خانه بلاگ صفحه 178

عارضه مغزی هانیه توسلی!+عکس

سه ماهی

نمایش خانگی: فیلم تلویزیونی «سه ماهی»حمیدرضا قربانی از طریق موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فیلم «سه ماهی» داستان زنی به نام الهام است که مبتلا به عارضه مغزی است ولی در پذیرش یا عدم پذیرش عمل جراحی مردد است..

هانیه توسلی، علیرضا کمالی نژاد، شیوا ابراهیمی، بهرام شاه محمدلو و رویا افشار بازیگران اصلی «سه ماهی» هستند. همچنین بابک کریمی ، امید روحانی ، طوفان مهردادیان ،صمد عدالتخواه ، مینو شیخان ، زهرا طاهری منش و یدالله شادمانی نیز در این اثر حضور دارند.

«سه ماهی» محصول چهار سال قبل رسانه ملی است و در این سالها بارها از تلویزیون پخش شده است.

سه ماهی
سه ماهی

اختصاصی «نمایش خانگی»⇐مهدی هاشمی و مهناز افشار به «گلشیفته» پیوستند

مهدی هاشمی-مهناز افشار

نمایش خانگی: بهروز شعیبی کارگردانی که پیشتر ارزشی می‌نمود بعد از همراهی با تهیه‌کننده فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» در فیلمهای «سیانور» و «دارکوب» و سریال «پرده نشین» حالا به سراغ «گلشیفته» آمده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» اینکه شعیبی بعد از پرداختن به ماجرای انشقاق مجاهدین در «سیانور» و کودک کشی توسط یک مادر معتاد در «دارکوب» و زندگی روحانیون در «پرده نشین» حالا به استفاده از نام یک هنرپیشه مشهور مهاجر برای محصول تازه اش روی آورده جالب به نظر می رسد.

دو روز قبل بود که درباره حضور نازنین بیاتی بازیگر تیپیکال دختران شهرستانی در سریال خانگی «گلشیفته» خبررسانی کردیم؛ خبری که توسط بسیاری از رسانه ها بدون ذکر منبع منتشر شد.(اینجا را بخوانید)

تازه ترین خبر اختصاصی «نمایش خانگی» درباره سریال «گلشیفته» حضور مهدی هاشمی بازیگر قدیمی سینمای ایران و مهناز افشار بازیگر زن سینما در آن است.

مهدی هاشمی که پیشتر در «سیانور» و در نقش یک بازجوی خشن با شعیبی همکاری کرده بود ایفاگر یکی از کاراکترهای اصلی «گلشیفته» است. مهناز افشار که در «دارکوب» همکار شعیبی بود نیز یکی دیگر از کاراکترهای «گلشیفته» را ایفا خواهد کرد.

مهدی هاشمی هرچند سابقه ایفای نقش در سریالهای تلویزیونی ماندگاری مانند «سلطان و شبان» و «روزگار قریب» را دارد و اخیرا هم سریال «در جستجوی آرامش» را روی آنتن داشت با «گلشیفته» برای اولین بار است که مدیوم نمایش خانگی را تجربه می کند.

مهناز افشار اما برخلاف هاشمی به تازگی سریال «عاشقانه» را در شبکه خانگی داشت که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سریال خانگی «گلشیفته» تازه ترین محصول موسسه هنرنمای پارسیان است.

امتداد مخالفتها⇐مدیر پخش هنرنمای پارسیان: افزایش خودسرانه قیمت محصولات خانگی، لطمه به اعتماد مخاطب است

صادق یاری-هنرنمای پارسیان

نمایش خانگی: موج مخالفتها به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خانگی توسط یک شرکت پخش خاص ادامه دارد. (اینجا را بخوانید)

بعد از مدیران موسسات هنرهای تصویری سوره، هنراول و گلرنگ‌رسانه حالا مدیر پخش موسسه هنرنمای پارسیان هم به انتقاد از افزایش خودسرانه قیمت محصولات خانگی توسط یک شرکت خاص پخش پرداخته است.( اینجا و اینجا و اینجا بخوانید)

صادق یاری با اشاره به اینکه افزایش خودسرانه بهای محصولات خانگی به ایجاد نوعی دوگانگی بدل خواهد شد به سایت «نمایش خانگی» گفت: این یک امر بدیهی است که افزایش خودسرانه بهای فیلم در این فصل از سال باعث دوگانگی در عرضه محصولات نمایش خانگی میشود چون مخاطب نمی‌داند چرا باید برای یک محصول خاص هزار تومان بیشتر از محصولات دیگر دهد.

یاری با اشاره به اینکه تغییر قیمت باید از مسیر صنف صورت گیرد تأکید کرد: اگر شرکتی پیشنهاد افزایش قیمت محصول را دارد این امر باید بصورت تخصصی و با حضور نمایندگان تمامی شرکتهای توزیع و پخش به بحث گذاشته شود تا پس از گفتگو و تبادل نظر و در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده و منافع شرکتها درباره آن تصمیم گیری شود.

مدیر پخش هنرنمای پارسیان افزود: حتی افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت یک محصول نمایش خانگی باید با حضور تمام شرکتهای فعال بررسی شود که با چه ملاک و معیاری این مبلغ بناست به بهای محصول افزوده شده.

صادق یاری خاطرنشان ساخت: ما با اینگونه اقدامات خودسرانه کاملا مخالفیم زیرا چنین اقداماتی باعث لطمه خوردن به اعتماد مشتری و کاهش مخاطبان محصولات نمایش خانگی می‌شود و کاملا در تضاد است با اهداف موسسه هنرنمای پارسیان که مشتری‌مداری برایش ارجح بوده است.

قائم‌مقام گلرنگ‌رسانه بیان کرد⇐ با هر گونه افزایش قیمت دیکتاتورمآبانۀ محصولات خانگی مخالفیم

شهاب کاظمی-گلرنگ رسانه

نمایش خانگی: افزایش خودسرانه قیمت محصولات خانگی توسط یک شرکت پخش زودتر از حد تصور با واکنش منفی مدیران موسسات هنراول و هنرهای تصویری سوره منجر شد.(اینجا و اینجا و اینجا را بخوانید)

در تازه ترین واکنش نسبت به این اقدام شهاب کاظمی قائم مقام موسسه گلرنگ رسانه نیز بر مخالفت خود با هر گونه اقدام خودسرانه برای افزایش قیمت محصولات خانگی تأکید کرد.

شهاب کاظمي قائم‌مقام موسسه گلرنگ‌رسانه افزايش قيمت محصولات خانگی را مسأله ای دانست که بدنه صنف باید درباره اش تصمیم گیرد.

شهاب کاظمی در گفتگو با «نمایش خانگی» بيان داشت: از افزایش قیمت محصولات خانگی بی خبرم اما همواره به این امر اعتقاد داشته‌ام که چه کاهش قیمت و چه افزایش قیمت باید کلی باشد و نمیشود یک موسسه خاص نسبت به کاهش یا افزایش قیمت اقدام کند.

کاظمی با اشاره به اینکه شرکت متبوع خودش هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ندارد ادامه داد: موسسه گلرنگ‌رسانه تا این لحظه برنامه‌اي براي افزايش قيمت محصولات نداشته و کوشیده براي حفظ ارتباط با مخاطب محصولاتش را با همان قيمت 5هزارتومان عرضه کند.

کاظمي درباره کلیت افزایش قیمت محصول در نیمه دوم سال ادامه داد: وقتي صنفي وابسته به مخاطب شکل مي گيرد بايد طوري رفتار شود که مبادا مخاطب گمان کند از او سوءاستفاده شده است. در اين شرايط افزايش قيمت محصولات خانگي نه تنها اسباب رغبت بيشتر مخاطبان به خريد نسخه هاي اصلي را موجب نمي‌شود که به جايش ممکن است اين بدبيني به وجود آيد که شبکه مجاز فقط به فکر سودآوري خويش است و در اين شرايط مخاطب ناخواسته سوق داده شود به شبکه قاچاق.

شهاب کاظمی با اشاره به افزایش هزینه های تولید لوح فشرده و اقلام مرتبط تأکید کرد: اگر برنامه ریزی صورت گیرد برای افزایش قیمت در جهت جبران هزینه‌ها، منطقی است ولی این اتفاق باید از کانال صنف و با تصمیم گیری جمعی به نتیجه برسد و نه به صورت دیکتاتورمآبانه و بدون هماهنگی با بدنه صنف.

مدیر موسسه هنرهای تصویری سوره: افزایش قیمت محصولات خانگی به ریزش مخاطب به خصوص در شهرستانها منجر خواهد شد

سعید خندق آبادی

نمایش خانگی: افزایش خودسرانه قیمت محصولات خانگی توسط یک ویدیورسانه خاص که با انتقاد مدیرعامل موسسه هنراول موجب شد(اینجا و اینجا را بخوانید) واکنش مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره را به دنبال داشت.

سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره به «نمایش خانگی» گفت: در موسسه متبوعم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نداشته ایم چون گمان داریم این گونه تصمیم گیریها باید از کانال صنف صورت گیرد و توسط همه موسسات پذیرفته شود.

این فعال خانگی درباره لزوم افزایش قیمت محصولات خانگی بیان داشت: در ماههای اخیر هم هزینه تولید لوح فشرده بالا رفته و هم هزینه کاغذ و چاپ و بسته بندی جلد محصول و در این شرایط طبیعی است که باید قیمت محصول خانگی افزایش یابد اما در برنامه مان بود که افزایش قیمت در سال96 صورت گیرد.

خندق آبادی پیرامون اینکه آیا افزایش قیمت محصولات خانگی به افت مخاطب منجر نخواهد شد گفت: قطعا افزایش قیمت به ریزش مخاطب به خصوص در شهرستانها منجر خواهد شد به خصوص که علیرغم همه تلاشها با شبکه قاچاق محصولات، همچنان قاچاقچیان فعالند اما راه چاره ای هم برای موسسات خانگی وجود ندارد.

مخالفت مدیر پخش «هنراول» با افزایش قیمت محصولات شبکه خانگی⇐با وجود معضل قاچاق، افزایش قیمت منطقی نیست

حسین حاجی بیگی-هنراول

نمایش خانگی: افزایش خودسرانه قیمت محصولات شبکه خانگی توسط یک ویدیورسانه خاص(اینجا را بخوانید) با واکنش مدیر پخش موسسه هنراول مواجه شد.

حسين حاجي‌بيگي مدير پخش موسسه هنراول با اشاره به اينکه بازار کشش افزايش قيمت را ندارد به سايت «نمايش خانگي» گفت: چون مشکلات شبکه قاچاق و گستردگي توزيع نسخه هاي کپي چندفيلمه همچنان ادامه دارد، در اين شرايط افزايش قيمت لوح فشرده منطقي نيست چون فقط به ريزش مخاطب منجر مي‌شود.

اين فعال نمايش خانگي ادامه داد: ما در شرکت هنراول هيچ برنامه اي براي افزايش قيمت محصول نداريم و سعي مي کنيم طوري رفتار کنيم که مخاطب علاقمند به خريد محصولات اصلي بفهمد که به فکرش هستيم.

حاجی‌بیگی تصریح کرد: تمامی موسسات ویدیورسانه باید تلاش کنند به سمت جذب مخاطب حداکثری بروند و نباید شرایطی پیش آید که مخاطب قید خرید محصول ارژینال را زده و به سمت نسخه های کپی برود.

 

افزایش خودسرانه قیمت محصولات خانگی توسط یک ویدیورسانه خاص!!؟؟

پول-شبکه خانگی-سرمایه

نمايش خانگي: در شرايطي که پيش بيني مي شد نيمه دوم امسال قيمت محصولات خانگي يک افزايش 20 درصدي را تجربه کند اما تقریبا هنوز هيچ کدام از شرکتهاي عرضه محصولات خانگي زيربار اين افزايش قيمت نرفتند.

به گزارش سايت خبري-تحليلي «نمايش خانگي» از موسسه هنرهاي تصويري سوره و هنراول و هنرنمای پارسیان تا تصويرگسترپاسارگاد و گلرنگ رسانه، هیچ کدام هنوز قیمت محصولات خود را افزایش نداده‌اند به خصوص که شبکه قاچاق روزبروز فعالتر ميشود و در این شرایط افزايش قيمت محصولات مجاز منطقي نيست.

در اين ميان اما به ناگاه موسسه تصويردنياي هنر تازه ترين محصول خود که يک کمدي پرحاشيه به نام «پا تو کفش من نکن» است را با قيمت 6هزار تومان به شبکه خانگي عرضه کرد!

اين اتفاق نه فقط با اعتراض مخاطبان شبکه خانگي مواجه شده بلکه پیش‌بینی می‌شود دیگر موسسات فعال در اين عرصه را هم به نگراني درباره عواقب اين تصميم بیندازد.

اينکه چرا يک شرکت خاص به جاي همراهي با بدنه صنف نمايش خانگي مسير خاص خود را مي‌رود پرسشي است که پيش روي دست اندرکاران تصويردنياي هنر است. آيا صرف پرمخاطب بودن «پا تو کفش من نکن» و سودآوري بالايش دليلي مي شود بر افزايش يکجانبه قيمت محصول؟

 

اختصاصی نمایش خانگی⇐نازنین بیاتی بازیگر «گلشیفته» شد!+جزییاتی از کاراکتر

گلشیفته-نازنین بیاتی

نمایش خانگی: به تازگی خبر تولید سریالی کمدی با نام «گلشیفته»  به تهیه کنندگی موسسه هنرنمای پارسیان منتشر شد.(اینجا را بخوانید)

«گلشیفته» که نام آن یادآور گلشیفته فراهانی بازیگر مهاجر ایرانی است توسط بهروز شعیبی کارگردانی ساخته می‌شود که پیشتر کوشیده بود با ساخت آثاری همچون «سیانور» و «پرده نشین» خود را به عنوان نیرویی ارزشی در سینما و تلویزیون معرفی کند.

با این حال «گلشیفته» نه تنها در ردیف محصولات موسوم به ارزشی جای نمی گیرد که یک کمدی کاملا روتین است با محوریت دختری شهرستانی به نام گلشیفته که برای تحقق امیالش به تهران سفر می کند.

اینکه در روزگاری که گلشیفته فراهانی خودش نمی‌تواند به تهران بازگردد و امتداد فعالیتش را پی گیرد، ارشاد موافقت اصولی سریالی با نام «گلشیفته» را صادر کرده به کنار، خبر اختصاصی سایت «نمایش خانگی» آن است که نابازیگر فیلم «دربند» پرویز شهبازی یعنی نازنین بیاتی است که نقش اصلی این سریال را بازی خواهد کرد.

نازنین بیاتی که در «دربند» با نام خودش نازنین ایفاگر دختری شهرستانی بود که از دختری تهرانی رکب می‌خورد در «گلشیفته» باز هم سیمای یک دختر شهرستانی را بازی خواهد کرد؛ البته در اینجا برخلاف «دربند» سیکلی از اتفاقات خنده آور است که به هنگام حضور وی در تهران رخ میدهد.

بیاتی در سالهای اخیر به بازیگر تیپیکال دختران شهرستانی بدل شده است؛ از «فرشته ها با هم می آیند» تا «طعم شیرین خیال» و اخیرا هم «مادری» بیاتی را مدام در تیپ دختر شهرستانیهای ساده دل دیده ایم و به نظر میرسد «گلشیفته» هم در امتداد چنین روندی باشد.

ورای بازنشر تیپ دختر شهرستانی در «گلشیفته» اینکه کارگردانی به نام بهروز شعیبی که زمانی به عنوان بازیگر-کارگردانی ارزشی خودش را معرفی کرد از نام یک بازیگر مهاجر که به خاطر پوششهای نامتعارفش در آن سوی آبها آماج حملات افراطیون قرار گرفت برای برندسازی سریالش استفاده کرده جالب توجه است.

در روزهایی که گلشیفته با یک روان‌درمانگر استرالیایی زندگی می‌کند⇔«گلشیفته» سریال می‌شود

گلشیفته فراهانی-کریستوس دورژه واکر

نمایش خانگی: هشت سال بعد از مهاجرت گلشیفته فراهانی از ایران نه فقط همچنان فعالیتهای هنری او از سوی طرفدارانش رصد می‌شود که واکنش‌های معمولی او نسبت به اتفاقات نیز به صورت گل درشت در شبکه های اجتماعی انعکاس می‌یابد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» در ماههای اخیر گلشیفته به همراه همسر استرالیایی‌اش «کریستوس دورژه واکر» که یک موزیسین-روان‌درمانگر است سعی دارد اوقات خوش و آرامی را در فرانسه سپری کند اما همچنان هواداران ایرانی او کوچکترین واکنشهای او را زمینه جنجال می‌کنند.

در این اوضاع اینکه یکی از موسسات قدیمی نمایش خانگی با نام «هنرنمای پارسیان» تولید سریالی با نام «گلشیفته» را برعهده بگیرد چندان عجیب نیست.

«گلشیفته» یک سریال کمدی است که کارگردانی آن به بهروز شعیبی سپرده شده و علی اکبر نجفی مدیرعامل هنرنمای پارسیان تولید آن برعهده دارد.

«گلشیفته» اولین سریال بهروز شعیبی در  شبکه نمایش خانگی است که بسیار پربازیگر خواهد بود و با موضوع کمدی- اجتماعی تولید می شود.

برای تولید «گلشیفته» هنوز پروانه ساخت صادر نشده و صرفا به صدور یک موافقت اصولی بسنده شده است و سرمایه گذاری را صادق یاری برعهده دارد.

هرچند هنوز درباره خط داستانی سریال «گلشیفته» هیچ اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما پرسشهایی طرح شده درباره ربط داستانی فیلم با واکنشهای برخی از هواداران سلبریتی هایی نظیر گلشیفته فراهانی نسبت به فعالیتهای آنها؟؟

از همین حالا می‌شود حدس زد به خاطر نام سریال هم که شده در یکی دو هفته ابتدایی عرضه، پتانسیلی بالا برای جلب مخاطب وجود دارد.

 

یادمان مشاهیر ایران زمین با نصب کاشیهای ماندگار

کاشی ماندگار

نمایش خانگی: طرحِ کاشى‌های ماندگار با هدف معرفى خانه‌هاى مشاهیر، مفاخر، هنرمندان، سیاست مداران، علما و دانشمندان، ورزشکاران و نام آوران کشورمان، اقدامی در جهت هویت بخشی فرهنگی به شهرهایمان است.
آنچه در این طرح مد نظر است حفظ سرمایه‌های فرهنگی کشورمان با اعطای شاخصه ای برای شناسایی است تا در کنار تکریم این مفاخر و مشاهیر، فرزندان این مرزوبوم از اهمیت جایگاه اجتماعی این بزرگان که در تاریخِ فرهنگى، احتماعى و سیاسى ایران نقش منحصر به‌فرد و یا مؤثرى داشته اند آگاه شوند.
بر این اساس، سازمان میراث فرهنگی کشورمان به پاس خدمات مشاهیر و مفاخر از سال گذشته با اقبال خوب مردمی نصب کاشى بر سر در خانه های مشاهیر و مفاخر کشو را آغاز کرد.
در این طرح، شخصیت‌هایی شامل چهره های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگى که در دوره فعالیت خود مرزهای جدیدی در فرهنگ کشور ترسیم کرده یا در جهت حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده اند شناسایی شده و طی مراسمی با حضور مسئولان نسبت به نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه آنان اقدام می‌شود.
نخستین کاشی 28 اردیبهشت 96 (روز جهانی موزه) در نخسنین روز از هفته میراث فرهنگی به درب منزل ایران دررودی نصب شد. همچنین کاشی ماندگار جواد مجابی، ناصر مسعودی (گیلان)، عباس کیارستمی، نادر ابراهیمی، مسعود عربشاهی، هادی سیف، منوچهر طریقی، سیروس ابراهیم زاده، ابراهیم یونسی، سید محمد محیط طباطبایی، شهریار عدل، احمدرضا احمدی، ابراهیم حقیقی، قیصرامین پور، علامه محمدتقی جعفری، داوود رشیدی، احترام برومند، عثمان محمدپرست (خراسان رضوی)، محمدعلی سپانلو، محمود دولت آبادی، علی اکبر درویشیان، مسعود آذرنوش، احمد فتوت ( همدان)، ابراهیم دهگان (مرکزی)، محمدرضا محتاط (مرکزی)، کیخسرو پورناظری، احمد باربد (یزد)، علی اکبر شریعتی (یزد)، محمود رهبران (یزد)، ابوالحسن خوشرو (مازندران)، سوری (مرکزی)، داوود میرباقری و حسن روحانی(سمنان) افرادی هستند که تاکنون در این طرح بر سر در خانه‌هایشان کاشی ماندگار نصب شده است.
همچنین 140 کاشی ماندگار دیگر نیز ساخته شده و به منظور پیگیری کنوانسیون 2003 یونسکو و برای پاسداری از میراث ناملموس بشری، از این تعداد 22 کاشی در تهران و 118 کاشی در شهرستانها برای حفظ و شناساندن مفاخر و مشاهیر نصب خواهد شد.
در این طرح ملی نحوه انتخاب چهرهای شاخص هر استان براساس تصمیمات مدیران کل میراث فرهنگی با همراهی و کمک استانداری و مسیولان ارشاد استانهاست.
گفتنی است نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه‌های مشاهیر و مفاخر علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی قدردانی کوچکی از این افراد و راهی برای حفظ فرهنگ‌های دیرینه کشورمان است.
در گذشته در هر محله و کوی وبرزن خانه های بزرگان، ادبا، معتمدان، روحانیون و حکماء مورد تکریم مردم شهر بوده اما با بزرگ شدن شهرها شاید شناسایی و معرفی محل سکونت این افراد یاد آور خدمات ارزشمند آنان به مردم و کاری مثبت در اذهان فرزندانمان باشد تا با مرور خدمات این انسانهای بزرگ ضمن تقویت روحیه وطن دوستی به پاسداشت ارزشهای فرهنگی و میراثی کشور و تکریم این داشته‌های غیر قابل تکرار ترغیب شوند.
کاشی‌های ماندگار؛ اقدامی صرفاً فرهنگی بمنظور تکریم یادگارهای هنری، اندیشمندان، عالمان، ورزشکاران ، و بطور کلی تاثیر گذاران در تاریخ کهن این مرز و بوم است که فارغ از سیاست زدگی در حال اجرا بوده و امید است فرهیختگان و هنر اندیشان و بزرگان از آن حمایت کنند.