خانه بلاگ صفحه 83

تکذیب ادعای غلامرضا موسوی توسط ساترا↵صدور مجوز نمایش سریالها همچنان با ساتراست!

ساترا
ساترا

نمایش خانگی: در حالی که غلامرضا موسوی از شرکای فیلمیران ادعا کرده بود که ساترا پذیرفته فقط نظارت بر عرضه آنلاین سریالهای خانگی داشته باشد ولی ساترا این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی نمایش خانگی، علی سعد معاون تنظیم ساترا به صراحت از این گفته که صدور پروانه عرضه هر محصولی در فضای ویدیوی درخواستی با ساتراست.

معاون تنظیم‌گری اجتماعی ساترا تصریح کرد: ساترا پیش از این هم نقشی در مجوز تولید سریال‌های نمایش خانگی نداشته است چون این سازمان از ابتدا رگولاتور رسانه‌ها و سرویس‌های صوت و تصویر بوده است و اکنون هم «مجوز انتشار» سریال یا هر برنامه‌ای روی این سرویس‌ها با ساترا است.

سعد اضافه کرد: در جلسه با غلامرضا موسوی تصمیم‌گیری جدیدی نشده است و ما هم تاکید کردیم که همانطور که پیش از این مقرر بوده است یکی از الزامات سریال‌ها برای پخش و توزیع در سرویس‌های صوت و تصویر، داشتن مجوز تولید از ارشاد یا صداوسیماست و ما طبق همان دستورالعمل سابق عمل می‌کنیم.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در بخش دیگر درباره پیشنهاد غلامرضا موسوی مبنی بر حضور نمایندگانی از ساترا در شورای بازبینی سریال‌های خانگی عنوان کرد: این پیشنهاد در جلسه مطرح شد و همان جا هم اعلام کردم که این پیشنهاد شدنی نیست. به ویژه که اکنون در خود شوراهای ساترا مثل «شورای موافقت نامه کلی انتشار» اعضا کسانی هستند که پیش از این یا در حال حاضر در شوراهای نظارتی حوزه فرهنگ مشغول به فعالیت بوده‌اند.

علی+سعد+معاون+کاربران+ساترا
علی+سعد+معاون+کاربران+ساترا

 

ادعای یکی از شرکای فیلمیران که هنوز تایید رسمی نشده↵ ساترا رضایت داده که فقط ناظر سریالهای خانگی باشد!!

غلامرضا موسوی

نمایش خانگی: “ارشاد مسئول صدور مجوز باقی‌ ماند، ساترا ناظر شد!”؛ این عنوان گفتگویی است از غلامرضا موسوی از شرکای موسسه فیلمیران.

به گزارش نمایش خانگی، غلامرضا موسوی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از جلساتی گفته که با مقامات ساترا داشته؛ ساترا همان سازمان وابسته به صداوسیماست که اخیرا تلاشهایی کرده بود برای زعامت شبکه خانگی.

موسوی بیان داشت: به دعوت معاون اجتماعی ساترا به اتفاق مجتبی فرآورده و سیدجمال ساداتیان نشستی داشتیم. موضوع نشست واگذاری پروانه تولید و نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها براساس اطلاق «ویدئو درخواستی» به وزارت ارشاد بود. بحث‌های مفصلی شد. دو نکته توسط معاون اجتماعی ساترا تاکید شد، مجوز تولید فیلم و سریال با وزارت ارشاد است و مجوز نمایش هم با ارشاد، اما سریال‌ها برای نمایش در پلتفرم‌ها نیاز به مجوز ساترا دارند. 

موسوی در ادامه با اشاره به اعتراض تهیه‌کنندگان نسبت به برخی دوگانگی‌ها گفت: اختلاف ما به عنوان اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما با ساترا نیز همین بود. ما معتقد بودیم ساترا باید به پروانه نمایش ارشاد برای سریال‌ها همچون فیلم احترام بگذارد. پیشنهاد دادیم دو نفر به انتخاب ساترا به شورای بازبینی سریال‌های ارشاد اضافه شود و مشکل حل شود که قرار شد نشست‌ها ادامه یابد.

وی در پایان گفت: باتوجه به آنچه پیش آمد همکاران تهیه‌کننده برای تولید سریال نیاز به مجوز ارشاد دارند. درنهایت امیدواریم با پذیرش پیشنهاد اتحادیه، مشکل بازبینی و تامین نظر اهالی سینما حل شود.

 

تحلیلی بر برنامه “همرفیق”⇐شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقب‌تر بود!/صحنه ورودش روی صحنه”هم‌رفیق” بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی می‌شوند!/کشیدن مدام دست‌ها روی هم و خنده‌های مکرر و حتی بی‌دلیل شهاب در طول اجرا نشان از عدم تسلط او بر کار اجرا داشت!/شهاب حسینی اهل گفتگوهای پینگ‌پنگی نیست؛ حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات!/شهاب شانس آورد که مهمانش نوید بود و برای حلال بودن پولی که گرفته بود انرژی زیادی گذاشت!!/نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را به‌دست گرفته بود!/ دلیل حضور مردم به‌عنوان تماشاچی در “همرفیق” چیست؟ مردم صرفا قرار است نقش تعدادی کف‌زن، سوت‌زن یا افکت‌های جاندار صوتی را بازی کنند؟/ریتم یکنواخت و کند و تعارف‌های متعدد و روی اعصاب “همرفیق” بناست در قسمتهای بعدی ادامه یابد؟

همرفیق
همرفیق

نمایش خانگی: شهاب حسینی در حالی اجرای “همرفیق” را در سامانه ویدیوی درخواستی نماوا با حمایت آپ برعهده گرفته که اجرایش چندان چنگی به دل نمی‌زد.

به گزارش نمایش خانگی و به نقل از روزنامه فرهیختگان، شهاب اگر در شبکه چهار و ساعت یک نیمه شب هم برنامه اجرا کند باز هم مخاطبان زیادی پای آن برنامه می‌نشینند. بدون تعارف محبوب است و دوست داشتنی و این محبوبیت صرفا به دلیل ظاهر یا تیپ و چهره خوبش نیست که از او زیباتر و خوش‌تیپ‌تر هم در این سال‌ها آمدند و ناکام از تلویزیون و سینما رفتند و کسی آنها را به یاد هم نمی‌آورد.

قرار نیست شهاب را با مجریان دیگری مانند فرزاد حسنی، رضا رشیدپور یا حتی مهران مدیری مقایسه کنیم. شهاب حسینی در قیاس با خودش هم عقب‌تر است. یکبار دیگر صحنه ورودش روی صحنه و دکور همرفیق را به یاد بیاورید. بیشتر شبیه به دامادهایی بود که وارد مجلس عروسی می‌شدند. از تشویق‌های شدید و طولانی حضار خجالت می‌کشید و همین باعث می‌شد که نتواند واکنش قابل شنیدن و رسمی به این تشویق‌ها داشته باشد. کشیدن مدام دست‌ها روی هم و خنده‌های مکرر و حتی بی‌دلیل شهاب در طول اجرا نشان از خجالتی بودن یا شاید عدم تسلط او بر کار اجرا می‌داد.

یکی از شانس‌های بزرگ شهاب حسینی در اولین قسمت برنامه‌اش شاید حضور نوید محمدزاده بود. بازیگر محبوبی که طرفدار دارد و بازیگر قابلی است و شاید برای اینکه پولی که می‌گویند گرفته حلال شود انرژی زیادی گذاشت و بیشتر از یک میهمان معمولی حرف زد. نوید حتی نیازی به سوالات شهاب حسینی هم نداشت و خودش میدان را به‌دست گرفته بود. حتی وقتی جلیلوند هم آمد قصه تفاوت چشمگیری نکرد.

ترس علاقه‌مندان به شهاب حسینی از این است که در قسمت‌های بعدی اگر میهمان‌ها مثل نوید محمدزاده نبودند چه اتفاقی برای برنامه می‌افتد؟ شهاب حسینی اهل گفت‌وگوهای پینگ‌پنگی نیست حتی اگر خودش میهمان باشد چه برسد به اجرا و پرسیدن سوالات. توقع اینکه در فاصله پخش قسمت اول و دوم همرفیق، اتفاق خاصی برای شکل اجرای شهاب حسینی بیفتد بعید و دور از ذهن است اما این احتمال می‌رود که این یخ رفته‌رفته باز شود و شاهد تسلط بیشتری از سوی برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن 2016 باشیم.

پس از پایان تماشای قسمت اول برنامه همرفیق چندین سوال در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. اول اینکه صرف این هزینه و دکور صرفا برای این است که حال و هوای مردم عوض شود؟ اصلا دلیل حضور مردم به‌عنوان تماشاچی در استودیو چیست؟ به جز بخش جایزه، چه تعاملی با مردم حاضر در برنامه می‌شود؟ صرفا قرار است نقش تعدادی کف‌زن، سوت‌زن یا افکت‌های جاندار صوتی را بازی کنند؟

سوال دیگر این است که کارگردان این برنامه دقیقا چه نقشی دارد؟ یعنی چه وجه تمایزی با برنامه‌های دیگر دارد؟ مثلا اگر به جای شهاب حسینی، فرد دیگری کارگردان این برنامه بود شاهد چه چیزهایی نبودیم؟

کارگردان تلویزیونی در این نوع برنامه‌ها نقش اصلی‌تری دارد. چینش میهمان‌ها و گروه موسیقی و شاید زمانبندی بخش‌های برنامه از وظایف کارگردان این برنامه است. مساله مهم و ضعف اصلی قسمت اول همرفیق، ریتم یکنواخت و کند آن است. وقتی در حین تماشای یک برنامه متوجه گذشت زمان نشوید یعنی آن برنامه توانسته مخاطب را با خود همراه کند. اما مخاطب در طول زمان پخش همرفیق، بارها به ساعت نگاه می‌کند تا ببیند چقدر از برنامه گذشته و چقدر از برنامه مانده است. نقد دیگر به قسمت اول، تعارف‌های متعدد و روی اعصابی بود که پیش از این در برنامه دورهمی مدیری هم شاهدش بودیم. احتمالا در قسمت‌های بعدی هم شاهد این تعارف‌ها و تبریک جایزه کن 4 سال پیش حسینی خواهیم بود.

نزدیک به هفت، هشت دقیقه از قسمت اول به این تعارفات گذشت. نکته دیگر که محل اختلاف بین مخاطبان بود حضور گروه موسیقی بمرانی بود. موسیقی خاصی که موافق و مخالفانی هم دارد اما نتوانسته جای خودش را در برنامه پیدا کند. نواختن موسیقی در ابتدا و انتهای برنامه منطقی و ضروری است اما برای بخش‌های میانی انگار فکری نشده است.

آزادی نیما از زندان در “آقازاده۲۵”+عکس

آقازاده
آقازاده

نمایش خانگی: قسمت بیست و پنجم سریال “آقازاده” از طریق موسسه هنراول به شبکه خانگی رسید.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی بازیگران سریالند.

داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسی‌اش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار می‌شود.

در قسمت تازه سریال “آقازاده”، با آزادی نیما از زندان و کنار گذاشته شدن حامد از پرونده، تینا آرام آرام نقشه انتقامش را با کمک بهرامی طراحی می‌کند…

آقازاده(۲۵)
آقازاده(۲۵)

ایرادات یک جامعه‌شناس بر «شام ایرانی»/چرا هوتن می‌تواند و سعید ابوطالب نمی‌تواند؟

بفرمایید شام هوتن+سعید ابوطالب
بفرمایید شام هوتن+سعید ابوطالب

نمایش خانگی: فصل تازه «شام ایرانی» با کارگردانی سعید ابوطالب روانه شبکه خانگی شده است.

به گزارش نمایش خانگی به غیر از حاشیه‌های توهین بهاره رهنما در یکی از قسمتهای این سریال به اقوام لر، این سریال دارای مشکلات دیگری هم هست‌.

مریم محتشم سیرجانی فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی در شرحی بر ایرادات «شام ایرانی» نوشت: اینکه دنبال سرگرم کنندگی مردم باشیم بخصوص حالا که کرونا هم آمده نه تنها خوب است که باید ترویج هم شود ولی چرا برای سرگرمی، سناریو نداریم.

این جامعه‌شناس ادامه داد: اینکه چون «بفرمایید شام»ماهواره‌ای فراگیر شد گروهی در ایران تصمیم به کپی‌برداری از آن گرفتند فی‌نفسه امری ناپسند نیست ولی جای تعجب دارد که حتی یکی مثل هوتن- که خود را مرد هزار چهره ماهواره‌ای می‌خواند-وقتی میخواهد به تمسخر آن برنامه بپردازد با سناریو و شخصیت‌پردازی کامل جلوی دوربین می‌رود ولی در داخل به نظر میرسد فقط به دنبال پیاده کردن ظواهر برنامه بوده‌ایم.

محتشم سیرجانی ادامه داد: اینکه بهاره رهنما برای توصیف برخی از دختران ایران زمین در «شام ایرانی» از واژه‌ای خاص استفاده کرده واقعا مساله ما نیست. چون خودمان در اجتماع بیرونی هم کم گاف اینجوری نمی‌دهیم ولی حداقل قبلش آمار میگیریم که در جامعه شنوندگان لطیفه قومیتی، نماینده آن قومیت نباشد. با این حال مشکل “شام ایرانی” نه این گافها که مشکلی بزرگتر به نام نداشتن سناریویی برای معرفی جهان مهمانان است.

به گزارش نمایش خانگی، مریم محتشم سیرجانی افزود: به نظر می‌رسد سازندگان «شام ایرانی» همه هم و غم خود را بر دعوت از مهمانان گذاشته و سپس از آنها خواسته‌اند با تمرکز بر بداهه‌پردازی و شیرین‌‌کاری کار را پیش ببرند.این روش البته که وقتی مهمانان خلاق مثل علیرضا خمسه، محمد لقمانیان و حتی علی مشهدی در برنامه‌اند جواب می‌دهد ولی وقتی مهمانان بدون قریحه طنزپردازی وارد کار می‌شوند به شدت ضد برنامه عمل می‌کند.

این جامعه‌شناس با اشاره به قسمتهای اخیر «شام ایرانی» تاکید کرد: آنچه در قسمتهای اخیر «شام ایرانی» دیده‌ایم صرفا نمایش نوعی تجملات است که از پوشش تا سفره‌آرایی را شامل می‌شود و خنده‌دار اینکه برخلاف نمونه ماهواره‌ای، مهمانان دیگر شام هم نمی‌پزند و فقط شام پخته‌شده را سر میز می‌آورند و بعد دست و پا می‌زنند برای خنداندن مردم.

وی افزود: نمی‌دانم آنها که در شوراهای نظارتی به چنین برنامه‌هایی پروانه می‌دهند از سازندگان درخواست سناریو می‌کنند یا نه ولی مطابق خروجی کار میتوانم حدس بزنم هیچ سناریوی کاملی لااقل درباب شناخت جامعه هنری در این برنامه موجود نیست و صرفا شنونده گلایه‌های بازیگران عمدتا تلویزیونی درباب قضاوتهای اینستاگرامی هستیم. این حق مخاطب است که وقتی پای یک دورهمی تصویری می‌نشیند لااقل جهان‌بینی‌اش نسبت به هنرمندان تغییر یابد ولی در “شام ایرانی” چنین اتفاقی نمی‌افتد.

محتشم سیرجانی در پایان نوشته‌اش آورد: حتی اگر یک کارگردان خلاق مثل بیژن بیرنگ که فصل اول «شام ایرانی» را ساخته بود، پشت دوربین بود می‌توانست با ایده‌های درلحظه خود قدری هم که شده سریال را از کشدار شدن برهاند ولی چون کارگردان فعلی هم بیشتر سرگرم بازسازی فضا بوده و نه جهان‌شناسی مهمانان، نتیجه اینکه بزرگترین حاشیه حول برنامه زمانی است که گاف قومیتی رخ می‌دهد!

بفرمایید شام هوتن+سعید ابوطالب
بفرمایید شام هوتن+سعید ابوطالب

بعد از «قورباغه»ی ۱۸+، نماوا «سیاوش» را هم از آن خود کرد

سریال+سیاوش
سریال+سیاوش

نمایش خانگی: بعد از سریال«قورباغه» که با درجه ۱۸+ از طریق نماوا عرضه خواهد شد، سریال «سیاوش» هم از طریق نماوا عرضه خواهد شد.

با پایان فیلمبرداری سریال «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مهدی یاری، این سریال برای پخش، با پلتفرم نماوا به صورت اختصاصی قرارداد بست.

«سیاوش» که مجری طرح آن صادق یاری‌ است، یک سریال متفاوت با داستانی اجتماعی است که در آن میلاد کی‌مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، خسرو شهراز، گیتی قاسمی، علیرضا جعفری، مهدی حسینی‌نیا، سوگل خلیق، محمدرضا صولتی، مرجان اتفاقیان، محمد ولی‌زادگان، مهدخت مولایی، علی عامل هاشمی، رویا جاویدنیا، ناهید مسلمی، الهام جدی، مرجان قمری، رضا هاشمی و مجید صالحی حضور دارند.

میلاد کی‌مرام بعد از موفقیت در سریال«ممنوعه» برای بار دوم در یک سریال برای پخش در شبکه خانگی نقش‌آفرینی کرده است.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های سریال«سیاوش» نقش متفاوت مجید صالحی است. این بازیگر که تاکنون نقش‌های کمدی بازی کرده این‌بار در «سیاوش» با گریمی متفاوت و با نقشی کاملا جدی جلوی دوربین رفته است.

با پیوستن «سیاوش» به نماوا، این چهارمین محتوایی است که پخش انحصاری آن از طریق پلتفرم نماوا خواهد بود. پیش از این پخش «همرفیق» و سریال‌های «قورباغه» و «گیسو» نیز از نماوا قطعی شده بود که در این میان سریال «قورباغه» بناست با درجه ۱۸+ به شبکه خانگی عرضه شود. اینکه چرا این درجه‌بندی برای سریالی اجتماعی صورت گرفته را باید به سختگیریهای بیش از حد ساترا نسبت داد!؟؟

 

عزل کش‌دار حامد در “آقازاده ۲۴”+عکس

آقازاده(۲۴)
آقازاده(۲۴)

نمایش خانگی: قسمت بیست و چهارم سریال “آقازاده” از طریق موسسه هنراول به شبکه خانگی رسید.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی بازیگران سریالند.

داستان سریال درباره حامد است که در شب عروسی‌اش پس از دستگیری نیما، واقعیتی هولناک برایش آشکار می‌شود.

در قسمت بیست و چهارم “آقازاده” با ریتمی کش‌دار که مشخص نیست ناشی از کمبود داستانی است یا ترفندی برای تاکید بیشتر بر وضعیت کاراکترها، همزمان با تلاش بهرامی برای آزادی نیما، یک تماس تلفنی زندگی حامد و عزل او از پرونده نیما، زندگیش را دگرگون می کند و…

 

آقازاده(۲۴)
آقازاده(۲۴)

فیلمی یادآور “اسب…”کاهانی در شبکه خانگی؟!+عکس

بی حسی موضعی
بی حسی موضعی

نمایش خانگی: فیلم “بی حسی موضعی” حسین مهکام از طریق هنراول وارد شبکه نمایش خانگی شد.

به گزارش نمایش خانگی، “بی حسی موضعی” از منظر داستانی و فضاسازی شباهت بسیاری با “اسب حیوان نجیبی است” از ساخته‌های عبدالرضا کاهانی در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دارد.

در زمان رونمایی “اسب…” در جشنواره بیست و نهم فجر برخی از شباهت رفتاری شخصیت اصلی آن فیلم (با بازی عطاران) با احمدی‌نژاد سخن گفتند!

بازیگرانی مثل باران کوثری، پارسا پیروزفر و حبیب رضایی با همان حال و هوای جفنگ‌آلود “اسب…” در “بی‌حسی…” هم حضور دارند.

حسن معجونی و سهیل مستجابیان از دیگر بازیگران فیلمند.

داستان “بی‌حسی…” درباره جلال‌ دانشجوی سابق رشته فلسفه است که متوجه می‌شود خواهرش با مردی ثروتمند به نام شاهرخ که به شرط‌‌بندی فوتبال اعتیاد دارد ازدواج کرده است. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می‌زند و در مسیر با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می‌شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می‌کنند…

 

بی حسی موضعی
بی حسی موضعی

 

شبهه‌های رسانه شهرداری بر آمارهای گردانندگان فیلیمو درباره رکوردشکنی “شبهای مافیا”⇐این آمارگیری توسط کدام مرجع قابل استناد انجام شده؟؟/”شب‌های مافیا” به‌راستی پربیننده‌تر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است؟/ تا اطلاع ثانوی که معلوم شود مرجع این آمار کجاست، باید به آن با دیده تردید نگریست!!

شبهای+مافیا
شبهای+مافیا

نمایش خانگی: ادعای روابط عمومی سامانه ویدیوی درخواستی فیلیمو درباره رکوردشکنی سریال “شبهای مافیا” با طرح شبهه از سوی روزنامه همشهری-رسانه رسمی شهرداری- مواجه شده است.

متن گزارش روزنامه همشهری را بخوانید:

اواخر هفته پیش خبر آمد که پس از بررسی آماری دقایق تماشای سریال‌ها و رئالیتی‌شو‌ها در هفته اول انتشار، «شب‌های مافیا» تا ساعت۲۴ روز دوشنبه سوم آذرماه به رکورد ۱۹میلیون دقیقه تماشا رسیده است. این خبر در ادامه نتیجه گرفته بود: «این استقبال نشان می‌دهد قسمت اول «شب‌های مافیا» با رکورد ۱۹میلیون‌و۲۰۰هزار دقیقه تماشا بالاتر از سریال‌های «هم‌گناه»، «دل»، «هیولا» و «مانکن» قرار گرفته و این سریال‌ها در هفته اول انتشارشان به‌ترتیب ۱۱میلیون‌و۷۲۲هزار و ۲۴دقیقه، ۱۷میلیون‌و۵۱۸هزار و ۸۶۱دقیقه، ۸میلیون‌و۵۸۲هزار و ۹۹۳دقیقه و ۷میلیون‌و۵۰۴هزار و ۹۱۸دقیقه تماشا شده‌اند. همچنین قسمت اول این برنامه بالاتر از «شام ایرانی» و «رالی ایرانی» قرار گرفت تا شاهد تفاوت چشمگیر دقیقه تماشای «شب‌های مافیا» نسبت به قسمت اول «شام ایرانی» با یک میلیون و ۹۴۷هزارو۸۷۳ دقیقه و «رالی ایرانی» با یک میلیون و ۴۰هزارو۷۶۶دقیقه در دسته‌بندی برنامه‌های رئالیتی‌شو باشیم.»

اول از همه باید پرسید این آمارگیری توسط کدام مرجع قابل استناد انجام شده؟ اگر مدت تماشای شب‌های مافیا به‌جای 19میلیون‌دقیقه، 18میلیون ثبت می‌شد، کسی می‌توانست به این آمار خرده بگیرد؟ “شب‌های مافیا” به‌راستی پربیننده‌تر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است؟

منتشرکنندگان این خبر – که گویا قصد حمایت از شب‌های مافیا را داشته‌اند – کاش به این نکته توجه می‌کردند که ارزش آمارها به مراجع آنها و همینطور به قابل اثبات‌بودن آنهاست‌ وگرنه اعلام چنین عدد و رقم‌هایی کار دشواری نیست و می‌توان در زمینه‌های مختلف با ارائه اعداد و ارقامی که در دسترس عموم نیست، ادعای موفقیت‌های بزرگ‌تر را هم داشت. پس تا اطلاع ثانوی که معلوم شود مرجع این آمار کجاست، باید به آن با دیده تردید نگریست.

تبدیل باغ “بزرگ آقا”ی سریال “شهرزاد” به بوستان عمومی+عدم تحقق وعده‌های شهردار برای مرمت عمارت “بزرگ آقا”که حین تولید “شهرزاد” آسیب‌های فراوانی دید!+عکس

علی+نصیریان+شهرزاد
علی+نصیریان+شهرزاد

نمایش خانگی: باغ عمارت وثوق الدوله که به دلیل فیلمبرداری سریال شهرزاد در آن به خانه بزرگ آقا معروف است به بوستانی برای مردم منطقه ۱۴ تبدیل می‌شود اما پرونده مرمت عمارت آن هنوز روی میز خاک می‌خورد.

به گزارش سایت نمایش خانگی و به نقل از مهر، باغ وثوق الدوله بنایی تاریخی به جامانده از دوران قاجار در منطقه سلیمانیه تهران است که تا چند ماه گذشته در تملک بنیاد مستضعفان بود و چون دورتادور آن دیوار کشیده شده بود، امکان بهره‌مندی و یا حتی بازدید از آن وجود نداشت تا اینکه این باغ و بنای آن توسط شهرداری منطقه ۱۴ تملک و در فهرست مکان‌های گردشگری این منطقه قرار گرفت.

پس از تملک، دیوارهای باغ نخست وزیر دوره ناصرالدین شاه برداشته شد و فضای بوستان برای تبدیل به تفرجگاه در حال آماده سازی است. قرار است به زودی این بوستان در دسترس مردم قرار گیرد اما ساختمان عمارت هنوز به روی مردم بسته است و وعده‌های مرتبط با بازسازی آن، تحقق نیافته!

باید طرح مرمت و بازسازی این عمارت به تأیید اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برسد چون پیش از این، اداره میراث تهران از سازمان بوستان‌ها خواسته بود که اقدامی بدون نظر و تأیید این اداره انجام نشود منتها هنوز این طرح مورد تأیید قرار نگرفته است چون مدیران میراث فرهنگی تهران این روزها در تعطیلات به سر می‌برند.

هنوز کاربری این بنا مشخص نیست چون عباسی شهردار منطقه ۱۴ گفته است که «مدیریت شهری منطقه ۱۴ همزمان با فعالیت‌های عمرانی از مشاوران فرهنگی کمک گرفته تا با توجه به نیازسنجی از مردم، برای این بنا تغییر کاربری در نظر بگیرند.»

به گزارش نمایش خانگی، پیروز حناچی شهردار تهران تیرماه ۹۸ درباره سرنوشت این خانه تاریخی که حالا به واسطه سریال شهرزاد شناخته‌تر شده و سال گذشته از بنیاد مستضعفان خریداری شد گفته بود: برای تبدیل باغ‌های عبقری و وثوق الدوله به بوستان عمومی ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شد.در مصوبه خانه باغ، راه‌های زیادی برای حفظ باغات از جمله ارائه مجوز رستوران و… دیده و حتی مجوز مسکونی با تراکم کم نیز قبول شده است.

با این همه وعده، اکنون این عمارت زیبا در حال فرسایش است و گروه فیلمبرداری سریال “شهرزاد” آسیبی به این بنا زدند که فرسایش چند ده ساله آن این اتفاق را رقم نزده است. هنوز می‌توان رد ریل دوربین فیلمبرداری را در این بنا دید ایوان این بنا در حال ریزش است و دیوارهای آن تبله کرده است.

عمارت وثوق الدوله یا باغ سلیمانیه، قدمتی ۱۵۰ ساله دارد که توسط حسن خان معروف به «وثوق الدوله» ساخته شده و دارای نقاشی‌های گل و مرغ و مقرنس کاری است. از دو سال پیش وضعیت این بنا توسط رسانه‌ها اعلام شده بود اما هنوز مرمت آن آغاز نشده اما آماده سازی فضای سبز آن در اولویت قرار گرفت.

 

باغ بزرگ آقا+عمارت بزرگ آقا
باغ بزرگ آقا+عمارت بزرگ آقا

 

باغ بزرگ آقا
باغ بزرگ آقا