی، لیلا زارع، گوهر خیراندیش، ناصر هاشمی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، متین ستوده، روشنک گرامی، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی و… بازیگران فیلمند.

این فیلم داستان زندگی مرجان را روایت می‌کند که می‌بایست ظرف ۱۰ روز، پولی را برای پدرش تهیه کند. او در طی این مسیر با موانعی روبرو می‌شود که زندگی زناشویی‌اش را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد…

 

خانه دیگری
خانه دیگری

سومین قسمت “آقازاده” رسید+عکس

آقازاده(قسمت سوم)
آقازاده(قسمت سوم)

 

نمایش خانگی: سومین قسمت سریال “آقازاده” بهرنگ توفیقی از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

بر روی جلد قسمت سوم “آقازاده” تصاویری از امیر آقایی و امین حیایی، به چشم می‌خورد.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی بازیگران سریالند.

داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسی‌اش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار می‌شود…

 

آقازاده(قسمت سوم)
آقازاده(قسمت سوم)

اذعان کیومرث پوراحمد به واسپاری “نماوا” به مدیر یک ارگان منحله ارشاد!!+عکس

نماوا
نماوا

 

نمایش خانگی: اگر تا پیش از این می‌گفتند مدیران هیچ‌گاه از ساختارهای دولتی حذف نمی‌شوند و فقط از واحدی به واحدی دیگر در دولت می‌روند حالا تبصره‌ای تازه بدین مثل افزوده شده است.

این تبصره تازه عبارتست از رسوخ مدیران حذف شده از ساختار دولتی به سازمان‌های متمولی که ظاهرا خصوصی هستند.

در هفته‌های گذشته مدام شایعاتی طرح شده بود درباره واسپاری مدیریت سامانه ویدیوی درخواستی “نماوا” به مهدی یزدانی مدیر موسسه منحله رسانه‌های تصویری؟؟

شایعه‌ای که اخیرا کیومرث پوراحمد در گفتگو با ایسنا بر آن صحه گذاشته است. پوراحمد به بهانه اکران آنلاین فیلم آخر خود این‌چنین به تشکر از سامانه‌های فیلمیو و نماوا پرداخت: آقای شکوری مدیر و مسئول فیلمیو لطف دارند اما جناب مهدی یزدانی مدیر و مسئول نماوا خیلی به من لطف دارند و (حداقل) به مناسبتی تا همیشه مدیون ایشان هستم، آقای یزدانی مرا در جریان گذاشته‌اند!!

اینکه چرا پوراحمد تا همیشه خود را مدیون مهدی یزدانی می‌داند معلوم نیست ولی آنچه مشخص است مدیریت مدیریت یزدانی بر نماوا!

اینکه چطور می‌شود مهدی یزدانی مدتی کوتاه بعد از انحلال موسسه رسانه‌های تصویری، از مدیریت یک سامانه ویدیوی درخواستی متمول سربرمی‌آورد نامعلوم است؟؟
رزومه یزدانی در حیطه ویدیوی درخواستی چه بوده که حالا لایق مدیریت بر نماواست؟؟ و آیا بین این سامانه و ساختار دولتی سینما ربطی وجود دارد که یزدانی به‌راحتی می‌تواند بدان ورود کرده و مدیرش شود؟؟

نمایش خانگی آماده است پاسخ گردانندگان نماوا به چرایی انتخاب مهدی یزدانی بر مدیریت این سامانه را منتشر کند.

اذعان کیومرث پوراحمد بر مدیریت مهدی یزدانی بر نماوا
اذعان کیومرث پوراحمد بر مدیریت مهدی یزدانی بر نماوا

 

نماوا+مهدی یزدانی
نماوا+مهدی یزدانی

 

انتقاد رسانه اصولگرا از گرانفروشی وی.او.دی‌های وطنی⇐چرا یک ایرانی باید بیش از دو برابر شهروندان اروپایی برای استفاده از «وی‌او‌دی‌ها» حق اشتراک پرداخت کند؟؟

vodویدیوی درخواستی

نمایش خانگی: تعطیلی چهارماهه سینماها فرصتی را پیش روی سامانه‌های ویدیوی درخواستی قرار داده بود که بتوانند با ارائه تسهیلات متعدد به مخاطبان، آنها را به‌سمت خود بکشند با این حال هیچ کدام از این سامانه‌ها نتوانستند تسهیلات ویژه‌ای را به مخاطب ارائه دهند و همین عاملی شد بر گلایه بسیاری از مخاطبان.

روزنامه اصولگرای “جوان” در انتقادی بر این سامانه‌ها به گرانفروشی آنها نسبت به عرف جهانی، اعتراض کرده است.

متن تحلیل جوان را بخوانید:

یک ایرانی برای خرید یک اکانت یک ساله «وی‌او‌دی»‌های ایرانی باید بیش از ۱۰‌درصد از درآمد ماهانه خود را هزینه کند، این در حالی است که یک آلمانی فقط ۴‌درصد برای خرید اشتراک «دیزنی» هزینه پرداخت می‌کند! چرا مردم ایران باید گران‌فروشی «وی‌او‌دی»‌ها را تحمل کنند؟

به رغم اینکه سینما‌ها باز شده است، اوج‌گیری مجدد کرونا باعث شده تا استقبال از فیلم‌های در حال اکران برخلاف ادعا‌ها و تبلیغات اولیه چندان هم چشمگیر نباشد، در این شرایط هنوز هم فضای مجازی و «وی‌او‌دی»‌ها حرف اول را در نمایش فیلم‌ها می‌زنند؛ اتفاقی که نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشور‌هایی که بیشترین میزان درگیری با کرونا را دارند، دیده می‌شود ولی تفاوت شهروندان ایرانی با افرادی که در اروپا یا امریکا از «وی‌او‌دی» برای سرگرمی استفاده می‌کنند این است که ایرانی‌ها باید خیلی بیشتر از دیگران برای خرید اشتراک وی‌او‌دی‌های ایرانی هزینه پرداخت کنند!

بخش عمده‌ای از بازار وی‌او‌دی در ایران در اختیار دو سامانه «فیلیمو» و «نماوا» است. در بخش خرید اشتراک این دو سامانه، انواع اشتراک‌های زمانی دیده می‌شود. فیلیمو قیمت اکانت یک ماهه را ۲۵‌هزار تومان، سه ماهه را ۷۵‌هزار تومان (با تخفیف ۳۰ هزار تومان) و اشتراک شش ماهه را ۱۱۰‌هزار تومان اعلام کرده است. نماوا هم اکانت دو روزه را ۱۲‌هزار تومان (با تخفیف ۹ هزارو ۹۰۰ تومان)، یک ماهه را ۳۰‌هزار تومان (با تخفیف ۲۵‌هزار تومان)، سه ماهه را ۷۵‌هزار تومان (با تخفیف ۶۰‌هزار تومان)، شش ماهه را ۱۴۰‌هزار تومان (با تخفیف ۱۱۰‌هزار تومان) و ۱۲ ماهه را ۲۵۰‌هزار تومان (با تخفیف ۱۹۰‌هزار تومان) می‌فروشد. این رقم‌ها البته مبلغ قطعی نیست و خریدار باید برای خرید آن‌ها ۹‌درصد اضافه‌تر بابت مالیات بر ارزش افزوده نیز بپردازد.

در مقابل این دو سامانه مشهور ایرانی که حرف اول را در بازار وی‌او‌دی‌های ایرانی می‌زنند، نمونه‌های خارجی برای مقایسه آورده می‌شود. مشهورترین سامانه تماشای آنلاین فیلم و سریال در سراسر جهان، «نتفلیکس» است.

شرکت آمریکایی «نتفلیکس» که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست، از قبال شیوع کرونا در جهان کاسبی‌اش سکه شده و تنها در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۰، ۱۵ میلیون نفر بر مشترکان آن افزوده است. نتفلیکس که بیش از ۱۸۲ میلیون مشترک از سراسر جهان دارد، برای فروش اشتراک یک ماهه خود مبلغ ۹۹/ ۷ یورو در حد پایه تا ۹۹/ ۱۳ یورو دریافت می‌کند. این دریافت برخلاف وی‌او‌دی ایرانی شامل هیچ گونه پرداخت اضافه نخواهد شد.

