احیای کنداکتور دوشنبه‌های شبکه خانگی با سریال «بامداد خمار»

نمایش خانگی/مجید ناصری: تا قبل از عرضه ی سریال بامداد خمار گرچه برخی سریال‌ها در روزهای وسط هفته پخش می‌شدند ولی اغلب سریالهای پرمخاطب انتهای هفته و به خصوص جمعه را برای پخش انتخاب می‌کردند.

عرضه سریال بامداد خمار از طریق شیدا در دوشنبه وسط هفته و موج استقبال از این سریال باعث شد که نه تنها سریال هزار و یک شب فیلیمو هم در دوشنبه ها پخش گردد بلکه فصل دوم وحشی فیلمنت نيز به کنداکتور دوشنبه ها افزوده گردد؛ البته فصل اول وحشی هم دوشنبه ها می‌آمد ولی رقیبی نداشت…

حالا رونق گرفتن باکس وسط هفته توسط بامداد خمار، نوید رقابتی داغ تر میان این سریال، هزار و یک شب و وحشی۲ را میدهد؛ سه سریال که گرچه دو تای آنها تاریخی هستند ولی هر کدام فضایی متفاوت از دیگری دارند.

سریال بامداد خمار یک تاریخی-اقتباسی ساخته نرگس آبيار است که حالا نشان داده در تاریخی سازی به نوعی جریان پایدار رسیده و دیگر دکوپاژ تاریخی‌سازی دستش آمده و همین است که حسابی هم سروصدا کرده.

سریال هزار و یک شب، تاریخی فانتزی است ساخته مصطفی کیایی که بیش از ریشه های ایرانی تاریخی سازی، سعی کرده ترکیبی از فانتزیهای هالیوودی را با سبک سریالهای تاریخی ترک به کار ببرد و به جای ذات شرقی داستان‌گویی بر بازی با فرم و نور و رنگ، تمرکز کرده.

سریال وحشی۲ ساخته هومن سیدی در ادامه ی تلاش‌های کارگردان برای ایرانیزه کرده فرار از زندان است که در فصل اول جواب هم داد و در فصل دوم هم شروع مساعدی داشته است…

رونق دوشنبه های شبکه خانگی در دورانی که اغلب سریالهای تلویزیونی نمی‌توانند حتی در روزهای آخرهفته، موجی در میان مخاطبان ایجاد کنند قابل تامل و البته قابل درس آموزی برای مدیران تلویزیونی است که دریابند واگذاری تولید و کارگردانی به افراد تازه‌کار، فایده ندارد و چاره ای ندارند که مجددا سریال سازی را به باتجربه ها بسپارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید