خانه بلاگ صفحه 27

بازی اگزجره نیکی کریمی در #یاغی۱۲+عکس

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: قسمت دوازدهم سریال‌ #یاغی از طریق فیلیمو عرضه شد.

در خلاصه داستان قسمت دوازدهم سریال‌ آمده: یک  روز از عمرم مونده باشه، زهرم رو می‌ریزم…

قسمت دوازدهم سریال‌ را باید قسمت اختصاصی نیکی کریمی دانست که در بخش عمده این اپیزود حضور دارد و فراوان دیالوگ شعاری می‌گوید.

لحن نیکی کریمی که گویا پایان کارش در سریال همین قسمت است بیش از حد اغراق دارد و جوری حرف می‌زند که انگاری مخاطب را پس بزند؛ درست مثل گریمش که به جای شبیه کردنش به آدمی زخم خورده، او را شبحی از قربانیان کرده.

نیکی کریمی سینماگر توانایی است و اینکه چرا تن داده به چنین اغراقی، واقعا معلوم نیست!؟

پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی نیا، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، سید محمد هادی دیباجی، الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدریف سامان مهکویه، افشین حسنلو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام فر، پگاه سعیدی، لادن ژاوه وند، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی، نیلوفر شهفری بازیگران سریالند.

یاغی۱۲
یاغی۱۲

سفر به رومان دره در #نوبت_لیلی۱۷+عکس

نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت هفدهم سریال #نوبت_لیلی از طریق نماوا عرضه شد.

در قسمت هفدهم نوبت لیلی، لیلی و آرش به رومان دره می‌روند و راز نقاشی دیواری را کشف می‌کنند. شهبانو بالاخره دخترش را ملاقات می‌کند و…

حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه (در نقش لیلی)، لادن مستوفی، امین شعرباف، گوهر خیراندیش، مسعود کرامتی، ساغر قناعت، مهدخت مولایی، راضیه منصوری، افسانه کمالی،علیرضا جعفری، میلاد یزدانی، فرزین محدث، نیوشا علیپور،اصغر پیران. با هنرمندی: نادر فلاح، مهران غفوریان و علی ثانی فر و با معرفی علی رحیمی و فرنام فرهادی بازیگران سریالند.

نوبت لیلی۱۷
نوبت لیلی۱۷

حسن جلایر تهیه‌کننده فیلم #سفیر: آیت الله خامنه‌ای خیلی از فیلم خوشش آمد

نمایش خانگی: با گذشت چهار دهه از تولید و اکران فیلم عاشورایی #سفیر، همچنان این فیلم یکی از سه محصول برتر عاشورایی تاریخ سینما و تلویزیون است.

#سفیر را فریبرز صالح دانش آموخته سینما در اروپا به تهیه‌کنندگی حسن جلایر ساخت؛ جلایر در آن زمان از مسئولان فرهنگی بنیاد مستضعفان بود ولی #سفیر با حمایت شهید یوسف کلاهدوز تولید شد که هم جلایر و هم صالح را مامور خدمت در سپاه می‌کند و با بودجه حدود ۱۵ میلیونی شرایط تولید را فراهم می‌نماید.

به گزارش نمایش خانگی، حسن جلایر به تازگی در گفتگویی تلویزیونی با مسعود نجفی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه #قاب_عاشقی شبکه نسیم به ذکر روایتی خواندنی از تولید سفیر پرداخته است.

جلایر در برنامه قاب عاشقی گفت:  نود درصد کار انتخاب بازیگر با خود صالح بود و ایشان بازیگران را معرفی می‌کرد و من هم تأیید میکردم چون فکر کرده و میکنم کارگردان است که باید فیلم را بسازد. کارگردان باید کارش را بلد باشد و تهیه‌کننده فقط باید کنارش باشد و بگذارد کارش را انجام دهد.

جلایر ادامه داد: خدا خواست و به خاطر مضمون کار از زمین و آسمان برایمان کمک آمد و ازجمله یک سازمان سوارکاری که پای کار آمد و کاری کرد که همه سوارکار شدند؛ از فرامرز قریبیان تا افرندنیا و بقیه. هیچ بدلکاری برای سوارکاری نداشتیم، از نقش مثبت تا منفی همه سوارکاری می‌کردند و الحمدلله اتفاق بدی نیفتاد. قریبیان اصرار داشت که در تمام نماها خودش حضور داشته باشد و زیربار بدلکار نرفت.

تهیه‌کننده سفیر درباره همکاری با صالح گفت: فریبرز صالح وقتی به کار می افتاد دیگر صالح قبل نبود و گاهی کار دوروزه را ده روز می‌گرفت تا بهترین محصول عرضه گردد. البته گاهی از صالح عصبانی میشدم ولی به هر حال تعامل میکردیم تا کار به سرانجام برسد.

حسن جلایر با اشاره به خاطره ای از سفیر گفت: یک گله گوسفند اجاره کردیم برای برخی نماها ولی آن قدر فیلمبرداری این نماها ادامه پیدا کرد که در نهایت پول خرید دو گله را برای اجاره یک گله پرداخت کردیم.

جلایر با تاکید بر حمایت تام شهید کلاهدوز از فیلم بیان داشت: هم لطف خدا بود و هم بزرگواری شهید کلاهدوز که ما در هیچ چیز خست به خرج ندادیم و از همه امکانات، بهترین اش را به خدمت گرفتیم. استودیوی اصلی استودیوی روبیک منصوری بود و برای اعطای دستمزدها اصلا کم و کسری نداشتیم و چه به دوبلورها و چه به بازیگران هرچه خواستند دادیم‌. مثلا فقط یک قسط فرامرز قریبیان هشتاد هزار تومان بود آن هم در دهه شصت و دستمزدها سه بار تکرار شد یعنی در سه قسط.

حسن جلایر درباره انبوه هنروران حاضر در کار گفت: از شهریور ۶۰ استارت زدیم و پایان خرداد ۶۱، کار تمام شد. در نماهای یزد که عمدتا مربوط به مابعد دستگیری قیس بود، در هر سکانس پنجاه تا صد هنرور نیاز داشتیم که چون در یزد برادران افغان زیاد بودند از مدیر تدارکات خواستم از آنها استفاده کند و البته با حقوق روزانه صد تومان که از نظر معیشت هم به برادران افغان کمک شود. آنها هم با شوق می‌آمدند و کار میکردند ولی صالح چنان سختگیری میکرد که این جماعت نه شب داشتند و نه روز. در ادامه آن قدر فشار کار زیاد شد که برخی افاغنه اصلا در شهر نمی‌ماندند که مبادا دعوت به کار شوند!!

جلایر درباره چگونگی فیلمبرداری یکی از نماهای مهیج سفیر گفت: برای طراحی نمای سر زنی با شمشیر فردی کوتاه قامت پیدا کردند و سر ساختگی را روی سرش سوار کردند به طوری که او دو سر داشت و سپس حین حرکت فرار به جلو، قریبیان از پشت با شمشیر واقعی، سردیس را زد. قریبیان جایی را هم زد که فقط سه سانتیمتر فاصله داشت با سر آن فرد و اگر کمی پایین‌تر می‌زد، سر یارو بریده میشد.

حسن جلایر خاطره ای از برخورد با رهبر انقلاب را چنین طرح کرد: در اولین رونمایی فیلم در جشنواره آیت الله خامنه ای به نماهای انتهایی رسیدند یعنی نماهایی که قیس در حال سخنرانی انتهایی است. ایشان مشتاق شدند که یک بار دیگر فیلم را ببینند برای همین یک بار دیگر فیلم را به طور کامل تماشا کردند. برای نمایش دوم به ریاست جمهوری دعوت شدیم چون آیت الله خامنه ای آن موقع رئیس جمهور بودند، با من تماس گرفتند و گفتند فیلم را به ریاست جمهوری بیاور و در آن اکران هم رئیس جمهور و هم وزرا حضور داشتند. من کنار آقا نشسته بودم و ایشان خیلی از فیلم خوشش آمد.

جلایر ادامه داد: بعد از پایان نمایش گعده ای شکل گرفت و ازجمله جناب ناطق نوری هم بودند و نشستیم دور هم به گفتگو و صحبت کردیم درباره چند و چون تولید و هیچ گاه دیالوگ رفیق دوست و آقا را یادم نمیرود؛ در حال صحبت بودیم که محسن رفیق دوست جلو آمد و خطاب به آیت الله خامنه‌ای گفت آقا این فیلم را ما ساختیم که آقا هم بلافاصله خیلی صریح گفت اگر تو ساختی، برو دومی اش را هم بساز.

حسن جلایر پیرامون نماهای انتهایی گفت: برخی نماها را در برازجان و برخی نماها را در یزد گرفتیم. در یزد مسجد و عمارتی پیدا کردیم که زیر خاک پنهان بود و تازه کشف شده بود و صحنه آخر و صحنه شهادت قیس را در همان جا گرفتیم. فیلمبرداری آن نما هم به این شکل بود که به جای قیس، دوربین به پایین می‌افتاد و نمای بعد هم نمای شهادت قیس.

جلایر خاطرنشان ساخت: کاری که ریاکارانه و تصنعی باشد در دل جا نمی‌گیرد ولی خلوص فریبرز صالح و شهید کلاهدوز و همکاران باعث شد کار در دلها جا گیرد.

علی سرتیپی مدیر فیلم‌نت بیان کرد: پلتفرم‌ها توانسته‌اند تا ۵۰درصد بیننده‌های ماهواره را کاهش دهند!/هم صداوسیما، هم وزارت ارشاد و هم پلتفرم‌ها می‌توانند کنار هم کار کنند/ساترا دیگر به‌دنبال تعطیلی پلتفرم‌ها نیست/صداوسیما تیزرهای سریال‌های پلتفرم‌ها را پخش کند

علی سرتیپی

نمایش خانگی: علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما و رئیس‌هیات‌مدیره پلتفرم فیلم‌نت از تغییر رویکرد ساترا و حرکت به سمت ایجاب به جای حذف گفته است‌.

علی سرتیپی در گفتگو با روزنامه جام‌جم از لزوم هم‌افزایی صداوسیما، وزارت ارشاد و پلتفرم‌ها برای ارتقای کیفی سخن گفته است.

متن گفتگوی سرتیپی با روزنامه جام جم را بخوانید:

*تسهیل‌گری ساترا در رفع مشکلات و صدور مجوزها **حداقل در ماه‌های اخیر چطور پیش‌رفته‌ است؟ 
خیلی خوب پیش می‌رود؛ یعنی تعاملی که صورت گرفته در رابطه با کار خانم مرضیه برومند و سریال «آفتاب‌پرست» تعامل خوبی بوده و با ما تعامل داشتند و همکاری کردند. این حس که ساترا آمده و قرار است شرایط را به سمتی ببرد که پلتفرم‌ها تعطیل شوند یا سنگ‌اندازی شود به مقدار زیاد در شرایط کنونی نداریم.

*راجع به بحث‌هایی که بین ساترا و ارشاد طولانی شده و درباره اجماعی که این دو نهاد به آن رسیدند توضیح دهید.
**معتقدیم باید تنظیم‌گر باشد و قبول داریم باید خروجی را مورد بازبینی قرار دهیم. حدود ۳۸ – ۳۷ سال است که در کار تولید، پخش و اکران فیلم کار می‌کنم و شرایط را می‌دانم. انتظار داریم اندکی به این سه پلتفرم اعتماد شود و قطعا ما نگران خروجی‌مان هستیم و باید اعتماد شود به مسیری که تازه شروع کردیم و جلو می‌رویم و تجربه کسب می‌کنیم. وقتی اعتماد داشته باشند و مسأله اتحاد و تعامل باشد حل می‌شود و اگر اعتماد به وجود بیاید بزرگ‌ترین مشکلات حل می‌شود. این اعتقاد را داشته باشیم که پلتفرم‌ها باید باشند و کمک می‌کنند برای این‌که شرایطی به وجود بیاید تا روی قشری که شاید خیلی رسانه‌ملی را نمی‌بینند و به سمت‌وسوی ماهواره رفتند تاثیر بسیار مثبتی بگذارند و آمارهای مراکز نشان می‌دهد پلتفرم‌ها توانسته‌اند تا ۵۰درصد بیننده‌های این شبکه‌ها را کاهش دهند که می‌تواند اتفاق مثبتی باشد. به همین دلیل معتقدم به هر شکلی این باور وجود داشته باشد بقیه مسائل حل می‌شود. این پلتفرم‌ها باید حضور داشته باشند و قرار است اینها در چارچوب کار کنند و تعامل باشد. شاید در صداوسیما با توجه به ماهیتش این اتفاق نیفتد اما رویکردی که الان هست این حس ما را به‌شدت کم کرده و دارند به سمتی می‌روند که تعامل با ما به‌عنوان یک پلتفرم با تعامل کار صورت می‌گیرد و خیلی مشکل خاصی نداریم.

*در مورد تسهیل فعالیت‌های سکوی پخش چه پیشنهادی دارید؟ 
**اصلی‌ترین مسأله اعتماد  به پلتفرم‌هاست. این پلتفرم‌ها باید تعامل داشته باشند که یا به‌صورت مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا باید هزینه پرداخت شود و مردم انتخاب کنند و کسانی که کار و نظارت انجام می‌دهند این تفاوت را پذیرفته باشند وهر سه ارگان، یعنی هم صداوسیما، هم وزارت ارشاد و معاونت سینمایی و هم ساترا و پلتفرم‌ها می‌توانند در کنار هم به تولیدات خوب ایرانی خدمت کنند و به بازارهای جهانی بروند و در زمینه هزینه‌ها و … به همدیگر کمک کنند. از این دشمن بودن و اختلافات فقط دشمنان استفاده می‌کنند و به جریان تولید خدشه وارد می‌شود. اگر این سه مجموعه روند دیگری در پیش بگیرند می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و در جهت تولیدات بهتر با هم همکاری و مردم را از فضاهای مجازی کثیف و ماهواره‌ها دور کنند بازار خوبی ایجاد کنند. با توجه به این‌که ما به لحاظ فرهنگی بسیار غنی هستیم می‌توانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که از آن استفاده کنیم، برای کشور ارزآوری داشته باشیم و فرهنگ‌مان را منتقل کنیم.

*نسبت به عملکرد گذشته ساترا انتقادی دارید؟ 
**در رابطه با عملکرد گذشته ساترا انتقادات بسیار زیادی دارم. در رابطه با الماس قطعا یک روش و سیستم خیلی اشتباه بود و هیچ چیز مثبتی از این سیستم بیرون نیامد و نه‌تنها بیرون نیامد، بلکه چیزی نداشتند که چه می‌خواهند یا چه می‌کنند. در رابطه با ساترا آیین‌نامه یا قانونی نداشت که بدانیم و ارتباط‌برقرارکردن با مدیرانش برایمان بسیار سخت بود و نمی‌توانستیم ارتباط برقرار کنیم که این الان در ساترا وجود ندارد.

*اگر قرار باشد صداوسیما حامی پلتفرم‌ها باشد و نقش حمایتی خود را عملیاتی کند چه پیشنهادهایی دارید برای این‌که چنین اتفاقی عملیاتی گردد و کاملا احساس شود؟ 
**اصلی‌ترین مسأله اعتماد است و این است که از نقاط قوت مجموعه استفاده شود. همگرایی و کنار هم بودن پلتفرم‌ها و صداوسیما در معرفی کارها می‌تواند کمک‌کننده باشد. مثلا کمک کند که تیزر یک سریال پخش شود و شرایط را به سمتی ببرد که صداوسیما خریدار سریال‌های مجموعه‌ها باشد یا کمک‌های مالی بکند. اگر صداوسیما پذیرفته باشد که پلتفرم‌ها رقیبش نبودن و کنارش هستند می‌تواند به اینها کمک کند

 

متلک به می‌تو در #روزی_روزگاری_مریخ۴+عکس

نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت چهارم سریال روزی روزگاری مریخ ساخته مشترک محسن چگینی و پیمان قاسم خانی از طریق فیلیمو و نماوا عرضه شد.

در قسمت تازه سریال آقاجون با مریخ آشنا می‌شود، دوستان جدید پیدا می‌کند و در پایان روز گم می‌شود و در نهایت در یک پارتی، پیدا می‌شود.

در قسمت تازه سریال …مریخ، طعنه‌های تندی نثار جریانات فمینیست افراطی شده که با می‌توی اخیر، حسابی در کانون توجهند. قاسم خانی روزگاری را مصور کرده که زن‌ها به جنس برتر بدل شده و همچون ساختارهای فاشیستی دمار از روزگار مردان که جنس ضعیف هستند درمی‌آورند.

سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، بهادر مالکی، امیر کاظمی، امیرمهدی ژوله، فلامک جنیدی، عبدالله روا، مهراب قاسم خانی، الناز حبیبی، لیلی رشیدی، نگار فروزنده، فرناز رهنما، ناهید مسلمی، رامین ناصرنصیر، بهروز رهبری فرد، نوشین تبریزی، پیمان فاطمی، کاظم نوربخش، سپاس رضایی، اصغر حیدری، مهیار پوربابایی، فرشید ناصری، حامد شریف پور، ساره رشیدی و نیما شکیبایی بازیگران سریالند.

روزی روزگاری مریخ۴
روزی روزگاری مریخ۴

پایان فصل اول #کلیله_و_دمنه با ادای دین به فیلسوف فرانسوی!+عکس

نمایش خانگی/مجید ناصری: قسمت یازدهم سریال #کلیله_و_دمنه ساخته مرضیه برومند از طریق فیلمنت عرضه شد.

این قسمت که آخرین قسمت از فصل اول سریال است داستانی دارد حول مفهوم سیزیف و افسانه پوچ‌نگاری که حالا هایپردار سریال را گرفتار کرده.

پیشت‌آقا صاحب هایپرمارکت محله کلیله و دمنه متعاقب از کف رفتن پس اندازش در لاک تنهایی فرورفته و بعد از آشنایی با یک شبه‌روشنفکر کافه‌نشین، خود را سیزیف می‌داند که هر روز باید سنگی را تا قله برده و از آنجا رها کند و مجددا روز بعد همین کار را تکرار کند. اینجاست که مقاله افسانه سیزیف نوشته آلبر کاموی فرانسوی تداعی می‌شود.

پایان بندی فصل اول سریال ولی در رهایی از این پوچی و ترتیب دادن مهمانی‌های جداگانه و رقص و طرب می‌گذرد..‌.

صداپیشگان سریال عبارتند از: آزاده مویدی فرد، امیرحسین صدیق،‌ مسعود کرامتی، مریم سعادت، ژاله صامتی، امیر میرآقا، لیلی رشیدی، فریبا جدیکار، بهزاد عمرانی، نادر برهانی‌مرند، فرزاد حسنی، محمد عسگری، بهادر مالکی، رامین ناصرنصیر، محمدرضا مالکی، یوسف بختیاری، مهدی شاه پیری، سارا اقبال، آذین رئوف، علیرضا ناصحی، مهیار مجیب، نازی خاتمی، آنالی شکوری، سعید موسوی‌ راضی، آزاده اسماعیل خانی، مرجان پورغلامحسین و مرضیه برومند.

بازی‌‌دهندگان عروسک‌ عبارتند از: علی اعتصامی‌ فر، نگار شهبازی، علی پاکدست، پیمان فاطمی، مرجان نامور، هانی حسینی و محمد اعلمی.

کلیله و دمنه۱۱
کلیله و دمنه۱۱

در دیدار مدیران سه پلتفرم اصلی با رئیس سینما مطرح شد: زعامت وی‌او‌دی‌ها را به ارشاد برگردانید

نمایش خانگی: رئیس سازمان سینمایی کشور از پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت بازدید کرد؛ دیداری که در آن، مدیران پلتفرم‌ها خواستار بازگشت زعامت وی‌او‌دی‌ها به ارشاد شدند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به همراه قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیر کل روابط عمومی و کامران ملکی مشاور امور اصناف رئیس سازمان سینمایی روز گذشته (۹ مرداد ماه) با حضور در دفاتر پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت از بخش‌های مختلف این سامانه‌ها بازدید کرد.

در این بازدید با محمدجواد شکوری مقدم مدیرعامل آپارات و فیلیمو، محمدمهدی شکوری مقدم مدیر آپارات و فیلیمو، محمد حسن شانه ساز‍ زاده مدیر عامل نماوا، مهدی یزدانی مدیر نماوا، علی سرتیپی مدیر سامانه فیلم‌نت و محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران و شریک علی سرتیپی، پیرامون مشکلات، چالش‌ها و انتظارات این حوزه بحث و گفتگوهایی صورت گرفت.

تاکید بر اهمیت پلتفرم‌ها و میزان تاثیرگذاری آن بر موضوع اشتغال، رونق تولید آثار تصویری و صنعت سریال سازی، امنیت سرمایه گذاری و کارکرد تفریحی _ سرگرمی این آثار برای خانواده‌ها و جامعه و اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و حدود 7 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و در قالب پروژه‌ها، تاثیر این صنعت در کاهش مخاطب برنامه‌های ماهواره‌ای و لزوم اعتماد به این سامانه‌ها به مثابه کمپانی‌های تولیدی، از جمله محورهای مطرح شده از سوی مدیران پلتفرم‌ها در بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور از این سامانه‌ها بوده است.

همچنین مدیران پلتفرم‌ها، از رئیس سازمان سینمایی برای اعتماد به پلتفرم‌ها در صنعت تصویر، درخواست کردند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز محصولات ویدیویی و بازگرداندن زعامت دی‌او‌دی‌ها به ارشاد، به منظور هم افزایی به این ظرفیت مساعدت و حمایت کند.

در این بازدید، مدیران پلتفرم‌ها عنوان کردند: در شرایط امروز، اقتصاد سینما با پلتفرم‌ها گره خورده و باید ابهامات و بلاتکلیفی‌های این حوزه حل و فصل شود تا رونق و امنیت مضاعفی در این عرصه ایجاد شود.

در ادامه این دیدارها، رئیس سازمان سینمایی کشور، با اشاره به اهمیت پلتفرم‌ها در دنیای معاصر و نیاز جامعه به آن، بر لزوم همگرایی و استفاده از همه ظرفیت‌های صنعت تصویر تاکید کرد و افزود: فعالیت شبکه‌های نمایش خانگی به افزایش ظرفیت اشتغال و فضای فرهنگی کشور کمک می‌کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه و ایجاد بازارهای جدید نیز اقداماتی انجام داده است اما در حال حاضر بیش از همیشه به ایجاد نهضت تولید و محتوا نیاز داریم. جامعه ایران دارای بخش گسترده‌ای از نیروهای انسانی در زمینه صنعت تصویر است. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، فعالان تجربی حوزه سینما، هنرجویان آموزشگاه‌ها و مراکز سینمای جوان و علاقمندان به این حوزه از جمله ظرفیت بالقوه ما است که قطعا با تقویت فرآیندهای محتوایی شاهد تحولات چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.

خزاعی ادامه داد: ظرفیت پلتفرم‌ها در ایجاد نشاط و سرگرمی، اشتغال و رونق کسب و کار فعالان سینمایی کاملا ملموس است. پلتفرم‌ها یکی از اجزای مهم صنعت تصویر به شمار می‌آیند و قطعا باید توجه جدی‌ای به این صنعت داخلی و تولیدات ملی و بومی آن صورت گیرد. البته، در خصوص محتوای محصولات آن دغدغه‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که باید مرتفع شود چرا که این حساسیت‌ها و دغدغه‌ها اهمیت و کارکردهای مهم این بخش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: در حال حاضر در کشورهای همسایه از محصولات نمایش خانگی و ‌‌وی‌ او دی‌ها اقتصاد محکمی شکل گرفته و بخش بزرگی از کشورهای منطقه، بازار مصرف آن‌ها محسوب می‌شوند. ما نیز، با توجه به نیروی انسانی کیفی و خلاق و ظرفیت توسعه صنعت تصویر و سریال‌سازی خود می‌توانیم در این رقابت منطقه‌ای، حضور جدی‌تری داشته باشیم.

خزاعی، ضرورت و اهمیت توجه به جایگاه «وی او دی»ها و تاثیرات آنها در جامعه امروز را محسوس دانست و افزود: با رشد تکنولوژی‌های نوین اساسا سبد مصرف خانوار دستخوش تغییرات قرار گرفته است. حتی گزارشی شده که وی او دی ها باعث کاهش گرایش مخاطب به ماهواره‌ها شده‌اند و ما به درستی می‌توانیم از این ظرفیت با محتوا سازی درست و هدفمند، ضمن حفظ وجوه سرگرم کننده و تفریحی، به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن نیز فکر کنیم.

وی استفاده از پلتفرم‌ها را ضرورت رونق سینما و صنعت تصویر خواند و ادامه داد: در دوران کرونا این صنعت در خلاء سالن‌های سینمایی تا حدی پاسخگوی نیاز جامعه بوده است. جهان امروز با  ظهور فناوری‌های نوین در صنعت تصویر و گسترش آن در جامعه، با انبوهی از تولیدات و محتوا مواجه است درحالیکه امکان محدودسازی نیز وجود ندارد. لازم است با رویکرد تنظیم‌گری و نظارتی به ارتقای کیفیت محتوا فکر کنیم.

خزاعی افرود: در صورت اهمیت پیدا کردن پلتفرم‌ها و امکان دسترسی راحت‌تر مردم به فیلم‌ها و سریال‌ها و تولیدات ایرانی، عملا رغبت مردم از دیدن فیلم‌های خارجی و یا رفتن به سراغ ماهواره‌ها کمتر خواهد شد‌.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: به زودی با جلسات همفکری و تعامل دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر جبلی رئیس رسانه ملی و سایر مراجع ذیصلاح تکلیف پلتفرم‌ها روشن شود.

صدور دو پروانه ویدیویی+صدور یک پروانه دیگر

ویدیوکلوب-نمایش خانگی

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی(خانگی) با ساخت دوعنوان فیلم بلند داستانی و یک عنوان کوتاه داستانی موافقت کرد.

فهرست پروانه‌ های صادره به قرار زیر است:

–«دویست» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی کلانتری

–«خواستن» به تهیه‌کنندگی طاهره ساعی رضوی، کارگردانی سیدمحمود گل حسینی و نویسندگی تورج اجلی

— فیلم‌نامه کوتاه داستانی: «مادر سمبل زندگی است» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی شایان سجادی

مقابله با افسردگی هنری با ادویه!

نمایش خانگی/مهناز خدادوست: این ادویه طبیعی بیشتر از هر چیزی که ممکن است فکر کنید پر از خاصیت است.فلفل سیاه که اغلب پادشاه ادویه ها نامیده می شود، فواید متعددی برای سلامتی دارد و در عین حال عطر و طعم عالی را برای هر غذایی فراهم می کند. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن، بهبود هضم، تسکین سرماخوردگی و سرفه و افزایش متابولیسم کمک کند.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از تریتانیوز از زمان های قدیم، فلفل سیاه یکی از پرفروش ترین ادویه ها در جهان بوده است. این گیاه فصلی نیست و در طول سال در دسترس است. هنگامی که خشک می شود، این ادویه با مشتقات گیاهی به عنوان دانه فلفل شناخته می شود. فلفل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی احتمالی برای نگهداری غذا استفاده می شود. فلفل سیاه همچنین می تواند یک عامل ضد التهابی باشد.

در اینجا به ۶ مزیت شگفت انگیز فلفل سیاه می پردازیم.این ادویه کوچک مزایای بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید دارد.

۱. کمک به کاهش وزن:
ادویه شگفت انگیز به کاهش وزن کمک می کند و می توان آن را به چای سبز اضافه کرد و دو تا سه بار در روز مصرف کرد. این به این دلیل است که این ادویه دارای محتوای غنی از مواد مغذی گیاهی است که به تجزیه چربی اضافی کمک می کند. همچنین متابولیسم بدن شما را بهبود می بخشد. چای سبز به اضافه مقداری فلفل سیاه موجود در آن می تواند به کاهش وزن کمک کند.

۲- افسردگی را درمان می کند:
گفته می شود که افسردگی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اکثر مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند و حتی می تواند منجر به مرگ فرد شود. با این حال، داروهایی وجود دارند که می‌توانند این مشکل روانی را از مخرب بودن مهار کنند، اما می‌توان فلفل سیاه خام را برای جویدن به افراد افسرده تجویز کرد که خود باعث تغییر خلق و خوی فرد می‌شود.

این به این دلیل اتفاق می افتد که جویدن فلفل سیاه خام مواد شیمیایی تحریک کننده خلق و خو را در مغز آزاد می کند که ذهن شما را همیشه  آرام نگه می دارد. با این حال، این کار نباید بیش از حد انجام شود زیرا مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی مضر خواهد بود.

۳. کاهش درد مفاصل:
اگر از آرتریت مفاصل رنج می برید، لازم نیست نگران باشید زیرا فلفل دارای خواص پزشکی است که می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. همچنین به پیشگیری از نقرس کمک می کند. فلفل سیاه برای افرادی که از دردهای ستون فقرات و مفاصل رنج می برند استفاده می شود. امروزه از فلفل سیاه در بسیاری از غذاها به عنوان یک ادویه جهانی استفاده می شود. قوی ترین تاثیر فلفل سیاه زمانی است که فرد مبتلا به سرماخوردگی و سرفه آن را مصرف کند.

۴. بدن شما را سم زدایی می کند:
این ادویه به تعریق و ادرار بسیار کمک می کند و با این کار تمام سموم را از بدن خود دفع می کنید. عرق کردن و ادرار کردن مداوم نشانه خوبی از عملکرد خوب بدن است. همچنین، به جای مصرف فلفل سیاه، باید به این فکر کنید که چگونه باید از نظر فیزیکی چربی بسوزانید. برخی افراد معتقدند که فلفل سیاه فقط قابل مصرف است و به کاهش وزن کمک می کند. اما اگر به جای انجام برخی تمرینات ساده مانند پیاده روی و دویدن، فقط بر مصرف آن تمرکز کنید، ممکن است اشتباه کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید وزن کم کنید، نتیجه آن پیروی از یک رژیم غذایی سالم و همزمان ورزش است.

۵. جلوگیری از یبوست:
اگر کمتر از سه بار در هفته مدفوع دارید، ممکن است از یبوست رنج ببرید. اما این مشکل را می توان با افزودن روزانه مقداری فلفل به غذای خود حل کرد.بنابراین، فلفل سیاه در صورت مصرف روزانه سرطان روده بزرگ، یبوست، اسهال و سایر انواع بیماری های باکتریایی را مهار می کند. مصرف بیش از حد آن می تواند برای شما مضر باشد، بنابراین مطمئن شوید که فقط مقداری از آن را به غذای روزانه خود اضافه کنید.

۶. در برابر کلسترول موثر است:
سطوح بالای کلسترول یک علامت هشدار برای حمله قلبی احتمالی است. مصرف منظم فلفل سیاه به دلیل وجود ترکیب پیپرین، نتایج موثری در کاهش سطح کلسترول نشان داده است. علاوه بر این، پیپرین همچنین می تواند ظرفیت جذب مکمل های غذایی را افزایش دهد. به عنوان مثال، فلفل سیاه می تواند تا ۲۰۰۰ درصد جذب ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه را افزایش دهد که دارای خواص سلامتی قوی مانند ضد التهاب و آنتی اکسیدان است.

 

پایان کارگاه هفت روزه مهارت های فردی/سفر هفت روزه هنرجویان فن‌بیان انار به پایان رسید

نمایش خانگی: اختتاميه کارگاه تخصصی فن‌بیان و ارتقای مهارت‌های فردی که برای نخستین بار در استان کرمان با رویکرد Art therapy به میزبانی انجمن آوای رویش آبان با همکاری موسسه سیمرغ آسمان دانش و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری انار و با حضور و هدایت محمدرضا حقدوست اجرا می‌شد، جمعه ۷ مرداد ماه، با حضور مهندس عبدالرضایی، شهردار انار برگزار شد.

این کارگاه هفت روزه که بصورت ۲۴ ساعت آموزش عمومی و ۱۴ ساعت آموزش تخصصی در دو رده سنی کودک-نواجوان و جوان-بزرگسال برگزار شد؛ یک سفر هیجان انگیز به اعماق درونی انسان برای کشف حقایق روانشناسی، فلسفی و آموزش مهارت‌های کاربردی و اصول پایه و پیشرفته ارتباط کلامی، عناصر لحن، زبان بدن، ارتباط موثر، افزایش اعتماد به نفس، افزایش عزت نفس، مدیریت استرس، مفاهیم پایه ادبیات‌درمانی، فنون مذاکره و متقاعدسازی و خرده مهارت‌های توسعه فردی بود که با رویکرد art therapy و برپایه متد چکاد ارائه شد.

محمدرضا حقدوست، مشاور فردی، کارشناس تحصیلی، نویسنده، پژوهشگر و مدرس توسعه فردی است که هم‌اکنون مدیرعامل موسسه سیمرغ آسمان دانش می باشد.

در اختتامیه این جلسه، ضمن قدردانی از زحمات مسئولین انجمن آوای رویش آبان و شهرداری انار، گواهینامه حضور معتبر به هنرجویان دوره اعطا شد و همکاری‌های مستمر این گروه در راستای توانمندسازی شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های مشاوره تخصصی در حوزه‌های متعدد مطرح شد که اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.