خانه بلاگ صفحه 11

“رازهای دوبلین” به قلم جواد رستم‌زاده و همراهی عادل فردوسی‌پور

نمایش خانگی: کتاب «رازهای دوبلین» با گفتاری از عادل فردوسی‌پور که به دوران پرحاشیه تیم ملی با سرمربی‌گری میروسلاو بلاژویچ پرداخته است، در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به نقل از قدس آنلاین، جواد رستم‌زاده -روزنامه‌نگار باسابقه و نویسنده کتاب «تو خداداد عزیزی هستی»- در دومین اثرش، داستان تیم ملی فوتبال در دوران پرحاشیه سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ را روایت کرده است.

بلاژویچ با ستاره هایی چون علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا،کریم باقری، علی نیکبخت واحدی، یحیی گل‌محمدی و مهدی هاشمی‌نسب به واسطه جنجال‌ها و حاشیه‌های تاریخی موفق به حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ نشد و حالا پس از سال‌ها، دلایل ناکامی این تیم در کتاب «رازهای دوبلین» بررسی می‌شود.
«رازهای دوبلین»، روایت جذاب تیمی است که قربانی درگیری‌ها و حاشیه‌های درون اردویی و پشت پرده‌های غیر فوتبالی شد، تیمی که اگرچه آرزوهای یک ملت را بر باد داد اما در حافظه تاریخی ایرانی‌ها مورد احترام و دوست داشتنی باقی ماند.

این اثر با گفتاری از عادل فردوسی پور و مقدمه‌ای از برانکو ایوانکوویچ شروع می‌شود و در ادامه با روایت رضا چلنگر، مترجم بلاژویچ و برخی از بازیکنان آن تیم تاریخی به مستندنگاری اتفاقات عجیب و غریب آن دوران می‌پردازد. فصل آخر کتاب به اسناد و عکس های کمتر دیده شده از آن مقطع تاریخی اختصاص دارد که با کمک عکاسان قدیمی ایران تهیه و تنظیم شده است.

«رازهای دوبلین» با  ۲۰۰ صفحه و قیمت  ۱۴۵ هزار تومان توسط نشر گلگشت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

فرشاد یاسر بازیگر برنامه «به خاطرهم»: فعالیت در بازیگری را بیشتر دوست دارم!

نمایش خانگی: فرشاد یاسراز نوجوانی به واسطه فعالیت هنری عموهایش، در محیط هنری رشد کرد و خیلی زود جذب کارهای تلویزیونی شد.او در عرصه هنر تجربه کارهای متفاوتی دارد، از بازیگری گرفته تا مدیر صحنه ای ، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده.
برنامه ترکیبی «به خاطر هم» به تهیه کنندگی کمال فیض آبادی و نویسندگی، کارگردانی و مجری گری اشکان درویشی، با موضع کاهش حوادث و تلفات جاده ای با حمایت هلال احمر و مشارکت شبکه نسیم از آغاز فروردین از این شبکه پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
فرشاد یاسر جدا از اینکه جانشین تهیه کننده در کار بود، بازیگر یکی از نقش های خاص برنامه هم بود.«نوید» جوان خانواده که هیچ حرفی نمی زد و فقط بازی در سکوت داشت از شخصیت های جالب برنامه بود که در قسمت پایانی برنامه از رازش پرده برداری می شود…
با فرشاد یاسر از فعالیت های پشت دوربین و بازیگری به گفت و گو پرداختیم که از نظرتان می گذرد.

*لطفا خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید.
* متولد سال ۱۳۶۷  در  محله ستار خان تهران هستم.  فوق لیسانس کارگردانی  نمایش دارم و از نوجوانی در عرصه های هنری فعالیت داشتم.
* از فعالیت های هنری تان بگویید.
– فعالیت جدی و حرفه ای من از زمانی شروع شد که در سریال«طلاق در وقت اضافه» به کارگردانی سید محسن یوسفی و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی و مجید یاسر به عنوان مجری طرح حضور داشتم. پس از آن  بازیگر دوربین مخفی برنامه «دونبش» به کارگردانی مهراد نوروزی و تهیه کنندگی محمد امین فیض آبادی ، مدیر تولید و بازیگر برنامه «به خاطر من» به کارگردانی محمد مروتی و تهیه کنندگی کمال فیض آبادی ،مدیر تولید تاک شو «یه عید حسابی» به کارگردانی مجتبی سلیمان زاده  ، مجری طرح تله فیلم «پدر» به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی مرتضی عمادین ، مجری طرح و مدیر تولید تله فیلم «آتش بر آب » و تله فیلم «دژ سوق» به کارگردانی سید مجید پرهیز و تهیه کنندگی سید شهرام فتاحیان ، مدیر صحنه تله فیلم «مادر لر» به تهیه کنندگی و کارگردانی جهانگیر الماسی ، مدیر صحنه فیلم «شرکت» به کارگردانی آقای دری و تهیه کنندگی فاطمه سمرقندی ، تهیه کنندگی و کارگردانی و البته بازیگری در اولین دوربین مخفی شبکه نسیم، کارگردانی فیلم کوتاه «با هم» به تهیه کنندگی محمد امین فیض آبادی و ،،،،
*از چگونگی پیوستن شما به پروژه به خاطر هم بگویید.
-من افتخار همکاری قبلی با برادران فیض آبادی را داشتم ‌و در این پروژه هم به بنده لطف داشتند.
* شما در این کار هم جانشین تهیه کننده بودید هم بازیگر، دو تا مسئولیت برای شما سخت نبود؟

-مقوله بازیگری با تهیه کنندگی فرق دارد وخیلی سخت بود. ولی کار کردن با تهیه کننده و کارگردان کار بلد لذت بخش بود و توانستیم طوری در هر بخش کار کنم که به بخش دیگر لطمه ای وارد نشود.
* شخصیتی که شما بازی می کردید جوانی منفعل بود که هیچ دیالوگی نداشت، برای شما به عنوان بازیگر سخت نبود این نقش را بازی کنید؟
– دقیقا همینطور بود و من این چالش و خیلی دوست داشتم تجربه کنم . فرصت مناسبی برای من بود تا در عرصه بازیگری چنین تجربه ای داشته باشم.
*این نقش با توجه به اینکه دیالوگی نداشت چه جذابیتی برای شما داشت؟
-با توجه به اینکه کل محوریت داستان و تمام چالش های خانواده زیر سر نوید بود و عذاب وجدانی که داشت باعث سکوت نوید شده بود. نقش آدم افسرده رو بازی می کرد و هیچکس از راز آن خبر نداشت  تا اینکه در آخر برنامه معلوم می شود نوید عاشق شده بود و به خاطرهمین سکوت کرده بود…

فرشاد یاسر
فرشاد یاسر

* غیرازعرصه های بازیگری شما در کار تولید به عنوان مدیر تولید و جانشین و دستیار تهیه کننده هم بودید، کدام عرصه را بیشتر دوست دارید؟

-واقعیت این است که فعالیت در عرصه بازیگری را بیشتر دوست دارم. اما به قول محمد امین فیض آبادی پشت دوربین برای ما جذاب تری تا در مقابل دوربین!  البته دوستان تهیه کننده به بنده لطف دارند.
*بازخورد های مردم از برنامه به خاطر هم چگونه بود؟

-خدا را شکر در شبکه های مجازی و در جامعه بازخوردهای خیلی خوبی گرفتیم.
* به تازگی کارهای کوتاهی می سازید و در شبکه های اجتماعی پخش می کنید، با چه هدفی این کارها را می سازید؟

– از سال گذشته به فیلمسازی روی آوردم و چند فیلم کوتاه برای جشنواره های بین اللملی ارسال کردم که امیدوارم بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم. در خصوص آیتم هایی که برای فضای مجازی دارم می سازم بیشتر رویکردم احترام به خانواده و شادی و خندیدن به دور از توهین هست و خندیدن بدون توهین از بهترین خنده هایت.
* برخورد مخاطبان با این ویدئوهای کوتاه چگونه است؟
-خدا را شکر آیتم «پدر» به شدت مورد پسند قرار گرفت. ‌جا دارد از محمد امین فیض آبادی که به عنوان برادر بزرگتر همیشه کنارم بوده تشکر کنم و همچنین کمال فیض آبادی تهیه کننده که مسیر راه را نشانم داده است. تشکر می کنم از کارگردان کار بلد و باهوش اشکان درویشی که به زودی زود خبرهای خیلی زیادی از او خواهیم شنید.

ایجاد کپی رایت در ایران در خدمت فرهنگ ایرانی/درخواست وزیر ارشاد از خزاعی برای حل مشکلات آثار خارجی پلتفرم‌ها

نمایش خانگی/پیمان مقیمی: ایجاد مناقشه بر سر ارائه برخی محصولات خارجی در شبکه خانگی باعث ورود وزیر ارشاد و درخواست مستقیم از رئیس سازمان سینمایی برای حل مشکل شده.

متعاقب ورود وزیر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور نیز به معاونت نظارت دستور داده کلیه آثار سینمایی خارجی که در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند، باید تاییدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش از این سکوها اخذ کنند.

محمد خزاعی در نامه ای خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی ( شامل آثار مستند، کوتاه ، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکوهای نمایش فیلم کشور آورده است:

با استناد به ابلاغیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کارهای لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بسترهای نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود .

حل تعارض در روابط مختلف هنری و غیرهنری

به نقل از تریتا نیوز : سمیرا سرایلو،تعارض در اهداف، انگیزه ها و نیازها می تواند باعث استرس در هر رابطه، به ویژه در رابطه عاشقانه شود. در حالی که تعارض در هر رابطه ای امری عادی است، اما چنانچه حل نشده باقی بماند می تواند به روابط بین فردی آسیب جدی برساند.

به گزارش تریتا نیوز ؛ اگر بپذیریم که همه پارتنرها گاهی با هم اختلاف نظر دارند، پس یافتن راه حلی برای اطمینان از حفظ سلامت رابطه بسیار مهم است. این مقاله به بررسی تعارض و حل آن در زوج‌ها و سایر روابط می‌پردازد و راهبردها و فعالیت‌های کلیدی را برای کمک به جلوگیری یا بازیابی هر گونه آسیب وارد شده معرفی می‌کند.

آیا حل تعارض برای داشتن روابط سالم مهم است؟

لزوما تعارض همیشه منجر به آسیب نمی شود. چالش و اختلاف نظر در یک رابطه (عاشقانه یا غیر عاشقانه) می تواند باعث رشد، درک عمیق تر، بهبود ارتباطات و پیشرفت به سمت هدف شود. البته همیشه هم صدق نمی کند.

مهمترین جنبه تعارض که بر سلامت یک رابطه تأثیر می گذارد، حل آن است. همیشه اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه وجود دارد. با این حال، برای جلوگیری از از دست دادن اعتماد، آسیب به صمیمیت یا رفتاری که باعث ناراحتی بیشتر رابطه می‌شود، «زوج می‌خواهند مطمئن شوند که حل‌وفصل آسیب یا رنجش طولانی‌مدت در یکی یا هر دوی آنها باقی نمی‌گذارد».

روانشناس بالینی راسل گریگر (2015) می گوید اختلاف نظر چهار پیامد احتمالی دارد:

1. نتیجه برای نفر اول خوب است، اما برای نفر دوم خیر.

این یک وضعیت برد- باخت است. یک نفر به آنچه می خواهد می رسد، در حالی که دیگری شکست خورده و احتمالاً احساس آسیب، عصبانیت و رنجش می کند. چنین احساساتی ممکن است منجر به اختلافات بیشتر شود یا در سایر زمینه های رابطه ظاهر شود.

2. نتیجه به نفع شخص دوم است، اما به نفع شخص اول نیست.

این شبیه به اولین نتیجه احتمالی است، فقط این بار اولین شخص رابطه است که احساس شکست یا سرخوردگی می کند (سناریوی باخت-برد).

3. نتیجه برای هر دو نفر بد است.

گزینه سوم برای هر دو نفر بد است. آنها به یک اندازه متضرر می شوند (بازنده – بازنده). اغلب این نتیجه به دلیل لجبازی هر دو طرف است، زمانی که هیچ‌یک نمی‌خواهند دیگری «برنده» شود، بنابراین هیچ‌یک تسلیم نمی‌شوند و کوتاه نمی آیند. باز هم، این برای رابطه مضر است و اگر ادامه یابد یا تکرار شود، در نهایت سمی و آسیب زا می شود.

4. راه حلی پیدا می شود که برای هر دو نفر مناسب است.

زوج با هم به سمت یک راه حل کارآمد قدم بر می دارند و به یک نتیجه برد-برد دست می یابند. هیچ یک از افراد احساس شکست یا آسیب نمی کنند، در نتیجه منجر به افزایش اعتماد به نفس و اعتماد در رابطه می شود.

بدون شک، گزینه چهارم ایده آل ترین گزینه برای یک شراکت بلند مدت و سالم است و از پتانسیل مارپیچ رو به پایین در رابطه جلوگیری می کند (گریگر، 2015). در صورتی که در پاسخ به تعارض، یک نتیجه برد-برد منجر به رشد و حرکت به جلو و بالا می شود.

نحوه حل تعارض در روابط: 4 مرحله

مراحل حل تعارض گریگر (2015) از یک فرآیند چهار مرحله‌ای ساده و در عین حال مؤثر استفاده می‌کند که به زوج‌ها درگیر تعارض‌های مشکل‌ساز برای غلبه بر اختلافات کمک می کند.

مرحله 1 – از بین بردن اختلالات رابطه

اولاً، حذف یا به حداقل رساندن هیجاناتی که مانع حل تعارض می شوند، مانند آسیب، خشم و رنجش، حیاتی است. در غیر این صورت، بعید است که هر یک از طرفین با صبر و حوصله به آنچه طرف مقابل می گوید گوش کند.

مرحله 2 – متعهد به یک وضعیت برد-برد باشید

هر یک از طرفین باید متعهد به یافتن راه حلی باشد که برای هر دو به طور یکسان عمل کند. برد یک طرف در حالی که طرف دیگر ببازد قابل قبول نیست. زن و شوهر باید انگیزه و آمادگی تغییر داشته باشند.

مرحله 3 – گوش دادن هدفمند را سرلوحه کارتان قرار دهید

راه حل برد-برد زمانی بیشتر محتمل است که هر یک از طرفین به طور فعال به حرف دیگری گوش دهد. هر فردی می داند که یک برد برای خودش چگونه است، اما اکنون باید به طور هدفمند به حرف دیگری گوش دهد و از سانسور یا قضاوت اجتناب کند تا بداند برد از دیدگاه طرف مقابلش به چه شکل است.

هنگامی که هر دو درک مشترکی از مشکل داشته باشند، یک راه حل برد-برد امکان پذیر است.

مرحله 4 – بارش فکری هم افزایی را تمرین کنید

این زوج می توانند به سمت شناسایی یک راه حل قابل اجرا پیش بروند، هر گونه تعارض عاطفی را از بین می برند، طرز فکر برد-برد را اتخاذ می کنند و کاملا متعهد به پیروزی برای هر دو هستند.

زن و شوهر می توانند ایده ها، امیدها، نیازها،اهداف و نگرانی هایشان را با یکدیگر در میان بگذارند تا با هم به یافتن راه حلی مناسب و راضی کننده برای هر دو طرف دست یابند.

برای دست یافتن به یک نتیجه بهتر اتخاذ یک طرز فکر برد-برد ضروری است. به جای اینکه از خود بپرسید، “چگونه می توانم به آنچه می خواهم برسم؟” بپرسید: “چگونه می توانیم به آنچه می خواهیم برسیم؟”

این تغییر رویکرد مستلزم تعهد هر دو طرف برای یافتن راه حل هایی برای مشکلاتی است که منجر به رضایت متقابل می شود.

این متن می تواند نمونه ای از متن تعهد به رویکرد برد-برد باشد.

من، ____________________________، متعهد می شوم که یک طرز فکر برد-برد را اتخاذ کنم که در آن به سمت نتایج اختلافات فعلی و آینده کار می کنم تا هر دو به آنچه می خواهیم و نیاز داریم برسیم.

هنگامی که هر دو این برگه را پر کردید، آن را در جایی در خانه قرار دهید تا به هر دو طرف یادآوری شود که در طول رابطه، اکنون و در آینده، یک طرز فکر جدید لازم است.

 

 

 

 

 

نجم الدین عبادتی به سمت «رئیس مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما» منصوب شد

نمایش خانگی: نجم الدین عبادتی به سمت «رئیس مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما» منصوب شد.

با حکم مهدی مجتهد قائم مقام اجرایی سازمان صداوسیما ، نجم الدین عبادتی به سمت رییس مرکز همایش های بین المللی صداو سیما منصوب شد.
گفتنی است، نجم الدین عبادتی  پیش از این به عنوان معاون اماکن ورزشی شهرداری تهران فعالیت داشته و با دو دهه سابقه فعالیت مؤثر و مفید در حوزه های  مدیریت در سازمان صدا و سیما از وی به عنوان افراد شاخص در حوزه ی اجرایی سازمان صداوسیما نام برده می شود

صدور پروانه برای برنده سیمرغ فجر+صدور سه پروانه دیگر

نمایش خانگی/مجید ناصری: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۴عنوان فیلم کوتاه داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.

در میان فیلمنامه های کوتاه پروانه گرفته، نامهای آشنایی به چشم نمی‌خورد و بیشتر شاهد حضور جوان‌ترها هستیم و شاید تنها نام نسبتا آشنا را باید مصطفی رستگاری دانست؛ نویسنده فیلمنامه “چهل سالگی” که برنده سیمرغ فجر هم بوده و برای فيلمنامه کوتاه “دو دوره گرد” پروانه گرفته.

فهرست فيلمنامه های پروانه گرفته به شرح زیر است:

–«خاک» به تهیه‌کنندگی ایمان ایران‌منش و نویسندگی و کارگردانی فرهاد قربان‌پور

— «دستبند» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمدعلی حسینی‌فر

–«سمیه» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری

— «دو دوره گرد» به تهیه‌کنندگی اصغر صادقی، نویسندگی مصطفی رستگاری و کارگردانی اکبر صادقی

پوران درخشنده-کارگردان “هیس…”-زندگی مادرش را به شبکه خانگی می‌آورد

نمایش خانگی: پوران درخشنده کارگردان “هیس دخترها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.

پوران درخشنده مشغول نوشتن رمانی براساس زندگی مادرش است و قصد دارد همین رمان را به صورت سریال به شبکه خانگی بیاورد.

این فیلمساز کرمانشاهی که از مدت‌ها قبل مشغول نوشتن رمانی براساس زندگی مادرش بوده درباره آن می‌گوید:‌ رمان «مادرم ایران» احتمالاً تا ماه آینده تمام می‌شود و پس از پایان کار برای انتشار آن اقدام می‌کنم.  قصد دارم در آینده هم یک سریال براساس همین رمان برای شبکه نمایش خانگی بسازم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک فیلمنامه دیگر هم دارم که آن را در امریکا نوشتم و پروانه ساختش را هم گرفته‌ام. این فیلمنامه با نام «عشق» درباره مهاجرت است که فعلا اولویت اصلی‌ام ساخت همین فیلم است.
درخشنده این روزها در حال مذاکره با بازیگر است تا هر چه زودتر فیلمش را که با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی خودش ساخته خواهد شد، کلید بزند. او تاکید دارد که «عشق» را حتما باید در خارج از کشور بسازد.

عموپورنگ با فصل تازه‌ی «بالشها»ی آوازه‌خوان به شبکه خانگی می‌آید؟+فیلم

بالشها-عموپورنگ

نمایش خانگی: داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ چند سال پیش با سریال «بالشها»ی احمد درویشعلی‌پور از طریق موسسه «هنراول» به شبکه خانگی آمد که با موفقیت روبرو شد و حالا باید دید فصل تازه این سریال تولید می‌شود؟

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» سریال «بالشها» که به صورت عروسکی تولید شده است از حضور داریوش فرضیایی به عنوان هنرپیشه اصلی در کنار تعدادی عروسک که هر کدام یک بالش هستند سود می برد.

موزیکال بودن «بالشها» در کنار فضای داستانی شاد و سرخوشانه ای که برایش تدارک دیده شده آن را محصولی مطلوب مخاطبان کودک می کند.

در این مجموعه نمایشی 15قسمتی  ١٥شخصیت عروسکی در کنار شخصیت های دیگر، قصه ها را روایت می‌کنند؛ محوریت «بالشها» درباره بالشهایی است که از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن آدم ها به ستوه آمده اند و بر علیه آدم ها اعلان جنگ می‌کنند.

داریوش فرضیایی، ارژنگ امیر فضلی، امیر نوری، رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، امیر محمد متقیان و ملیکا شریفی نیا به همراه بازیگران کودک ترنم کرمانیان، دینا غلامی و محمدرضا درویشعلی پور به همراه صداپیشگان مهرداد مصلحی، مینا گلپایگانی، علیرضا وارسته، سامان مظلومی، سامان فرشید نیا، ریحانه حسینی، عسل غروی و آرش خداکرمی در مجموعه نمایشی «بالش ها» همکاری داشته اند.

برای تماشای تیزر «بالشها» اینجا را ببینید.

نمایش، دروازه‌ای بر نوروسایکولوژی/یک گام نوین: آموزش عصب روانشناسی به کودکان و نوجوانان ایران

  • نمایش خانگی/مجید ناصری: محمدرضا حقدوست؛ مدیر گروه علوم اعصاب کاربردی آکادمی کوچینگ ویموند، از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد علوم اعصاب شناختی در این آکادمی دانش آموزی خبر داد.

مستر براکو که نام آن ترکیب دو واژه brain (مغز) و cognition (شناخت) است، یک عروسک با ظاهر مغز است و استعاره ای از «شناخت مغز با مغز» می باشد که این کاراکتر با هدف آموزش نمایشی مغز و علوم اعصاب به کودکان و نوجوانان توسط محمدرضا حقدوست، مشاور، نویسنده و پژوهشگر عصب‌روانشناسی طراحی شده است.
مستر براکو با حضور در میان کودکان و نوجوانان علاقه مند، آن ها را با دنیای شگفت انگیز مغز و جهان اعجاب آور علوم اعصاب آشنا می کند و همسفر آن ها می شود برای شناخت کهکشان درون جمجمه و به سوالات پر چالش دانش آموزان درباره مغز، رفتار، هیجان و … پاسخ می دهد.

کارگروه علوم اعصاب کاربردی آکادمی کوچینگ ویموند با تکیه بر جدیدترین یافته های حوزه روانشناسی،‌ مدیریت کسب و کار و علوم اعصاب شناختی ، کارگاه هایی با رویکرد آموزش مغز به کودکان برگزار می کند.

همچنین حقدوست افزود: هدف از آموزش مغز و آشنایی گروه کودک و نوجوان با علوم اعصاب این ست که آنها به دور از شبه علم و خرافات به تفکر، اراده و تصمیم گیری، هیجانات و رفتارشان نگاهی پژوهشگرانه داشته باشند و همچنین با درک ماهیت رفتار و تفکر انسان در راستای بهبود و ارتقای عملکرد مغزشان گام بردارند. همچنین آنها با درک عملکرد مغز به رفتار ها و تصمیمات و هیجانات خود نگاهی منطقی تر خواهند داشت و با درک مبانی نوروپلاستیسیتی ( انعطاف پذیری عصبی ) به مفهوم «تغییر و ارتقا» نگاهی مجسم و عینی می یابند.

اصغر سمسار زاده در شبکه نسیم

نمایش خانگی: از آغاز نوروز امسال برنامه ترکیبی «به خاطر هم» از طریق شبکه نسیم میهمان خانه های مردم است.
به خاطر هم عنوان برنامه ای است که با حمایت سازمان هلال احمر ایران  و مشارکت شبکه نسیم تولید شده است.
به خاطر هم ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی با نگرشی نو در نحوه آموزش همگانی و با استفاده از ابزار سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مخاطبان ، قصد دارد تا در فضای متفاوت و مفرح به سرفصل های  آموزشی سازمان هلال احمر نیز بپردازد.
پخش این برنامه ۲۶ قسمتی از اول فروردین  در شبکه نسیم شروع شده است.
تلفیق نمایش و گفت وگو در برنامه با حضور میهمانان،  لحظات شادی را برای بیننده به ارمغان می آورد. در لایه های زیرین این گفت و گوها، به موضوعات مهم اجتماعی و آموزشی پرداخته می شود.
بهره گیری از روابط و فضای خانوادگی در روند پیشبرد برنامه، از دیگر ویژگی های متمایز  به خاطر هم محسوب می شود.
اصغر سمسار زاده بازیگر پیش کسوت، نمایش و تلویزیون میهمان امروز یکشنبه ۱۹ فروردین  برنامه به خاطر هم می باشد تا برای مردم از فرهنگ رانندگی، رعایت قوانین رانندگی در جاده ها و خاطرات دوران بازیگری بگوید.
اصغر سمسار زاده متولد ۱۳۱۵ تهران است و از سال ۱۳۴۸ ‏با فیلم امشب دختری می میرد بازی در فیلم های سینمایی را  آغاز نموده است.
او شهرتش را مدیون سریال «خانه ‏بدوش» و شخصیت «اصغر ترقه» است که از او چهره ای آشنا و مشهور ساخت.
این بازیگر قدیمی و نام آشنا در ‏فاصله سال های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد. اما انقلاب و دگرگونی های پیش آمده، او را نیز مانند ‏بسیاری به حاشیه راند. ولی سمسار زاده ابتدا از طریق حضور در تئاترهای لاله زار و سپس نقش های کوچک و بزرگ ‏تلویزیونی و گاه سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند. حالا غیر از در نمایش های کمدی، در تلویزیزن، سینما و رادیو هم فعال است.
عوامل برنامه به خاطر هم عبارتند از:
تهیه کننده :کمال فیض آبادی، نویسنده ، کارگردان و مجری: اشکان درویشی، جانشین تهیه کننده : فرشادیاسر، مجری طرح :  موسسه فرهنگی هنری فیض گستران هنر، تدوین:  امین ظهراب بیگی، بازیگران: مختار سائقی، گیتی معینی ،  سیروس همتی، فرشاد یاسر، مجید شهریاری ،احمد جعفری ، سیمین بهفر  و علی باباجانی.
شایان ذکر است برنامه به خاطر هم هر روز ساعت ۱۲/۳۰ دقیقه ظهر از شبکه نسیم پخش می شود.