وعده معاون نظارت برای صدور عنقریب پروانه سریالهای خانگی+فهرست چهارده سریال خانگی در آستانه عرضه

رجبی+فروتن
رجبی+فروتن

نمایش خانگی: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از احتمال تصمیم‌گیری‌های جدید در روند صدور پروانه ساخت سریالهای خانگی خبر داد.

اواخر خردادماه امسال بود که بهمن حبشی – مدیرکل دفتر نظارت بر تولید فیلم سازمان سینمایی – اعلام کرد، صدور مجوز تولید سریال‌های نمایش خانگی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

با این حال سعید رجبی فروتن – معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی- در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اینکه آیا توقف صدور مجوز ساخت برای سریال‌های نمایش خانگی که در دوره معاون گذشته اعلام شده بود، هنوز ادامه دارد و چه فکری برای مجوزهای جدید می‌شود، بیان کرد: آثاری که از قبل موافقت اصولی خود را اخذ کرده بودند،  هرکدام که فیلمنامه‌های کامل خود را ارائه کنند، در شورای پروانه ساخت آثار خانگی بررسی می‌شوند که امیدواریم موفق به دریافت پروانه بشوند.

وی در پاسخ به اینکه اگر تهیه‌کننده‌ای درخواست جدیدی برای ساخت آثار غیرسینمایی ارائه کند، آیا امکان بررسی و صدور مجوز آن است؟ گفت: به دلیل شرایط حاکم بر سینما و تعطیلی‌های ناخواسته‌ای که به ناوگان سینمایی کشور تحمیل شده است، بسیاری از تهیه‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای تولید آثار غیر سینمایی از جمله سریال در شبکه نمایش خانگی نشان داده‌اند. در پاسخ به این تقاضاها که کم هم نیستند، در هفته‌های آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد و به اطلاع متقاضیان می‌رسانیم.

در حال حاضر چهارده سریال و برنامه در شبکه نمایش خانگی به عنوان آثار غیرسینمایی در حال تولید و گذراندن مراحل پیش‌تولید نهایی هستند و برخی هم به پایان کار رسیده‌اند. از جمله این آثار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

— «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی

–«همرفیق» شهاب حسینی

–«ملکه گدایان» حسین سهیلی‌زاده

–«شام ایرانی ۳» سعید ابوطالب

–«ماجراهای لالا» داود شرافتیان

–«سیاوش» سروش محمدزاده

–«دیو و ماه‌پیشونی» فرزاد اژدری و هومن اطیابی

— «خوب، بد، جلف ۳» پیمان قاسمخانی و محسن چگینی

–«خسوف» مازیار میری

–«خاتون» تینا پاکروان

–«آهوی من مارال» مهرداد غفارزاده

–«جیران» حسن فتحی

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید