مدیر معزول ویدیورسانه منسوب به حوزه یا مشاور «پایتخت۶»؟ کدامیک عامل درگیری صداوسیما و ارشاد بر سر زعامت شبکه خانگی بوده‌اند؟؟؟

سعید خندق‌آبادی+مهدی فرجی
سعید خندق‌آبادی+مهدی فرجی

 

نمایش خانگی: درگیری‌های ارشاد و ساترای صداوسیما بر سر زعامت شبکه خانگی همچنان ادامه دارد و رسانه‌های منسوب به صداوسیما سعی زیادی می‌کنند با زیر ذره‌بین بردن ایرادات سریالهای خانگی، مدیریت ارشاد را زیر سوال ببرند تا لابد تلویزیون که کمیت خودش هم در تولید سریالهای جذاب، لنگ است زعامت شبکه خانگی را از آن خود کند بلکه سود سرمایه‌گذاری‌های این بخش روانه سازمان شود؟؟

در این اوضاع و احوال معاون نظارت سینمای ارشاد در گفتگویی که با رسانه سازمان تبلیغات داشته با تاکید بر زعامت قانونی ارشاد بر شبکه خانگی، حرفهایی زده درباره سریال مغضوب سازمان و رسانه‌هایش یعنی “دل” که هم پای موسسه هنرهای تصویری سوره منسوب به حوزه و مدیر معزولش (سعید خندق آبادی) و هم پای یک مدیر سابق تلویزیون(مهدی فرجی؟؟ که مشاور فصل ششم “پایتخت” هم بوده) را به ماجرا باز کرده!

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت ارشاد درباره نقدهای گاه و بیگاه رسانه‌های تلویزیون به “دل” به مهر گفت: می‌خواهید از سریال «دل» مثال بزنیم؟ اولاً این سریال بسیار پربیننده است. دوم اینکه هیچ‌گاه حریم‌های اخلاقی را نشکسته است و البته سریال ملتهبی است که تعدد ارتباطات عاشقانه را در داستان خود دارد و این حتماً یک نقطه ضعف است. من هم موافق این سریال نیستم، اما درخواست اولیه برای مجوز آن را یکی از مدیران وقت حوزه هنری{سعید خندق‌آبادی}، به‌عنوان یکی از نهادهای مورد اطمینان ما داده بود. می‌دانستیم که تعدد روابط عاشقانه ممکن است در داستان ملتهب باشد ولی با خودمان گفتیم در مسیر تولید حتماً دوستان نظارت و مراعات می‌کنند. ما محدودیت‌هایمان را گفتیم و تذکراتمان را هم دادیم. سری اول درخواست انتشار آن هم از سوی مؤسسه «سوره»{به مدیریت سعید خندق‌آبادی} آمد و بعد از مدتی که قسمت‌های مختلف توزیع شد، دوستان کنار کشیدند و موسسه‌ای دیگر پروانه نمایش را گرفت.

معاون نظارت سینمایی ارشاد ادامه داد: بدترین سریال ما که مورد نقد قرار گرفته سریال «دل» بوده است، سریال‌های دیگر که تا این اندازه مورد نقد قرار نگرفتند…در ویدئویی انتقادی ناظر به شبکه خانگی که اخیرا از تلویزیون پخش شد بیشتر ایرادها به سریال «دل» وارد شد که بازهم تأکید می‌کنم این سریال هم حریم‌های اخلاقی را نشکسته است. البته انتقادها به آن وارد است و من هم با منتقدان این سریال موافقم. با این میزان از التهاب و کش آمدگی در روابط که سریال را به درازا کشانده، من هم موافق نیستم و به تهیه‌کننده هم تذکر داده‌ام.

طباطبایی‌نژاد افزود: اجازه بدهید درباره تجربه «دل» بیشتر توضیح دهم. ببینید ناظر پروژه کیست؟ ما از یکی از مدیران باسابقه تلویزیون{مهدی فرجی؟؟} که تجربه تهیه‌کنندگی هم داشتند درخواست کردیم که روی این سریال نظارت داشته باشد و آن را نجات دهد. ایشان هم ورود کرد، موارد اصلاحی را به گروه تولید سریال داد و مواردی را که فکر می‌کردیم با مدیریت او که پیش از این از مدیران ارشد صداوسیما و مورد اعتماد این نهاد بوده است، اصلاح کردیم. البته وی از مدیران مورد اعتماد ما هم بود و به سلایق او اطمینان داشتیم.

سعید خندق‌آبادی+مهدی فرجی
سعید خندق‌آبادی+مهدی فرجی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید