نمایش خانگی: فیلم “سراسر شب”فرزاد موتمن از طریق هنراول به شبکه خانگی عرضه شد.
به گزارش سایت نمایش خانگی، “سراسر شب” که مدتها پشت خط اکران مانده بود بالاخره بعد از تعطیلی کرونایی سینماها، ابتدا اکران آنلاین شد و سپس وارد شبکه خانگی گردید.
“سراسر شب” که بلحلظ داستانی اثری مغشوش به نظر میرسد داستان مهتاست که برای یافتن ردی از داوود مرادی که آخرین فرد مرتبط با خواهرش مریم بوده به محل زندگی داوود میرود تا پاسخی برای سوالاتش پیدا کند…
نمایش خانگی: بالاخره بعد از حدود یک هفته تاخیر سریال خانگی “قورباغه”هومن سیدی از طریقه نماوا به شبکه خانگی رسید.
به گزارش سایت نمایش خانگی، نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینى، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار، مهران غفوریان، محمدامین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، نوید پورفرخ و هومن سیدی بازیگران “قورباغه” هستند.
قسمت اول سریال”قورباغه” همنام فیلم اول هومن سیدی یعنی “آفریقا”ست و لوکیشن اصلی محل وقوع نیز مانند همان فیلم در اکباتان است.
داستان “قورباغه” روایت همراهی سه ساقی جوان و تلاش برای سرقتی است که به قتل هر سه منجر میشود؛ قتلی که مشخص نیست در عالم واقع روی میدهد یا رویا؟؟
بلحاظ بصری “قورباغه” ترکیبی است بین “اعترافات ذهن خطرناک…” و “مغزها…” ولی چربش شخصیتپردازی بهسمت “اعترافات…” میرود.
نکته قابل تامل درباره قسمت اول “قورباغه” آن است که با حداقل نماهای مربوط به ناجا ارائه شده و جامپکات پس از درگیری در یک مرکز خرید بدون تصویرسازی نیروهای انتظامی، بدجوری جلب نظر میکند.
نمایش خانگی: شبنم مقدمی به عنوان جدیدترین بازیگر به جمع بازیگران سریال نمایش خانگی «آهوی من مارال» اضافه شد.
به گزارش سایت نمایش خانگی، انتخاب بازیگران سریال نمایش خانگی «آهوی من مارال» ادامه دارد و شبنم مقدمی به عنوان تازه ترین بازیگر به این سریال نمایش خانگی پیوست.
پیش از این حسن معجونی برای ایفای نقش ناصرالدین شاه قاجار و الهام کردا در نقش انیسالدوله با این پروژه، قرارداد بسته است.
در خلاصه قصه این سریال آمده است: ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق میگذرد و به دنبالش حال سلطان، صاحبقران میشود و…
سریال «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده، تهیه کنندگی مشترک سعید خندق آبادی و بهروز خوش رزم است.
نمایش خانگی: وحید پناهلو که بهجای سعید خندقآبادی مدیر موسسه هنرهای تصویری سوره منسوب به حوزه هنری شده در طی مدت فعالیت خود نتوانسته بانی اتفاقات چشمگیر باشد.
خندقآبادی با همه انتقادات وارده بهخاطر بالا بردن قیمت خرید آثار توانسته بود هنرهای تصویری سوره را بهخاطر دریافت رایت پخش فیلمهای پرفروش در کانون توجهات قرار دهد ولی پناهلو نتوانسته در مدت مدیریت خود سببساز چنین رویکردی باشد.
وحید پناهلو، مدیرعامل مؤسسه «هنرهای تصویری سوره» به تازگی در گفتگو با تسنیم در ضمن خبررسانی بابت ورود حوزه هنری به عرصه سریالسازی، شراکت حوزه هنری در یک سامانه ویاودی نهچندان مطرح را هم تایید کرده است.
پناهلو بیان داشت: حوزه هنری ویاودی دارد و به عنوان سهامدار سامانه پخش «فیلمگردی» است که با سه ارگان دیگر همکاری دارند. سامانه «فیلمگردی» از سال گذشته به صورت رسمی شروع به کار کرد و قرار است در کنار تولید محتوای اختصاصی در زمینه سریال، به عرضه آثار روز نمایشی نیز بپردازد و در این زمینه ها ورود نیز کرده است. به تازگی اکران آنلاین فیلم سینمایی «آبادان یازده شصت» نیز در همین بستر انجام شده و نخستین بازخوردها درخصوص آن دریافت شده است. این روند قطعاً ادامه خواهد داشت و برنامههایی برای تولید سریال و آثار متنوع نیز برای سال آینده تدوین شده است.
اینکه سامانه ویاودی حوزه هنری نتوانسته در کارزار رقابت پلتفرمهای آنلاین، قدعلم کند و درعین حال به دنبال تولید سریال اختصاصی هم هست میتواند سوالبرانگیز باشد از این حیث که بهترین سریالها چگونه بر بستر چنین سامانهای امکان عرضه فراگیر پیدا خواهد کرد؟
داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسیاش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار میشود.
در قسمت تازه سریال “آقازاده”، همزمان با علنی شدن درگیری نیما و تینا، بهرامی با تصمیمی غافلگیرکننده، بازی را به هم میریزد و حامد اسیر دسیسهای مشکوک می شود…
نمایش خانگی: فیلم “روزهای نارنجی”آرش لاهوتی از طریق هنراول به شبکه خانگی رسید.
به گزارش سایت نمایش خانگی، “روزهای نارنجی” که نامش برگرفته از رنگ نارنجی مرکبات است یکی از آثار متاخر هدیه تهرانی است که متاسفانه نتوانست در اکران آنلاین مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
این فیلم حول محور زنی به اسم آبان است که پس از آن که واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ های مرکبات شمال کشور می شود، باید با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کند. آبان با روحیه جنگنده و مستحکمی که دارد، سعی میکند در برابر این مشکلات تمام قد بایستد اما…
هدیه تهرانی (در نقش آبان)، علی مصفا (در نقش مجید)، مهران احمدی (در نقش کاظم)، علیرضا استادی (در نقش یعقوب)، ژیلا شاهی (در نقش فیروزه)، صدف عسگری، رویا حسینی، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران فیلمند.
نمایش خانگی: اولین جشنواره فرهنگی بانوان کارآفرین(ایران باننو) با هدف تقویت نظام خانواده و حمایت از کارآفرینی بانوان ایران زمین برگزار میشود.
این جشنواره در حیطههای مختلف فرهنگی-هنری و در بخشهای بانوان کارآفرین برتر، عکس، شبکههای اجتماعی، فیلم کوتاه، تیزر، موشن، کلیپ، پویانمایی، رسانه، پژوهش، کتاب، مقاله، موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه برگزار خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره بانوان کارآفرین با انتشار فراخوان از عموم علاقمندان دعوت به حضور در جشنواره کرده و بر این امر تاکید نموده که در این جشنواره که بهصورت آنلاین برگزار میشود، آماتورهای خوشقریحه بهاندازه حرفهایهای باسابقه مجال حضور دارند.
جشنواره تخصصی بانوان کارآفرین توسط تشکل مردمنهاد ایران باننو با حمایت ستاد پیشرفت جامع منطقهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار میشود و هیات داورانی برآمده از چهرههای مطرح عرصه فرهنگ و هنر، داوری این جشنواره را برعهده دارند.
علاقمندان تا هفته اول بهمن امکان ارسال آثار را دارند. انتهای بهمن ماه از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره به پایگاه خبری iranbaneno.ir مراجعه کنند و یا از طریق پیامرسانهای اجتماعی با شماره ۰۹۳۷۶۴۹۴۳۵۹ در ارتباط باشند. امکان تماس با دبیرخانه جشنواره نیز از طریق ۰۲۱۸۶۰۴۷۷۲۱ میسر است.
جشنواره+بانوان+کارآفرین
متن فراخوان اولین جشنواره تخصصی بانوان کارآفرین به شرح زیر است:
نخستین جشنواره تخصصی بانوان کارآفرین(ایران باننو) برای شناسایی و معرفی برترین بانوان کارآفرین و همچنین بهترین آثار هنری(عکس، شبکههای اجتماعی، فیلم کوتاه، تیزر، موشن، رسانه، کلیپ، پویانمایی، پژوهش، کتاب، مقاله، موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه) مرتبط با کارآفرینی بانوان توسط تشکل مردمنهاد ایران باننو با حمایت ستاد پیشرفت جامع منطقهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار میشود.
آثاری که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه به بازنمایی هنری کارآفرینی بانوان و جلوههای حضور آنان در اجتماع پرداخته و تلاش میکنند از همگونی کارآفرینی بانوان با سبک زندگی ایرانی-اسلامی بگویند، در این جشنواره از اهمیت ویژهای برخوردارند.
این جشنواره با اجرای کامل ضوابط و شیوهنامههای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
***محورهای جشنواره
بخشی از محورهای پیشنهادی جشنواره ایران باننو در ذیل میآید:
-اقتصاد سایبری و نقش آن در توسعه فعالیتهای اقتصادی-اجتماعی بانوان
–بازاریابی دیجیتال
–مدیریت زمان توسط زنان کارآفرین و حفظ توازن نقشهای اجتماعی و خانوادگی
–تقسیم کار درون خانواده
–تربیت و آموزش فرزندان و حفظ اشتغال
–تعاونیها و نقش آن در توسعه کسب و کار خانگی
–خیریهها و نقش آن در توسعه کسب و کار خانگی
–ظرفیتهای بومی و محلی کسب و کار خانگی و بانوان
–گروههای جهادی، مساجد و هیاتهای مذهبی و نقش آنها در محرومیتزدایی و افزایش اشتغال
–نقشپذیری زن ایرانی تراز انقلاب اسلامی (حفظ خانواده، فرزندآوری، تفاوت با جوامع غربی، الگوبرداری از جوامع همسان و…)
***بخشهای جشنواره
۱) عکس
۲) شبکههای اجتماعی
۳) فیلم کوتاه
۴)ویدیوآرت، تیزر، موشن، کلیپ، پویانمایی
۵) رسانه، پژوهش، کتاب، مقاله
۶) موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه
۷) بانوان برتر کارآفرین
***مقررات
–عکسهای با فرمت jpeg حداکثر حجم فایل 10 مگابایت، پذیرفته میشوند.
–در بخش شبکههای اجتماعی، فقط صفحات اجتماعی اختصاصی بانوان کارآفرین یا صفحات اطلاعرسانی مرتبط با کارآفرینی بانوان و نظیر آن قادر به رقابت هستند.
— فیلمهای کوتاه کمتر از ۵دقیقه و در فرمت mp4 پذیرفته میشوند.
— ویدیوآرت، تیزر، موشن، کلیپ و پویانماییهای کمتر از یک دقیقه و در فرمت mp4 پذیرفته میشوند.
–در بخش رسانه، پژوهش، کتاب و مقاله، فقط رسانههای مولد و محتواهای تولیدی مورد قبول واقع خواهند شد.
–در بخش موسسات مردمنهاد و گروههای جهادی خیریه، ارسال شرح خلاصه فعالیت و معرفی گردانندگان موسسات یا گروهها الزامی است.
–تاریخ تولید محصولات بخشهای پنجگانه ابتدایی جشنواره، نباید بیشتر از پنج سال قبل باشد.
–پس از راهیابی آثار به جشنواره امکان خارج کردن آنها از برنامه جشنواره وجود ندارد.
–از نظر دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده اثر مالک اثر شناخته میشود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود.
–ارسال آثار بهمعنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیمگیری در مورد مسائل پیشبینی نشده با برگزارکننده است.
***جوایز جشنواره
–در هر یک از بخشهای هفتگانه جشنواره به سه نفر از برترینها جایزه مادی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
–جایزه مالی نفر اول هر کدام از بخشها ۳میلیون تومان، نفر دوم ۲میلیون تومان و نفر سوم ۱میلیون تومان است.
–جایزه ویژه ۳میلیون تومانی برای بهترین بانوی شرکتکننده در جشنواره
–جایزه ویژه ۳میلیون تومانی برای سوژه برتر جشنواره
–سه جایزه حمایتی ۵میلیون تومانی از تولید محصولات بعدی سه برگزیده برتر جشنواره
***گاهشمار جشنواره
تاریخ شروع ثبت نام: اول دی ۱۳۹۹
تاریخ پایان ثبت نام و ارسال آثار: هفته اول بهمن ۱۳۹۹
اعلام کاندیداها و اختتامیه: انتهای بهمن ۱۳۹۹
***نحوه ارسال آثار
علاقمندان به حضور در جشنواره لازم است اثر(یا لینک اثر) خود را به همراه رزومهای مختصر و یک قطعه عکس پرسنلی خودشان به شماره ۰۹۳۷۶۴۹۴۳۵۹ واتسآپ کنند. امکان ارسال آثار از طریق پست الکترونیک Info@iranbaneno.ir میسر است. دبیرخانه جشنواره با شماره تماس ۰۲۱۸۶۰۴۷۷۲۱ پاسخگوست.
***توصیه مهم
به علاقمندان شرکت در بخشهای ۳ و ۴ جشنواره(فیلم و تیزر و…) توصیه میگردد ابتدا آثار خود را در یکی از سامانههای اشتراک ویدیوی مجاز(نظیر آپارات) بارگذاری کرده و سپس لینک اثر را از طریق واتس آپ یا ایمیل ارسال کنند.
نمایش خانگی: سریال خانگی “قورباغه” بنا بود دوشنبهشب از سامانه ویدیوی درخواستی نماوا منتشر شود با این حال این اتفاق نیفتاد.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگی، تعلیق پخش قسمت اول سریال “قورباغه” با واکنش روابط عمومی نماوا مواجه شد که اعلام کرد سریال علیرغم داشتن پروانههای ساترا، ارشاد و ناجیهنر با دستور قضایی توقیف شده.
توقیف سریال “قورباغه” در حالی رخ داد که در هفتههای اخیر هیچ سریال جانداری وارد شبکه خانگی نشده بود و این وضعیت بیش از آن که به نفع سریال “آقازاده” باشد به ضرر کلیت مدیوم شبکه خانگی بوده است.
مخاطبان خسته از تکرار مکررات سریالهای حوصلهسربر رسانه میلی(!) امیدوار بودند با عرضه “قورباغه” که ثمره همکاری نوید محمدزاده-هومن سیدی است و تداعیگر خاطرات “مغزها…”، برای چند هفته هم که شده دوشنبههای سرگرمکنندهای را پشت سر گذارند.
بر توقیف موقت “قورباغه” شبهات مختلفی وارد است؛ از وارد نمودن ایرادات امنیتی بر داستانی که کمترین رگههای امنیتی را دارد تا دستور بازبینی مجدد توسط نهادی که پیشتر مخالفتی با عرضه نداشته است و منتج از آن اعمال اصلاحات متعدد بر سریال که احتمالا عرضه سریال را یک هفتهای عقب انداخته.
اینکه چرا سریالی همه مجوزها را دارد ولی باز هم در آستانه عرضه دچار مشکل میشود را باید در ضعف کلی ساختار فرهنگ در کشور دانست و اینکه همچنان متولیان امور هنری کشور جزو ضعیفترین مدیران کشوری هستند.
کافی است اتفاقات سالهای اخیر حیطه فرهنگ و توقیفهای متعدد آثار و اخیرا تلاش برای غصب شبکه خانگی توسط ارگانی متصل به رسانه میلی(!) را مقایسه کنید با دوران وزارت یکی مثل صفارهرندی که اگر بنا بود دستور توقیف دهد، خودش شخصا پای توقیف میایستاد تا معلوم شود اوضاع مدیریت فرهنگی چقدر فشل است.
اینکه حتی توان دفاع از پروانه صادره برای پرهزینهترین فیلم عاشورایی تاریخ سینمای ایران را ندارند و فیلم را توقیف میکنند تا بعدتر مجبور شوند میلیاردها تومان بودجه بیتالمال را صرف خرید سهام فیلم توقیفی کنند فقط از مدیرانی برمیآید که کمترین برشی در دستگاه حاکمیتی ندارند و فقط توئیتزنی را آموختهاند.
به نظر میرسد ورای تمام حیطههای سیاسی-اقتصادی-بهداشتی-صنعتی، مدیران اعتدال در حیطه فرهنگ بسیار پرغلط ظاهر شدهاند و اگر بسان برخی دیگر از وزارتخانهها، همان ابتدا وزارت ارشاد را هم به یک اصولگرای کاریزماتیک-و نه یک اصولگرانما- میسپردند حداقل این قدر دچار توقیف آثار پروانهدار نمیشدند و این طور نبود که پس از بازبینیهای چندباره، باز بدون اعلام قبلی، سریال مجوزدارشان در شب عرضه توقیف شود؟؟