انتقادات جواد نوروزبیگی از بلاتکلیفی پنج ماهه در زعامت سریالهای خانگی⇐حدود پنج‌ماه است که هیچ مجوزی برای تولید سریال در شبکه خانگی صادر نشده!/انگاری قرار است شبکه نمایش خانگی و تولید سریال را ازبین ببرند!/بزرگ شدن شبکه خانگی در برابر تلویزیون عاملی شده برای از بین بردن آن!

جواد نوروزبیگی

نمایش خانگی: به نظر میرسد بلاتکلیفی پنج ماهه در زعامت سریالهای خانگی که منجر شده به بیکاری بسیاری از فعالان این حیطه تا تغییر دولت ادامه داشته باشد.

ساختار دولتی فعلی سینما که کلا دربرابر ساترا در لاک تدافعی فرورفته ترجیح داده حواسش به صرف بودجه برای جشنواره های مختلف باشد مبادا حق العمل مدیران و معاونان و مشاوران باکفایت(!!) این رویدادها پایمال شود.

جواد نوروزبیگی از تهیه کنندگان فعال سینما با انتقاد از بلاتکلیفی در زعامت شبکه خانگی به صبحنو گفت: به‌نظرم انگار قرار بوده شبکه نمایش خانگی و تولید سریال برای آنجا را ازبین ببرند که تکلیف را روشن نمیکنند. عملا هم درحال رسیدن به همین مرحله هستیم. در ابتدا گفتند سه ماه اما الان شاهدیم که ساترا و ارشاد کوچک‌ترین اقدامی برای اعطای مجوز به پروژه‌ها نمی‌کنند. رسما هیچ حرکتی نمی‌کنند.

نوروزبیگی ادامه داد: هیچ اقدامی برای اعطای مجوز ساخت به سریال‌های متقاضی انجام نمیشود. حتی سایت‌شان باز نیست که بگوییم دارد اتفاقاتی می‌افتد. هیچ دورنمایی ترسیم نشده که بدانیم بالاخره کی این مساله حل می‌شود. الان حدود پنج‌ماه است که هیچ مجوزی برای تولید سریال در شبکه نمایش خانگی صادر نشده است. واقعا عجیب است در این شرایط کرونا که شبکه نمایش خانگی می‌تواند کمکی برای مردم باشد، فدای این دعواها شده است.

نوروزبیگی درباره ریشه دعوا بر سر زعامت شبکه خانگی گفت: به نظر من شبکه نمایش خانگی درحال بزرگ شدن در مقابل تلویزیون بود و عده‌ای تصمیم گرفتند از بین برود. سریال‌های شبکه نمایش خانگی باوجود این که می‌توان انتقادهایی به آن‌ها وارد کرد اما لااقل درمقابل محصولات شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره قرار گرفت و توانست مخاطب را از آن‌ها دور کند.

نوروزبیگی تاکید کرد: این مشکل تا ابد باقی نمی‌ماند. اما اینکه در این شرایط کرونا که قرار است مردم در خانه بمانند و تماشای سریال می‌تواند کمکی به این جریان باشد، جلوی صدور مجوز ساخت گرفته شده واقعا اشتباه است! آخر کدام عقل سلیمی این کار را می‌کند؟؟؟ برخی از کشورهای دیگر محصولات مارا خریداری می‌کنند آن‌وقت در کشور خودمان با این وضعیت روبه‌روایم. ضمنا یادمان نرود انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و باید در پی حضور حداکثری مردم باشیم. سهولت در امر فرهنگی یکی از کمترین کارهایی است که به حضور پرشور در انتخابات کمک می‌کند. تماشای محصولات فرهنگی به آرامش مردم کمک می‌کند؛ نباید این آرامش را سلب کنیم.

 

این تهیه کننده با رد شایعات مربوط به حساسیت پروژه های در صف مجوز اظهار داشت: هیچ حساسیتی وجود ندارد. ما خودمان بهترین ممیز هستیم و بعد از این همه سال فهمیده‌ایم سریال را چطور بسازیم. متاسفانه نگاه خیراندیشی وجود نداشت که در این اوضاع کرونا به فکر مردم باشد. آن‌سوی ماجرا را هم باید در نظر بگیریم. تعداد زیادی سینماگر وجود دارد که بالاخره باید کار بکنند تا بتوانند برای خانواده پول دربیاورند. باید به فکر آن‌ها هم باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید