«دنیای هنر» و برادران «معماری اردستانی» در کانون حواشی⇔از اعتراضات بهرام رادان بخاطر مورد عجیب «رقص روی شیشه» تا انتقادات به همکاری با متهمان سرمایه‌گذار در «شهرزاد» و «شاهگوش»!؟

تصویردنیای هنر

نمایش خانگی: «تصویردنیای هنر» نخستین موسسه ویدیورسانه شکل گرفته در بخش خصوصی است. این موسسه که توسط دو برادر به نامهای جواد و حسین معماری اداره میشود در سالهای اخیر کوشیده با راه اندازی پخش دنیای هنر، سهمی قابل توجه از سود پخش فیزیکال محصولات خانگی داشته باشد.

در روزهای اخیر نام «دنیای هنر» به خاطر دو اتفاق در کانون حواشی قرار گرفته است؛

اول. شکایت بهرام رادان بخاطر ابهامات مالی عوامل «رقص روی شیشه» که پخش آن را «دنیای هنر» انجام داده است اولین حاشیه حول برادران معماری بوده است.

الهه شریف وکیل این بازیگر با اعلام این شکایت گفت: طبق حکم شورای داوری خانه سینما، بخشی از درآمدهای سریال «رقص روی شیشه» بابت طلب بهرام رادان، متعلق به ایشان است، ولی تا این لحظه هیچ پرداختی از طرف شرکت‌های دنیای هنر، نماوا و سداد صورت نگرفته است. بدین جهت دادخواستی به طرفیت شرکت‌های تصویر دنیای هنر و سرزمین شاتل و سداد و مدیرعاملان آنها تنظیم و با قطع و یقین به پیگیری قاطع قضایی، تسلیم مراجع قضایی گردیده است.

به دنبال اعلام خبر شکایت وکیل رادان، مدیران دنیای هنر در بیانیه ای سرگشاده که نسخه ای از آن هم به سایت «نمایش خانگی» رسید اظهار داشتند که صرفاً پخش‌کنندۀ سریال بهرام رادان بوده اند. در بیانیه «دنیا هنر» آمده است: شرکت دنیای هنر بر اساس قراردادی شفاف که سال گذشته به وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه نموده است، صرفاً پخش‌کنندۀ سریال «رقص روی شیشه» بوده و هیچ گونه قراردادی با جناب آقای بهرام رادان نداشته و اختلافات مالی فی‌ما‌بین عوامل و دست‌اندرکاران تولید این سریال با سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان محترم پروژه نیز ارتباطی به این شرکت ندارد.

دوم. حاشیه دیگری که حول دنیای هنر و برادران معماری ایجاد شده به نقش آنها در پخش سریالهای «شهرزاد» و «شاهگوش» بازمیگردد. احسان دلاویز-محمد امامی-هادی رضوی که نامشان به عنوان سرمایه گذاران سریالهای مذکور مطرح شد در هفته های اخیر به عنوان متهمان بانک سرمایه محاکمه شده اند و افشاگریهای نماینده دادستان درباره فعالیتهای آنها در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است.

به تازگی رسانه «سینمامخاطب» نیز دست گذاشته بر پخش انحصاری محصولات اینها توسط «دنیای هنر» و نوشته است: دنیای هنر به مدیریت برادران معماری اردستانی (حسین و جواد معماری) که ارتباطات نزدیکی هم با مدیران موسسه رسانه های تصویری دارند، انحصار پخش محصولات خانگی این سه متهم اقتصادی را برعهده داشتند! برادران معماری از طریق دنیای هنر هم پخش انحصاری «شاهگوش» و هم پخش انحصاری «شهرزاد» را در اختیار داشتند و به واسطه این پخش، درآمدی هنگفت هم عایدشان شد؛ درآمدی که منشأش به منشأ تولید این سریالها که سرمایه های متهمان بانک سرمایه است بازمیگردد!! آیا برادران معماری اردستانی قصد ندارند ارتباط خود را با متهمان بانک سرمایه روشن کنند؟ آیا آنها قصد ندارند بگویند در سایه پخش محصولات این متهمان چه درآمدی نصیبشان شده؟ و حالا که نماینده دادستان، اتهامات این متهمان را برملا کرده برادران معماری قصد ندارند بخشی از درآمد خود را به بانک سرمایه بازگردانند؟ رفتار برادران معماری که ارتباطات نزدیکی با مدیران سینمایی دارند و مثلا پسرعمویشان نادر هم در کمیته صیانت محصولات فرهنگی مسئولیت داشته و هم مسئول توزیع ژتون غذای جشنواره فجر بوده(!!) میتواند آینده کاری آنان را تحت الشعاع قرار دهد!

باید منتظر ماند و واکنش برادران معماری به این سوالات را هم شنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید