نمایش خانگی: فیلم سینمایی “سرآغاز” به کارگردانی سعید حسینی و تهیهکنندگی شهاب کاظمی به زودی در سینماهای ایران اکران میشود.
به نقل از ایسنا، “سرآغاز” از جمله آثار آوانگارد سینمای ایران است که بناست در گروه هنروتجربه اکران شود.
این فیلم پیش از این در برخی از جشنواره های سینمایی از اروپا تا آمریکا به خصوص جشنواره هایی که به آثار دگراندیشانه توجه میکنند، حضور داشته است.
به غیر از شهاب کاظمی مدیرعامل گلرنگرسانه که تهیهکنندگی “سرآغاز” را برعهده داشته، حامد مظفری منتقد و روزنامهنگار باسابقه و مدیر رسانه تحلیلی سینماروزان به عنوان جانشین تهیهکننده و مهرداد سلیمانی از فعالان پشت صحنه سینمای ایران به عنوان مجری طرح در کار حاضر بوده است.
فیلم سینمایی “سرآغاز”فیلم سینمایی “سرآغاز”
فیلم “سرآغاز” به زودی در گروه هنروتجربه اکران میشود و پس از آن حتما اکران آنلاین در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته شهاب کاظمی تهیهکننده، جنس فیلم “سرآغاز” جنس کارهای ماندگاری مثل “غریبه و مه”، “گزارش”، “شطرنج باد” و “ساکن طبقه وسط” است؛ جنسی دیریاب که فرصتی برای کشف و شهود در هر بار تماشا برای مخاطب فراهم میکند.
در خلاصه داستان فیلم “سرآغاز” چنین آمده: در بحبوحه لحظاتی که همه چیز را آرمانی و رویایی میبینیم به ناگاه اتفاقاتی میافتد که انگار ما را به گذشته یا آینده یا شاید هم دنیایی موازی پرت میکند که باز باید از نو آغاز کنیم…
فیلم سینمایی “سرآغاز”فیلم سینمایی “سرآغاز”
فهرست عوامل فیلم سینمایی “سرآغاز” به قرار زیر است: کارگردان: سعید حسینی/تهیهکننده: شهاب کاظمی/جانشین تهیهکننده: حامد مظفری/مدیر فیلمبرداری: محمد ثریا/صدابردار: حسن بلالی /آهنگساز: رستار اوجی/تدوین: حمید ملیحی/چهرهپرداز: امیرحسین غفاری/طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی /تهیهکننده اجرایی: میلاد معتمدی فر/مجری طرح: مهرداد سلیمانی/بازیگران: سجاد محبی، سمانه پرتوی،مهشید شریفی، علی ضمیری، مریم کیانی زاده، علی فراستی و…
نمایش خانگی/مجید ناصری: تولید فیلم کوتاه «صلح» به نویسندگی و کارگردانی رضا فطرتی در لاهیجان به پایان رسید.
با توجه به درگیریها و تضادهای درونی ما، راهی وجود دارد که بتوانیم با کسب مهارت و آموزه های درست، به جایگاه بهتری از آگاهی برسیم. صلح حکایت مهاجری است که در تقابل با ارزش های اصیل انسانی، در تعارض می شود و به دنبال راه حلی برای معضل خود می گردد…
متن فوق خلاصه داستان فیلم کوتاه «صلح» می باشد که فیلمبرداری آن پس از شش روز کاری به اتمام رسید.
عوامل این فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان: رضا فطرتی،مدیر فیلمبرداری: نواب محمودی، هلی شات: مهرداد گرامی، صدابردار: علیرضا دریا دل، مدیر تولید: جواد نجار تمیزکار، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مجید فلاح شجاعی، بازیگردان: اکرم مهدوی،گریم: فرشته کشتکار،منشی صحنه: صاحبه خدمتگذار، دستیار فیلمبردار: فرزاد بهمن پور، دستار صدا : روزبه موحدی ، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: الیاس فلاح شجاعی، بازیگران: روزبه صفا بخش، نیکان قربان دوست و فاطمه علی پرست، مدیر رسانه ای : مجید فلاح شجاعی و تهیه کننده: رضا فطرتی.
انتشار بخشهایی از کتاب “پرونده مختارنامه” تالیف رضا استادی درباره ماجرای ایفای نقش کیهان ملکی در این سریال با واکنش این بازیگر مواجه شد.
به نقل از سینماروزان کتاب “پرونده مختارنامه” از تست گریم کیهان ملکی در قالب مختار نوشته بود و این بازیگر که با نقش احد در سریال دوست داشتنی “روزگار جوانی” محبوب شد، روایت دیگری از ماجرا ارائه داده.
کیهان ملکی میگوید: بنده را برای نقش دیگری به مختارنامه دعوت کردند، مطالعه کردم، بدم نیامد، بعد معلوم شد حسن پورشیرازی عزیز برایش تست گریم داده-[بهرام رنگرز]! در لحظه نقش دیگری را پیشنهاد دادند که بعد از مطالعه نپذیرفتم پس گریم هم نشدم.
کیهان ملکی اظهار داشت: اینکه بین خودشان چه گذشته، ارتباطی با من ندارد. من و فریبرز عرب نیا دوستان قدیمی هستیم و رفت و آمد خانوادگی داشتهایم. شاید روابط خانوادگی ما را دیدند و تغییر عقیده دادند!
به نقل از تریتا نیوز -مهناز خدادوست -کافئین به طور گسترده ای یک ماده پر طرفدار و محبوب است و اغلب در قهوه، چای، نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات مصرف می شود. با این حال، سردرگمی و جنجال زيادي کافئین را احاطه کرده است. در اینجا نگاهی به جوانب مثبت و منفی آن مي اندازیم.
اثرات بر بدن
شما می توانید اثرات کافئین را در چند دقیقه پس از مصرف آن در سیستم خود احساس کنید و ساعت های زیادی در سیستم شما باقی می ماند: نیمه عمر آن به دلیل تفاوت های فردی در متابولیسم و جذب بین دو تا 12 ساعت متغیر است. کافئین بر عوامل زیادی در عملکرد روزانه بدن تاثير مي گذارد.
هورمون ها
کافئین می تواند اثرات چندین هورمون را تغییر دهد.
• آدنوزین: کافئین می تواند جذب آدنوزین را که باعث آرامش بدن می شود، مهار کند. این باعث می شود در کوتاه مدت احساس هوشیاری داشته باشید، اما بعداً باعث مشکلات خواب شود.
• آدرنالین: کافئین آدرنالین را به سیستم بدن شما تزریق می کند و به شما تقویتو سرحالي موقتی می دهد، اما احتمالاً بعداً شما را خسته و افسرده می کند. مصرف کافئین بیشتر برای مقابله با این اثرات می تواند منجر به بی قراری و بی خوابی بيشتر شود.
• کورتیزول: کافئین میتواند سطح کورتیزول بدن، «هورمون استرس» را افزایش دهد، که میتواند منجر به سایر پیامدهای سلامتی از افزایش وزن و بدخلقی گرفته تا بیماریهای قلبی و دیابت شود.
• دوپامین: کافئین سطح دوپامین را در سیستم بدني شما افزایش می دهد و مانند آمفتامین ها عمل می کند. این می تواند در ابتدا احساس خوبی در شما ایجاد کند، اما پس از از بین رفتن كافئين، اين احساس کم می شود. همچنین می تواند منجر به وابستگی فیزیکی و اعتيادي به آن شود.
خواب
کافئین میتواند با بیدار نگه داشتن شما برای مدت طولانیتر از حد معمول، بر خواب شما تأثیر بگذارد، در نتیجه میزان خواب شما را کوتاه کرده و بر ميزان كيفيت خواب شما هم تاثير زيادي بگذارد. این امر بر سطح هوشیاری شما در روز بعد و سلامت کلی شما تأثیر میگذارد. جالب اینکه، کافئین مانند سایر محرکها بر مراحل خواب تأثیر نمیگذارد، بنابراین در صورت نیاز، براي بيدار ماندن، انتخاب بهتری نسبت به سایر داروها است.
وزن
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افزایش سطح کورتیزول منجر به میل شدید فرد به چربی و کربوهیدرات می شود و باعث می شود بدن چربی را در شکم ذخیره کند. همچنین، اگر افزایش سطح کورتیزول منجر به میل شدید به غذاهای حاوی کافئین شود، بدن در یک چرخه مضر گرفتار می شود.
تحقیقات همچنین نشان میدهد که کافئین میتواند توانایی چشیدن طعمهای شیرین را مختل کند و میل به خوراکیهای مملو از شکر را افزایش دهد. اما خبر خوب این است که کافئین میتواند متابولیسم را تسریع کند و به بدن کمک کند تا چربیها را حدود 30 درصد موثرتر تجزیه کند. قبل از ورزش مصرف شود. بعلاوه، کافئین می تواند سطح قند خون را بالا نگه دارد و گرسنگی را از بین ببرد.
ورزش
هنگامی که کافئین سطوح کورتیزول و سایر هورمون ها را افزایش می دهد، ممکن است افزایش موقتی را احساس کنید. با این حال، پس از از بین رفتن کافئین، می توانید احساس خستگی و افسردگی کم تا متوسط کنید. این می تواند فعالیت بدنی را دشوارتر از حد معمول کند.
از جنبه مثبت، مشخص شده است که کافئین در صورت عدم استفاده بیش از حد، عملکرد فیزیکی و استقامت را افزایش می دهد.
کافئین و استرس
کافئین و استرس هر دو می توانند سطح کورتیزول را افزایش دهند. مقادیر زیاد کافئین میتواند منجر به اثرات منفی سلامت مرتبط با افزایش طولانی مدت سطوح کورتیزول شود (مانند استرس مزمن). با این حال، مقادیر کم تا متوسط کافئین می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند.
اگر سطوح بالایی از کافئین را مصرف کنید، ممکن است احساس کنید خلق و خوی شما اوج می گیرد و بعد به شدت کاهش می یابد و باعث می شود که اشتهای بیشتری برای کافئین داشته باشید تا دوباره به آن نقطه اوج برود و به عبارتي اعتياد به كافئين پيدا كنيد، باعث از دست دادن خواب، متحمل شدن پیامدهای سلامتی و احساس استرس بیشتر می شود.
حکم کافئین
با پیامدهای بالقوه منفی و مثبت سلامتی، کافئین می تواند دوست شما باشد، البته تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید.
• زیاد مصرف نکنید: به دلیل خطرات سلامتی و وابستگی فیزیکی مرتبط با سطوح بالاتر کافئین، عاقلانه است که مصرف کافئین خود را محدود کنید. علائم ترک می تواند شامل هوس، سردرد، خستگی و درد عضلانی باشد.
• از کافئین بعد از ساعت 2 بعدازظهر اجتناب کنید: از آنجایی که خواب برای عملکرد مناسب بدن مهم است و کافئین می تواند هشت ساعت یا بیشتر در بدن شما بماند، مصرف کافئین خود را به اولین قسمت از روز محدود کنید تا مطمئن شوید که خواب شما مختل نمی شود.
• از کافئین همراه با فعالیت بدنی لذت ببرید: کافئین بهتر است قبل از ورزش مصرف شود که می تواند عملکرد را افزایش دهد. به نوبه خود، مزایای مدیریت استرس ورزش می تواند به مهار استرس در طول روز کمک کند.
نمایش خانگی: در آستانه اکران فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی از پوستر این فیلم رونمایی شد.
به نقل از خبرگزاری فارس، “سودابه” یک ملودرام روانکاوانه است با داستانی معمایی درباره زندگی یک زوج جوان.
آرمان درویش، ساناز سعیدی، رضا مولایی، آناهیتا درگاهی، با هنرمندی رویا تیموریان و رضا بابک و حضور افتخاری ستاره اسکندری، بازیگران فیلم “سودابه” هستند.
داستان “سودابه” درباره مهرداد- با بازی آرمان درویش- است که با سودابه-خواهر دوست و همکارش سیامک- ازدواج میکند و او را به خانه قدیمی شان میبرد تا با مادرش زندگی کنند. در آنجا با حوادثی روبرو میشوند؛ حوادثی عجیب و غریب و متعدد…
طراح پوستر فیلم “سودابه” بهزاد خورشیدی است.
فیلم “سودابه” به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه با پخش موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی از ۳۱ مردادماه در سینماها اکران میشود.
فهرست عوامل فیلم “سودابه” به شرح زیر است: تهیهکننده ، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: محمدعلی سجادی/صدابردار همزمان: امیرعاشق/طراح صورتگری: عباس عباسی/طراح تنپوشها و صحنه: جهانگیرمیرزاجانی/طراحی و ترکیب صداها: محمود موسوی نژاد/امور تولید: مصطفی سجادی/موسیقیساز: کارن همایونفر/مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا/مدیریت تبلیغات و اطلاعرسانی: گروه مدیاژورنال/پخش: موسسه رسانه فیلمسازان مولود.
نمایش خانگی: رونمایی از تیزر سریال «مانکن» اولین حسی را که به ذهن متبادر میکند یک ملودرام میانه مطلوب رسانه ملی است‼
هم حسین سهیلی زاده کارگردان و هم ایرج محمدی تهیه کننده سریال سالها از تلویزیون سفارش گرفته اند و سریال مملو است از بازیگرانی که مدتهاست در سطح اول سینما حضور ندارند.
از محمدرضا فروتن و مریلا زارعی و نازنین بیاتی و امیرحسین آرمان گرفته تا نفیسه روشن، رابعه مدنی و با حضور رضا توکلی و لیندا کیانی و شبنم قلی خانی اغلب بازیگرانی هستند که در تلویزیون فعالیت داشته اند و با این توشه، کار «مانکن» در جذب مخاطب شبکه خانگی واقعا دشوار است.
نمایش خانگی: فیلم سینمایی “سودابه” ساخته محمدعلی سجادی از ۳۱ مردادماه روی پرده خواهد رفت.
“سودابه” با عنوان قبلی “بازیچه” یک ملودرام جنایی است که داستانی معمایی را بر بستری جذاب روایت میکند.
آرمان درویش، ساناز سعیدی، رضا مولایی، آناهیتا درگاهی، با هنرمندی رویا تیموریان و رضا بابک و حضور افتخاری ستاره اسکندری، بازیگران فیلم “سودابه” هستند.
داستان “سودابه” درباره مهرداد- با بازی آرمان درویش- است که با سودابه-خواهر دوست و همکارش سیامک- ازدواج میکند و او را به خانه قدیمی شان میبرد تا با مادرش زندگی کنند. در آنجا با حوادثی روبرو میشوند؛ حوادثی عجیب و غریب و متعدد…
محمدعلی سجادی کارگردان “سودابه” برای مخاطبان سینما یادآور آثاری جنایی همچون “بازجویی یک جنایت”، “اثیری”، “جنایت”، “شیفته”، “شوریده”، “مخمصه” و…، است و در “سودابه” رجعتی متفاوت داشته به سایکودرامهای جنایی.
فیلم “سودابه” به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد با پخش موسسه رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی در سینماها اکران میشود.
فهرست عوامل فیلم “سودابه” به شرح زیر است: تهیهکننده ، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: محمدعلی سجادی/صدابردار همزمان: امیرعاشق/طراح صورتگری: عباس عباسی/طراح تنپوشها و صحنه: جهانگیرمیرزاجانی/طراحی و ترکیب صداها: محمود موسوی نژاد/امور تولید: مصطفی سجادی/موسیقیساز: کارن همایونفر/مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا/مدیریت تبلیغات و اطلاعرسانی: گروه مدیاژورنال/پخش: موسسه رسانه فیلمسازان مولود.
نمایش خانگی/پیمان مقیمی: نزدیک به دو دهه بعد از تولید کمدی “مارمولک” حالا بنا شده فیلم کامل پشت صحنه آن از طریق پلتفرمهای اینترنتی به شبکه خانگی عرضه شود.
به گزارش نمایش خانگی و به نقل از ایلنا فیلم پشت صحنه “مارمولک” را علی تبریزی آقازاده کمال تبریزی کارگردان “مارمولک” ساخته است.
علی تبریزی که به عنوان فیلمبردار پشت صحنه در “مارمولک” حضور داشته بخشهایی مختلف و دیدنی از اتفاقات تولید این کمدی را در پشت صحنه گنجانده است.
حبیب رضایی که در “مارمولک” بهعنوان بازیگردان حضور داشته با انتشار بخشی از پشت صحنه این کمدی اظهار داشت: فیلم “مارمولک” همچنان یکی از بهترین تجربیات این نگارنده در عرصه مشاوره وانتخاب و هدایت بازیگر است و تا همیشه هم خواهد بود. سهم عمده دراین عیار بالای کسب تجربه و به طور کلی، در شکلگیری این پروژه و خاطرهسازی به یادماندنیآن، بدون تردید متعلق است به توانایی و بزرگواری بیمثال و اخلاق بینظیر و حرفهای جناب پرستویی که واقعا در تمام مراحل کار، حیرتانگیز بود…و همچنان در هر همکاری تازه، میبینی که جلا و صیقلِ بیشتر و دلنشینتری هم یافته. خدا حفظشان کند…
رضایی ادامه داد: شاید انتشار پشت صحنه “مارمولک”، نفسی جدا کند از این هیاهو و گرما و جستجوی بی نتیجه واکسن و ترافیک تهمت و صادرات کتمان و…
برای تماشای بخشهایی از پشت صحنه “مارمولک”، اینجا را ببینید.
نمایش خانگی/پیمان مقیمی: شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی، با نمایش ۳۸ عنوان فیلم بلند، کوتاه و مستند موافقت کرد.حجم بالای مجوزهای صادره حکایت از آن دارد که اگر بر مدار قانون پیش برویم خواهیم توانست هم شرایط فعالیت قانونی فیلمسازان بیشتری را فراهم کنیم و هم رونق اقتصادی تولید را شاهد خواهیم بود.
در میان آثار پروانه گرفته نام فیلم کوتاه “قلقلی به مهد کودک میرود” به تهیهکنندگی جلال لاسمی به چشم میخورد. جلال یا شهرام لاسمی همان کاراکتر قلقلی است که معرف کودکان دهه شصت است و حالا اولین فیلم کوتاه خود را تولید کرده.
آزاده صمدی و امیراحمد قزوینی بازیگران سریال “افعی تهران” هم پروانه نمایش فیلم بلند ویدیویی “ترس از اشکهای واقعی” را گرفته اند که احتمالا بدنبال حضور در جشنواره های خارجی است.
**فیلمهای بلند داستانی پروانه گرفته:
–«همیشه با تو» به تهیهکنندگی محمدعلی شکرگزار و مهدی مدرس و کارگردانی محمدحسین شکرگزار
— «ترس از اشکهای واقعی» به تهیهکنندگی آزاده صمدی و کارگردانی امیر احمد قزوینی
— «جنایت زمان» به تهیهکنندگی و کارگردانی سید محمد عرفان طباطبائی
–«سیوستان» به تهیهکنندگی امیرحسین جهددوست و کارگردانی مهرداد درگی
–«مرد خاموش» به تهیهکنندگی محمد حسینخانی و کارگردانی احمد بهرامی
صدور پروانه همکاری بازیگران “افعی تهران”/صدور پروانه برای “قلقلی”+صدور بیش از سی پروانه دیگر
** فیلمهای مستند:
–«عمو جعفر» به تهیهکنندگی و کارگردانی جلال الفت
— «رئیس کل» به تهیهکنندگی و کارگردانی سیدمحمد مرعشی
–«نوبهار» به تهیهکنندگی مهدی قلیپور و کارگردانی حسن محمدی
— «شماره پنج» به تهیهکنندگی و کارگردانی دانیال رحیمی کاشانی
— «طوبی» به تهیهکنندگی محمدرضا کریمی و کارگردانی سمیه ذاکری
— «رخ» به تهیهکنندگی آرش صادقی و سام کلانتری و کارگردانی سام کلانتری
— «لاو» به تهیهکنندگی و کارگردانی رضا غلامی مطلق
— «گره جاده» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمدتقی رحمتی
–«دعوتنامه» به تهیهکنندگی سید محمد حسینی و بهرام عزیزی و کارگردانی سید محمد حسینی
–«بار گادون» به تهیهکنندگی علیرضا ولیپور و کارگردانی ابراهیم شفیعی
–«چشم دل» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد جواد حقانیفرد
— «مشت در نمای درشت» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد صالح حجتالاسلامی
— «هنرمند واحد 5» به تهیهکنندگی حسین نشاطی و کارگردانی محمد صالح حجتالاسلامی
— «عراق چگونه اراک شد» به تهیهکنندگی و کارگردانی سعید شاهحسینی
— «بازگشت به لوگا» به تهیهکنندگی و کارگردانی محسن شیرزائی
— «اکبر» به تهیهکنندگی و کارگردانی حامد غنی
**فیلمهای کوتاه
— «اولین قرار» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد امیرجلالی
— «خوانا بنویسید» به تهیهکنندگی هاشم مسعودی و مجتبی احسانی و کارگردانی مرتضی علیزاده
–«ضمیر مشترک» به تهیهکنندگی و کارگردانی مسعود شیرانی فرد
–«قلقلی به مهدکودک میرود» به تهیهکنندگی جلال لاسمی و کارگردانی رضا پژواک
–«عطر یاس» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد کریمی
— «گور کن» به تهیهکنندگی امیر ابیلی و محمد مهدی محمدیان و کارگردانی امیر ابیلی و داوود مرادیان
— «بازسازی» به تهیهکنندگی مهاجر توحیدپرست و علی جاودان و کارگردانی علی توکلی
— «میراث» به تهیهکنندگی و کارگردانی نوید بهروزی
— «از اینجا باز شود» به تهیهکنندگی محسن اصدقپور و کارگردانی محسن اصدقپور و امیرحسین طالبینیا
— «نیلوفر آبی» به تهیهکنندگی امیر برزگر و کارگردانی شقایق جدیدی
— «سایه درخت» به تهیهکنندگی و کارگردانی حمیدرضا کریمی، «سینما دلقک» به تهیهکنندگی و کارگردانی عباس جوادی
— «مشتاق کلام» به تهیهکنندگی و کارگردانی عباس جوادی
— «فال حافظ» به تهیهکنندگی پروانه زبان فهم و کارگردانی امیرعلی محبوب جهانیان
–«کانال مانش» به تهیهکنندگی و کارگردانی سید محمد امین سجادی
— «قورباغهات را قورت نده» به تهیهکنندگی ابوالفضل قائمی و احمد ملکنژاد و کارگردانی ابوالفضل قائمی
— «چند طبقه پایینتر» به تهیهکنندگی و کارگردانی سید وحید قاضی میرسعید
نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “در انتهای شب” ساخته آيدا پناهنده از طریق فیلمنت به شبکه خانگی عرضه شده با یک شروع از انتها به ابتدا….
آيدا پناهنده ازجمله کارگردانان زن سالهای اخیر سینمای ایران است که در همکاری با همسرش ارسلان امیری، فیلمهایی مثل اسرافیل، ناهید و تی تی را ساخته و حالا اولین سریال خود “در انتهای شب” را به تهیهکنندگی محمد یمینی ساخته؛ محمد یمینی بیش از هرچیز بابت مدیریت تولید فیلم “قهرمان” اصغر فرهادی شناخته میشود.
پناهنده در تازه ترین کارش به مانند آثار قبلی با تمرکز بر یک کاراکتر زن داستان پردازی کرده. “در انتهای شب” داستان خود را به طور معکوس و از آخر به اول تعریف میکند؛ چیزی شبیه به فیلم “صداها”ی فرزاد موتمن و آن هم با تمرکز بر رفتارهای زنی شاغل و درعین حال خانواده دوست که انگار گرفتار شوهری است که قدر او را نمیداند.
“در انتهای شب” خیلی خوب دست گذاشته بر انبوه مشکلات اقتصادی یک خانواده ایرانی در دهه های اخیر. خانواده ای که باید فرسنگ ها دورتر از محل کارش در پردیس رودهن، زندگی کند و هر صبح به هزار زحمت خود را به محل کار برساند برای از دست ندادن آب باریکهای اندک. آيدا پناهنده خیلی خوب بر این درد مسکن دست میگذارد. واقعیت هم همین است؛ آنها که سالها پیش در کنار شرکتهایی مثل ایران خودرو، پیکان شهر ساختند تا پرسنل به راحتی به خانه بروند، دیوانه نبودند و اتفاقا درجهت بالا بردن راندمان کاری پرسنل چنین کاری کردند ولی در سالهای اخیر میبینیم که محل کار در غربی ترین نقطه شهر است و محل زندگی در مرکز یا شرق پایتخت و طبیعی است که علاوه بر تلفات وقت در جابجایی، خستگی جسمی وسپس روحی ناشی از این بعد مسافت به سراغ فرد میآید…
سریال “در انتهای شب”؛ روایتِ معکوس ریاضت
اینکه “در انتهای شب” دست بر چنین مساله کلیدی گذاشته که بسیاری از مدعیان فیلمسازی درباره طبقه متوسط، آن را اساسا منکر شده اند، امتیازی است برای سریال ضمن اینکه فاصله های زناشویی ایجاد شده در نتیجهی این سبک زندگی درهمبرهم نیز میتواند زمینه ای باشد برای داستان پردازی های بیشتر….
روایت معکوس آیدا پناهنده در این سریال هرچند جدید نیست ولی چندان هم بد نیست و میتواند مخاطب را قدری بیشتر شیفته روایت معمایی اثر نماید. البته اگر همین داستان به طور خطی و بدون روایت معکوس هم روایت میشد میتوانست مخاطب خودش را داشته باشد.