خانه بلاگ صفحه 6

اولین سریال مشترک ایران و ترکیه/ «بلیت یکطرفه» با بازیگران سرشناس ایران و ترک می‌آید 

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: سریال حادثه‌ای – معمایی «بلیت یکطرفه» از بیستم اسفند ماه از طریق پلتفرم نماوا در شبکه خانگی عرضه می‌شود.

سریال «بلیت یکطرفه» به کارگردانی پوریا حیدری‌اوره و تهیه‌کنندگی پوریا حیدری‌اوره و افسانه دوچی، اولین پروژه شبکه خانگی مشترک میان ایران و ترکیه محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از سکانس‌های آن در ترکیه و با بازیگران و عوامل کشور ترکیه فیلمبرداری شده است.

حامد کمیلی، علی شادمان، بهزاد خلج، مهرداد صدیقیان، کامیار حقی، مانی مقدم، سروش رحیمان، فیگو بیرجندیان، فرشته مرعشی، محمد حیدری، یدالله شادمانی، محمد نعمتی، احسان صابری، بهروز قادری، الهام احمدی، مسیح بهشتی، نسیم سیدعلیخانی، علیداد برادار، آرات افاق، بهنام زرین و میلاد نظری از جمله بازیگران ایرانی این سریال هستند.

«ارکان پتککایا» بازیگر سریال معروف «گذشت زمان/ علی کاپیتان» همراه با ایلهان شن، کیدا خور رمضان، محمد جانگوران، یوردائر اکور، گیزم کاراچا، دیدم بلچین، ارزا راموکا، دمیرجان کاچل، دیرن پولاتولاری، آیتاش اوشون، زهرا سامی، دوان چتیلر، بارباروس چتکین، ارجان دمیر و مدت چاووش از بازیگران ترکیه‌ای حاضر در سریال «بلیت یکطرفه» هستند که از طریق پلتفرم نماوا در شبکه خانگی عرضه می‌شود.

در خلاصه داستان سریال «بلیت یکطرفه» با شعار: «هیچ چیز مثل یک دشمن مشترک، انسان‌ها را متحد نمی‌کند»، آمده: شهاب بعد از مرگ مشکوک برادرش به استانبول سفر می‌کند تا علت مرگ وی را کشف کند‌. همراهی شهاب با رئیس پلیس استانبول – که او نیز فرزندش را در درگیری با خلافکاران از دست داده – این دو مرد ایرانی و ترک را در مسیری پیچیده قرار می‌دهد… .

فهرست عوامل تولید سریال «بلیت یکطرفه» به شرح زیر است:

کارگردان: پوریا حیدری اوره، تهیه‌کنندگان: پوریا حیدری‌اوره، افسانه دوچی، نویسندگان: پوریا حیدریاوره (نویسنده و طراح)، مونا فرخنده، اریم شیشمان، امیر رضا ملکی، ساواش کرکماز (داراماتور)، مجریان طرح: هوتن پارسی، علی عراقی، سرمایه‌گذاران: پوریا حیدری‌اوره، میلاد نظری، فرشید فلاح، سعید جوادی، سایر بازیگران: بهروز قادری، الهام احمدی، علیداد برادر، نسیم سیدعلیخانی، مدت مرت چاووش، بشری نجفی، مهدی همتی، احسان صابری، یدالله شادمانی، مسیح بهشتی، بهنام زرین، آرتا افاق، یوسف جوان، مدیران فیلم‌برداری: سالار اردستانی، ایمان تحسین، سیاوش نیک‌ایین، فیلم‌بردار هوایی: اسد اینجی، عکاسان: سمیرا بختیاری، سروناز نبی، فیلم‌بردار پشت صحنه: حمید مقدسی، مدیر پس‌تولید: بشرا نجفی، تدوین: پریسا ناهیدپور، طراحی و ترکیب صدا: میثم ریاحی، گروه صداگذاری: حسین خلخال، امیر رضا دلجو، صدابرداران: وحید مقدسی، امیر پرتوزاده، جهان جهانگیری، طراحان گریم: مونا جعفری، هولیا بویوگلو، گوکان سیاه تاش (طراح مو)، آهنگسازان: مهدی پاک‌نژاد، سجاد جمهری، میکس و مسترینگ موسیقی: امید اصغری، استودیو هرتز، طراحان لباس: چکامه میرخانجانی، دیلک دمیر، ایلم تیلو، طراحان صحنه: پریسا فرهانی، ناناز بهرام، محمت شاهین، طراحان جلوه‌های ویژه بصری: مهدیار سزاوار، حمید رضا شماخی، سید هادی اسلامی، طراح جلوه‌های میدانی: سعید فیض، مدیران تولید: میلاد لک، شهرام پراور، انگین اکیایجی، بوراک بجریکلی.

جایزه‌ی فجر در آستانه‌ی ۸۰سالگی! خوشحالی دارد یا اندوه؟/پاسخ عنایت بخشی را بخوانید 

نمایش خانگی: عنایت بخشی بعد از ۶ دهه کار هنری و حضور در بیش از ۱۷۰ اثر نمایشی امسال برای بازی در فیلم «شاه‌نقش» دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد را از چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

به نقل از سینماروزان عنایت بخشی در گفتگویی در عین کنایه به اینکه باید سال‌ها قبل و برای مسافران و مسافر ری، جایزه می‌گرفت، درباره حضور در “شاه نقش” و در نقش رئیس یک صنف سینما حرف زده است.

*چه شد که بعد از چند سال کم‌کاری به سینما برگشتید؟ خاطرم هست که در گفت‌وگوی قبلی تأکید داشتید بازیگری برای‌تان تمام نمی‌شود؟

سینما یک عشق است و از این عشق آسودگی نتوان داشت؛ عشقی عمیق. اما مهم است که بتوان با یک نقش خو گرفت و از پس آن نیز به خوبی برآمد. در دورانی از زندگی خود به سر می‌برم که با توجه به شرایطی که دارم کار کردن به مانند روزگار جوانی آسان نیست. تمام کسانی که در سینما کار می‌کنند با عبور از جوانی و میانسالی کم‌کم فرصت را به جوانان می‌دهند و سینما از این طریق پیشرفت می‌کند. با وجود این همچنان علاقه‌مند هستم که بتوانم در سینما و تلویزیون حضور داشته باشم و همانطور که گفته‌ام غیراز این عشقی ندارم. هیچ‌چیز مهم‌تر از این نیست که از کار غافل نشد و ادامه داد.

*از حضور در «شاه نقش» و بازی و تجربه همکاری با شاهد احمدلو برایمان بگویید؟

فکر می‌کنم بازی در شاه نقش، مقداری متفاوت‌تر از کارهایی است که انجام دادم. احمدلو فیلمساز جوان و خوب و علی قائم‌مقامی تهیه‌کننده فیلم از سینماگران پرسابقه هستند و کار در کنار این عزیزان برایم لذتبخش بود. هر چند نقش من کوتاه بود ولی از حضور در این پروژه خوشحال هستم. در واقع نقش من، رئیس صنف بدلکاران سینماست و در میانه کشمکشی که در این صنف مطرح است، حضور دارد. در مجموع تمام عزیزانی که در شاه نقش کار کردند بسیار زحمت کشیدند. امیدوارم آقای احمدلو در مسیر رشد و موفقیتی که دنبال می‌کند گام‌های بلندتری در آینده بردارد.

فکر می‌کردید دیپلم افتخار را برای این نقش بگیرید؟

حقیقتا خیر، ولی خیلی خوشحالم که این نقش مورد توجه بیشتری قرار گرفت. فکر می‌کنم نقش‌های بسیاری در این ۶۰ سال بازی کردم که می‌توانستند در خور توجه باشند ولی اینگونه نشد. نقشی که در «مسافر ری» داشتم، «مسافران» و «سگ کشی» بهرام بیضایی، «ساحره» از داوود میرباقری،«شکار» از جوانمرد، «تفنگ شکسته» و بسیاری کارهای دیگر. تعداد آنها تا آنجا که می‌دانم بیش از ۷۰فیلم بلند است.

*فیلم بعدی شما مشخص شده؟

خیر. در حال حاضر در تولید اثر تازه‌ای حضور ندارم اما اگر کار مناسبی پیش بیاید خوشحال می‌شوم.

*هنوز هم نامزد اول نقش‌های منفی هستید؟

خیر. زمانی اینگونه بود، اما امروز فکر نمی‌کنم در ارتباط با خودم کارگردانی باشد که صرفا با چنین نگرشی برای همکاری به سراغم بیاید. پیشنهادها طی ۲ دهه اخیر طیف متنوعی را شامل شده‌اند و فکر می‌کنم نقش‌های مثبتی که درتلویزیون کار کردم بر تغییر این نگاه اثرگذار بوده است.البته به تمام بازیگران جوان پیشنهاد می‌کنم که به قهرمان قصه بودن و شهرت فکر نکنند.سعی کنند در نقش‌ های منفی هم خوب باشند. یک منفی آرام که می‌تواند دوست‌داشتنی‌تر از قهرمان قصه باشد.

*جشنواره امسال را چطور دیدید؟

جشنواره خوبی بود. خوب برگزار شد. حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی در هیأت داوران جشنواره و اینکه او را در اختتامیه ملاقات کردم برایم مسرت‌بخش بود. ایشان در مدیریت کارهای هنری و فرهنگی دلسوز هستند و به خوبی درک می‌کنند دغدغه تولیدکنندگان آثار هنری چیست. درپایان آرزوی موفقیت برای سینماگران این سرزمین دارم.

 

 

سریال “تاسیان”؛ خوش‌رنگ و سانتی‌مانتال

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “تاسیان” به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده از طریق فیلیمو به شبکه خانگی عرضه شده است.

“تاسیان” سریالی خوش رنگ و لعاب است و مانند سریال “خاتون” داستانی در دل تاریخ معاصر ایران را روایت میکند. در “خاتون” تینا پاکروان به جنگ جهانی دوم رفته بود و زمان تغییر حکومت از پهلوی اول به پهلوی دوم و حالا در “تاسیان” داستان در آخرین سال‌های حکومت پهلوی می‌گذرد.

در “تاسیان” با طیف متنوع بازیگران مواجهیم و از بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهیها و مائده طهماسبی تا نازنین بیاتی و امیرحسین صدیق، مجید یوسفی و مهران مدیری و محمدرضا شریفی نیا و… در سریال حضور دارند‌‌ ولی بازی های اصلی برای هوتن شکیبا و مهسا حجازی است که نقش دو دلداده را دارند.

مهسا حجازی که زن‌بابای پیمان معادی در سریال “افعی تهران” بود و در فیلم “جنگ جهانی سوم” سابقه بازی داشت، در سریال “تاسیان” به خوبی توانسته نقش یک دختر جوان دانشجوی گرفتار میان خانواده مرفه و عشاق خود را بازی کند. مهسا حجازی بازی روان و بی لکنتی دارد و انتخاب او برای نقش اول، انتخاب مناسبی بوده.

هوتن شکیبا نقش اصلی مرد “تاسیان” را ایفا کرده؛ یک جوان از طبقه پایین که قید پدر مذهبی خود را زده و در چاپخانه دایی خود کار می‌کند و به خاطر فعالیت های سیاسی برادر خود گرفتار ساواک می‌شود.

حضور علی اسدزاده به عنوان تهیه‌کننده گزیده کار ، کیفیت خود را در تولید “تاسیان” به خوبی نشان داده. از نظر تنوع لوکیشن و استفاده بهینه از سی‌جی‌آی برای تصویرگری نماهایی جذاب از زندگی در دهه پنجاه باعث شده تصاویر خوبی برای مخاطبان فراهم گردد. تاریخی سازی برای اسدزاده جدی است و همان طور که در “خاتون” کیفیت تولید تاریخی در ایران را به نوبه خود ارتقا داده بود، اینجا نیز رو به جلو حرکت کرده‌‌‌‌…

در “تاسیان” با داستانی ساده و عامه پسند درباره تعارض عشق و درگیری های سیاسی مواجهیم و با وجود سانتی‌مانتالیسم در روابط اما در تولید ساده‌انگاری نشده و می‌شود سریال را دید و به ایرانی بودن خود بالید که هنوز امثال پاکروان و اسدزاده هستند که مسیر امثال علی حاتمی و ضیاءالدین دری را ادامه دهند.

 

 

محصولی ویژه ماشین بازان محترم⇐دنباله «گاراژ ٨٨٨» ساخته میشود؟+فیلم

گاراژ 888

نمایش خانگی: هفت سال پیش بود که مجموعه تفریحی-آموزشی «گاراژ ٨٨٨» از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد در تمامي مراكز پخش در اختيار علاقه مندان قرار گرفت و با گذر سالها هنوز کم نیستند مخاطبانی که خواستار ادامه آن هستند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در هر قسمت این مجموعه یکی از سلبریتی های مطرح سوار بر خودرویی مدرن با کیفیت کار خودرو و قابلیتهای آن آشنا میشود.

سامان مقدم تهيه كننده و سام كلانتري كارگردان درباره اين مجموعه گفتند: «گاراژ ٨٨٨» با سرمايه گذاري بخش خصوصي و بدون کمک گرفتن از حامی مالی توليد شد و الان خوشحاليم كه با مجموعه اي جذاب و هيجان انگيز كه به شعور مخاطبش احترام ميگذارد به خانه هاي مردم مي آييم…ما همگي اميدواريم مردم عزيزمان با خريد  دي وي دي هاي قانوني «گاراژ٨٨٨» در كار خيري كه قرار است با بخشي از فروش اين مجموعه انجام بگيرد سهيم باشند.

فرزاد پاک، تهیه کننده اجرایی «گاراژ888» خبر از طراحی کمپینی با نام هشتگ#خيابان_پيست_نيست داد و گفت : سعي داریم با همراه کردن مردم عزیز با این کمپین، سهمی کوچک در کاهش سوانح رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیکی داشته باشیم.

به گفته سرمايه گذاران اين پروژه نيما طبيبي و نيوشا طبيبي پنج درصد از فروش اين مجموعه قرار است به خانواده هاي كم بضاعتي داده شود كه سرپرستشان را در سوانح رانندگي از دست داده اند… لازم به ذكر است مجموعه فوق از توليدات «تنجرين پيكچرز» در ايران بوده و باید دید ادامه محصول چه زمانی می‌آید؟

برای دیدن تیزر این مجموعه مفرح اینجا را ببینید.

گسترش همکاری‌های اقتصادی برای بهبود روابط سیاسی

نمایش خانگی: وزیر اقتصاد با اشاره به مذاکراتی که در حاشیه کنفرانس فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادهای نوظهور در عربستان داشته است گفت: تاب آوری ایران در ۷ سال تحریم برای مقامات سایر کشورها و حتی مسئولان صندوق بین المللی پول جالب توجه است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی با اشاره به سفری که اخیراً به عربستان برای شرکت در کنفرانس چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادهای نوظهور داشت، اظهار کرد: این کنفرانس که از سوی وزارت دارایی عربستان سعودی و همچنین صندوق بین‌المللی پول برگزار شد، محور مهمی برای بحث داشت و آن هم تاب آوری اقتصادها و نقش همکاری‌های اقتصادی برای ایجاد پیشرفت و غلبه بر فشارها، ریسک‌ها، شوک‌ها و التهاباتی که در اقتصادها ایجاد می‌شود.
وزیر اقتصاد گفت: در حاشیه این اجلاس حداقل با ۹ وزیر، رئیس بانک مرکزی و روسای بانک‌های توسعه‌ای منطقه و مسئولان صندوق بین‌المللی پول دیدار و گفتگو داشتیم.
وزیر اقتصاد یادآور شد: دو نکته در این دیدارها مهم بود؛ اول اینکه در هفت سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانسته علیرغم فشارها، تاب آوری خود را نشان دهد و طرف‌های مذاکره آن را به عنوان یک نمونه قابل بررسی مطرح می‌کردند و برای آنها جالب توجه بود.
همتی یادآور شد: نکته دوم اینکه همکاری اقتصادی منطقه‌ای بدون حضور ایران معنای خود را از دست می‌دهد؛ چون همکاری منطقه‌ای را از خلیج فارس تا آسیای میانه می‌دیدند که حلقه وصل آن جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: با مذاکراتی و بحث‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به نظریه رئیس جمهور مبنی بر اینکه ما در شرایط فشار حداکثری تاکیدمان را بر همکاری‌های اقتصادی کشورهای منطقه، دوست و همسایه بگذاریم می‌توانیم این مراحل را هم پشت سر بگذاریم.

همتی اظهار کرد: نکته‌ای که با دوستان سعودی و سایرین مطرح کردم این بود که لازمه همکاری‌ها و روابط سیاسی پایدار این است که گسترش روابط اقتصادی داشته باشیم؛ صحبت‌های مقدماتی برای گسترش همکاری‌ها انجام شد و انشاالله در آینده نتایج آن مشهود خواهد بود.

معرفی شورای پروانه نمایش غیرسینمایی با دو مدیر، دو استاد، یک روحانی و…

ویدیوکلوب سینما آزادی

نمایش خانگی/مجید ناصری: اعضای شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی دولت چهاردهم معرفی شدند.

در میان اعضای شورا فقط یک مستندساز دیده می‌شود و نه کارگردان داستانی و نه تهیه‌کننده در این شورا نیست‌.

امیرحسین آشتیانی پور و بهمن حبشی از مدیران تلویزیون و سینما در کنار یک روحانی با نام حجت الاسلام مهدی هادی ازجمله اعضای تازه شورای پروانه نمایش غیرسینمایی هستند.

فهرست اعضای تازه شورای پروانه نمایش غیرسینمایی به شرح زیرند:

— مصطفی رستگاری(فیلمنامه نویس)

— حجت الاسلام مهدی هادی(روحانی)

–امیرحسین آشتیانی پور(از مدیران تلویزیون)

— پژمان مظاهری پور(مستندساز)

–میثم زندی(استاد دانشگاه)

— مینو خانی(استاد دانشگاه)

–بهمن حبشی(از مدیران ارشاد)

واکنش کارگردان فیلم فسیل به مدعیان

چندین ماه از پایان اکران فیلم کمدی رکوردشکن “فسیل” می‌گذرد و همچنان هرازگاهی حواشی تازه‌ای حول فیلم مطرح می‌شود و انگار هر کس به زعم خود می‌خواهد این رکوردشکنی را به خود نسبت دهد.

به نقل از سینماروزان، کریم امینی کارگردان “فسیل” در واکنش به این حواشی، یادداشتی نوشته که متن آن را در ادامه میخوانید:

برگ گل با آن ظرافت آب از گل میخورد/غصه ی دیوانه را آن مرد عاقل می خورد…

تا همین لحظه که دارم مینویسم “فسیل” هیچ عایدی مالی برایم نداشته اما از لحاظ معنوی برای همه ی عزیزان برای ادامه کار موثر بود. همین جا باز هم از سیدابراهیم عامریان تشکر میکنم که در دوران کرونا پای تولید این فیلم ایستاد و تا آنجا که میشناسمش حق کسی را نخورده.

حرف اول : خدا را شکر “فسیل” فیلم خوبی شده ، چون اگر بد میشد صاحب اول و آخرش من میشدم ، صدای کسی در نمی آمد.

نکته مهم : اگر “فسیل” فقط قلم گروه اول بود که باید توی این دو سه سال سلطان فیلمنامه نویسی کمدی میشدند ، چرا نشدند؟

نکته مهم دوم : خروجی نهایی تازه فقط به خاطر فیلمنامه نهایی هم نبود ، من به عنوان کارگردان سر صحنه خیلی چیزها را اضافه و کم کردم ولی حلالم کنید که اجازه نگرفتم.

سوال : آیا میدانستید بهرام افشاری حاضر به بازی با فیلمنامه ی نسخه ی اول نبود و فقط کانسپت آن رو دوست داشت و آن را مشروط به نوشتن نسخه نهایی نمود ؟

توصیه برادرانه : جای حاشیه درست کردن ، سعی کنید فیلمنامه های خوب بنویسید ، “فسیل” تمام شد و رفت.

فسیل یک کار تیمی بود، دیده شدنش با قلب زلال همه و مردمی بود که روزگار تلخی داشتند و لطف خدایی که انگشتش را روی ما گذاشت. خداراشکر و به امید پیروزی دوباره.

نظرات مخاطبان/ستاره پروین؛ بازیگری با آینده درخشان

حدیث مرادی مخاطب نمایش خانگی برای این رسانه نوشت: یکی از معضلاتی که این روزها سینما و سریال های تولید شده در پلتفرم های نمایش آنلاین با آن مواجه شده و می تواند در دراز مدت آن را تحت تاثیر قرار دهد، دایره محدود بازیگران است. دایره‌ای بسته با تعدادی بازیگر مشخص که گاه تناسب چندانی هم با نقش محوله ندارند! اما در سریال های پلتفرمی به ویژه در یک سال اخیر تا حدودی به این قضیه توجه نشان داده شده و بازیگرانی جوان و تازه نفس وارد این عرصه شده اند. چه در نقش های مکمل و چه در نقش های اصلی. یکی از این سریال ها «غربت» به کارگردانی امیر پورکیان و تولید شده در پلتفرم نماوا است که به تازگی پخش آن به پایان رسیده است.

«غربت» قصه زنان حاشیه نشینی است که در منطقه ای جرم خیز گرفتار شده و برای یک کارتل مواد مخدر کار می کنند. پوسته ظاهری خشن کار را که کنار بزنیم با درام زنانه ای مواجه می شویم که براساس تیپ-شخصیت های آشنا شکل گرفته اند. ظاهر مردانه زنان یکی از ویژگی های آنها است که نمونه هایی هم پیش از این در فیلم ها و سریال ها داشته است. زنانی که برای در امان ماندن به هیبت مردانه درآمده اند اما از درون همان چیزی هستند که دوست دارند. ایفای نقش هایی از این جنس که گریم در مسیر نامتعادل سازی چهره حرکت می کند، برای بازیگرها به ویژه بازیگران جوان وسوسه کننده است.

«ستاره پروین» یکی از آنها است که شخصیت ماهرخ را ایفا می کند. دختر جوانی که رفتار مردانه ای داشته، آرایش موهایش نیز دخترانه نبوده و موتورسواری می کند و او را به نام شاهرخ می شناسند. شخصیتی به شدت بیرونی که پروین را به سمت بازی برون گرایانه برده و چند سکانس درخشان را خلق کرده است. به ویژه در قسمت ششم غربت که در کنار آناهیتا درگاهی درخشان ظاهر شده است. پروین در کنار بازی برون گرایانه اش در چند سکانس نیز متفاوت ظاهر شده و به سمت بازی درونی تر پیش رفته که در آن هم موفق بوده است.

اوج بازی او را می توان در قسمت دوازدهم سریال مشاهده کرد. سکانس مرگ ماهرخ/شاهرخ که تاثیرگذار از کار درآمده و تماشاگر را تحت تاثیر قرار می دهد. پایانی مناسب برای بازیگری جوان و بااستعداد که چشمه هایی از آن را در «غربت» نشان داده و می تواند به یکی از بازیگران آینده دار سینمای ایران تبدیل شود.

سیزدهِ مبارک!/فصل دوم سریال “غربت” در کانادا؟

نمایش خانگی/مجید ناصری: سریال “غربت” ساخته امیر پورکیان بعد از سیزده قسمت به پایان رسید در حالی که در هفته های اخیر به لحاظ حجم حادثه سازی، این سریال پر از اتفاق و تعقیب و گریز شده و حتی در پلتفرم نماوا رضایت نود درصدی مخاطبان را موجب شده بود…

سریال “غربت” در قسمت سیزدهم به پایان رسید اما نحسی سیزده دامن سریال را نگرفت چون پایان بندی سریال بسیار پرکشمکش و با تعدد پلان گرفته شده بود و سعی شد تمام کاشت های داستانی در قسمت انتهايي به برداشت برسد.

“غربت” که در ابتدای عرضه خود با توقیفی غیرمنتظره دست به گریبان شده بود بعد از چند هفته وقفه در حالی به شبکه خانگی برگشت که رقبای مختلفی از آثار جنایی “بازنده” و “گردن زنی” تا کمدی “قهوه پدری” را کنار خود میدید با این حال نگره سازندگان در تولید یک ملودرام با مایه های اجتماعی به سبک آثار  کارگردانانی مثل رخشان بنی اعتماد و اصغر فرهادی موجب شد، از همان ابتدا تفاوت این سریال با سریال‌های رقیب معلوم گردد.

این سریال کاملا زنانه که کم کاراکتر زن نداشت تقریبا توانست برای هر یک از کاراکترهایش داستانی مجزا تعریف کند و هر یک را به چشم یک آدم مستقل ببیند. آدمهایی که گرچه همه در مساله غربت نشینی مشترکند ولی عاقبت آنهاست که هم تماشای سریال و هم زندگی خودشان را جذاب‌تر کرد.

امیر پورکیان در کنار برادران یاری به عنوان تهیه‌کننده های اثر سعی نکرد پایانش را یکسره مثبت یا منفی نشان دهد بلکه کاراکترهای خود را مختار در انتخاب سرنوشت تصور کرد. یکی را همچنان در سودای آن طرف آب نشان داد، دیگری را به اغواگری خیابانی کشاند و سریال را با کاراکتری پیش برد که معلمی برای کودکان پایین شهر را به عنوان سرنوشت می‌گزیند و آن قدر هم جسارت دارد که دست در دست “آزاد”-کودک امروز و زن فردا- همچنان ریشه های آلوده اش را مرور کند.

سریال غربت
سریال غربت

سریال “غربت” نوعی بازگشت نماوا به رقابت پلتفرمی نیز بود و با اینکه حتی یک بیلبورد و تبلیغ محیطی برای سریال فراهم نشد ولی باز نماوا بود که کنار “غربت” دیده شد و حالا انتظار مخاطبان از این پلتفرم دوباره افزون شده…

جمع بندی داستانی سریال “غربت” می‌تواند ادامه سریال و این بار در دو روایت موازی باشد؛ یکی در جغرافیای زندگی اغواگری کلانشهرها و دیگری در جغرافیای مهاجران جدید که بیشتر افزون شبکه هجرت اختلاسگران در کانادا می‌شوند؟ باید دید نماوا تهور ارائه یک داستان روزآمد در دل مهاجران کانادایی را دارد؟

 

آنونس برنامه «جعبه سیاه» با اجرای اردشیر احمدی

اردشیر احمدی در برابر تتلو در «جعبه سیاه»

نمایش خانگی: برنامه «جعبه سیاه» از جمله برنامه های ویدیوی درخواستی است که با اجرای اردشیر احمدی در فضای مجازی منتشر می شود.

به گزارش نمایش خانگی احمدی در این برنامه می کوشد در برابر چهره های خاص اجتماع نشسته و درباره حاشیه برانگیزترین عناصر زندگیشان بپرسد.

آنونس برنامه «جعبه سیاه» با اجرای اردشیر احمدی و حضور امیر تتلو را اینجا ببینید.