از آنجایی که «یورو» پول واحد منطقه اتحادیه اروپاست، درآمد را در دو کشور آلمان و فرانسه بررسی می‌کنیم. بر اساس آمار رسمی سایت «Eurostat» وابسته به اتحادیه اروپا که آمار‌های مربوط به کشور‌های عضو این اتحادیه را منتشر می‌کند، حداقل دستمزد ماهانه در آلمان مبلغ یک‌هزار ۵۵۷ یورو و در فرانسه یک‌هزار و ۵۲۱ یورو و ۲۲ سنت است. بر مبنای این آمار، یک فرد آلمانی برای خرید اشتراک یک ماهه نتفلیکس در کف قیمت شکل ممکن، تنها ۵/ ۰ درصد از درآمد یک ماهه خود را هزینه می‌کند. در فرانسه این مبلغ کمی بیشتر می‌شود و به ۵۲/ ۰ درصد می‌رسد.
در ایران، اما حداقل دریافتی یک کارگر در سال ۱۳۹۹، مبلغ یک‌میلیون‌و ۹۱۱‌هزار تومان است. حالا یک کارگر ایرانی با چنین دستمزدی برای خرید اکانت یک ماهه فیلیمو باید ۳ /۱ درصد از حقوقش را پرداخت کند.

این رقم در خرید اشتراک برای بازه‌های زمانی بالاتر بیشتر خود را نشان می‌دهد. برای نمونه یکی از رقبای نتفلیکس، «دیزنی» است. سامانه دیزنی که در آن کاربر می‌تواند آثار دیزنی، پیکسار، نشنال جئوگرافی و مارول را تماشا کند، اکانت یک ماهه را ۹۹/ ۶ یورو و اشتراک یک ساله را ۹/ ۶۹ یورو می‌فروشد.

به این ترتیب یک آلمانی برای خرید اکانت یک ساله دیزنی باید ۴/۴ درصد از درآمد یک ماه خود را هزینه کند و یک فرانسوی ۵/۴ درصد درآمد ماهانه‌اش را پرداخت کند. در عوض اکانت یک ساله نماوا برای یک ایرانی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۲۰۷‌هزار تومان تمام می‌شود. این رقم یعنی بیش از ۱۰‌درصد از درآمد ماهانه وی!

به عبارت ساده، یک ایرانی باید بیش از دو برابر شهروندان اروپایی برای استفاده از «وی‌او‌دی‌ها» حق اشتراک پرداخت کند. این مسئله وقتی حساس‌تر می‌شود که پای حق رایت خرید محصولات پیش کشیده می‌شود.

نتفلیکس و دیگر سامانه‌های ارائه‌کننده فیلم و سریال در سراسر جهان برای پخش محتوا باید حق مؤلف یا همان کپی رایت را پرداخت کنند. در عوض «وی‌او‌دی»‌های ایرانی عملاً برای محصولات خارجی که بخش عظیمی از ویترین و آرشیو را تشکیل می‌دهد، چیزی به عنوان حق رایت و خرید کپی رایت پرداخت نمی‌کنند.

توضیحات محمدجواد شکوری‌مقدم، مالک فیلیمو درباره خرید رایت محصولات خارجی که می‌گوید: «با توجه به اینکه ایران در شرایط تحریم و خلأ قانونی متعهد نبودن به «کنوانسیون جهانی برن» به سر می‌برد، ما سریال‌هایی که فروش آن‌ها در منطقه خاورمیانه آزاد است را از طریق واسطه‌های فروش در ترکیه، لبنان و امارات خریداری می‌کنیم و کپی رایت همه آن‌ها موجود است.» در عمل خرید رایت نیست بلکه طرف ایرانی صرفاً «میجر» را تهیه می‌کند که خرید آن سال‌هاست از سوی وزارت ارشاد ممنوع شده است.

حال باید پرسید چرا برای محتوایی که خرید رایت آن به صورت مستقیم انجام نشده و دریافت «میجر» آن نیز از طریق واسطه و با مبالغ نامشخص بوده است، باید در نهایت به مبلغی برسد که گران‌تر از حق اشتراکی باشد که کمپانی جهانی با پرداخت همه حقوق در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد!

اکنون که بنا به تصمیمات بالادستی، خلع ید دولت از تصدی‌گری در مورد پخش فراگیر صوت و تصویر در حال به انجام رسیدن است، باید از متولیان جدید پرسید که آیا برای نظارت بر میزان حق اشتراک سامانه‌های اشتراک فیلم و سریال برنامه‌ای دارند؟!