یک تهیه‌کننده سینما در واکنش به حمله رسانه ملی به شبکه خانگی بیان داشت⇐تلویزیون به جای زدن شبکه خانگی بهتر است کیفیت  سریالهایش را افزایش بدهد/رونق تولید در شبکه خانگی این واهمه را در دل مدیران تلویزیون ایجاد کرده که مبادا در آینده نزدیک هیچ اسپانسری برایشان نماند/وقتی تلویزیون سریالهای غیرواقعی، تصنعی و کسالت‌آور تولید می‌کند معلوم است که مخاطب به سمت شبکه خانگی می‌رود/باید خوشحال بود که مخاطب ایرانی به‌جای سریالهای ماهواره‌ای، محصولات شبکه خانگی را می‌بیند

غلامرضا+آزادی+

نمایش خانگی/پیمان اسماعیلی: در همه سالهای حیات شبکه نمایش خانگی کم پیش آمده که موضعی همدلانه از سوی رسانه ملی را نسبت به این مدیوم شاهد باشیم و در سالهای اخیر که سریال سازی در شبکه خانگی رشد محسوسی داشته هم از سوی رسانه ملی و مدیرانش  این مدیوم بیشتر به عنوان رقیبی دیده شده که فقط باید نقدهای آتشین نصیبش شود.

از همین روست که موفقیت سریالی مانند «شهرزاد» در جذب مخاطب کمترین بازخورد خبری مثبت در رسانه ملی نمی یابد یا سریالی نظیر «ممنوعه» تنها پس از عرضه یکی دو قسمت با حمله صریح رسانه متبوع صداوسیما و بخشهای خبری آن مواجه میشود.

غلامرضا آزادی از تهیه کنندگان باسابقه سینمای ایران که اغلب کوشیده مشی مستقل خود را نسبت به اتفاقات هنری حفظ کند با اشاره به گستردگی شبکه خانگی در سالهای اخیر به به سایت «نمایش خانگی» عنوان کرد: در سال های اخیر با توجه به رشد قیمت بلیط های سینما و افت کیفیت برخی از فیلم ها و توجه نکردن به برخی از مسائل اخلاقی، اغلب مردم و خانواده ها ترجیح می دهند به سینما نروند و از طرف دیگر بیشتر برنامه و سریال های تلویزیونی هم غیرواقعی، تصعنی، کسالت آور و با ساختار ضعیف و شعاری هستند و بنابراین مردم در سالهای اخیر با توجه به کیفیت خوب اغلب سریال های شبکه نمایش خانگی که با بودجه های خوب ساخته می شوند و کارگردان و بازیگران درجه یک در آنها حضور دارند تمایل به دیدن این نوع سریالها دارند.

آزادی ادامه داد: به هر حال سابق بر این بسیاری از سرمایه گزاران تولید مجبور بودند برای تولید سریال به سمت تلویزیون بروند و همین امر بودجه های هنگفتی را به آن سمت می برد ولی حالا شبکه خانگی قدرت پیدا کرده که ممیزیهای سنت‌گرایانه تلویزیون را هم ندارد و اسپانسرها هم راحتتر میتوانند در آن دیده شوند. نتیجه آن که رونق تولید سریال در این مدیوم افزایش پیدا کرده است و خواه ناخواه این واهمه را در دل مدیران تلویزیون ایجاد کرده که مبادا در آینده نزدیک هیچ اسپانسری برایشان نماند و کار تا جایی پیش رود که کاملا شبکه خانگی جایشان را بگیرد. 

تهیه کننده «کاکلی»، «مرد نامرئی» و «دره شاپرکها» خاطرنشان ساخت: طبیعی است که تلویزیون با توجه به این شرایط نمی خواهد رقیب قدرتمندی داشته باشد و به همین دلیل نه تنها علاقه ای به معرفی و تبلیغ این آثار ندارد بلکه بدش نمی آید محصولات این مدیوم را حسابی نقد کند! در صورتی که اصل اساسی در کار رسانه ای حکم میکند که ابتدا رقیب را به رسمیت بشناسند و بعد برای رقابت کیفیت را بالا ببرند. به نظرم تلویزیون به جای زدن شبکه خانگی بهتر است کیفیت سریالهایش را افزایش بدهد.

آزادی تأکید کرد: به نظرم هم تلویزیون و هم شبکه خانگی و هم سینما باید با سریالهای مبتذل ماهواره ای رقابت کنند و کاری کنند که مخاطبان به جای آن سریالها به سمت مدیومهای داخلی بیایند. مدیران تلویزیون باید خوشحال باشند که مخاطب ایرانی به‌جای سریالهای ماهواره‌ای، محصولات شبکه خانگی را می‌بیند! چون موفقیت همکاران در نهایت به رشد فرهنگی کل کشور می انجامد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید