انتقاد رییس اسبق موسسه رسانه‌های تصویری از بی‌توجهی به صنعت نمایش خانگی در دولت اعتدال⇐صنف خانگی سالانه نزدیک به 160میلیارد سود خالص نصیب سینماگران می‌کند اما هیچ حمایتی از فعالان آن نمی‌شود/هشدار می‌دهم که در برابر افزایش سرسام‌آور نرخ مواد اولیه محصولات خانگی، فعالان نمایش خانگی به ورشکستگی دچار خواهند شد/چرا مدیران دولتی به جای حمایت از این مدیوم به فکر لایک توئیتهای‌شان هستند؟؟

محمدرضا عباسیان

نمایش خانگی: شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر یک بازوی قوی برای عرضه محصولات سینمایی و استفاده از فعالان این حیطه برای تولید سریالهای خانگی بوده است اما به لحاظ حمایت مادی یا معنوی همواره فعالان این صنعت در اقلیت قرار داشته اند؛ فقط کافیست به عدم استفاده از فعالان این حیطه در شوراهای نظارتی نمایش خانگی ارشاد توجه داشته باشیم تا مشخص شود آش چقدر شور است.

محمدرضا عباسیان رییس اسبق موسسه رسانه های تصویری که حین حضور خود در این موسسه کوشید ارتباطی نزدیک با فعالان صنف خانگی داشته باشد در یادداشتی با اشاره به بی توجهی سازمان سینمایی به مدیوم نمایش خانگی درباره آینده این مدیوم هشدار داده است.

متن یادداشت عباسیان را با این توضیح بخوانید که «نمایش خانگی» حاضر است پاسخ مبسوط مدیران سازمان سینمایی درباره این بی توجهی را هم منعکس کند:

نمایش خانگی در سازمان سینمایی رها و فاقد متولی واحد و سیاستگذاری است. مدیران سازمان سینمایی به تبعیت از مدیران دولت به جای رسیدگی و تلاش برای حل مشکلات توجهشان به تعداد لایک توئیت هایشان است.

موسسات ویدئو رسانه بیشترین حمایت را از سینمای ایران می کنند در حالیکه از سوی سازمان سینمایی مورد بی توجهی قرار می‌گیرند. این صنف سالانه معادل بیش از 120 میلیارد تومان اکران بابت حق نمایش ویدئویی به تهیه کنندگان سینمای ایران می پردازد. این جدا از حدود سالانه 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری تولید سریال ایرانی در شبکه نمایش خانگی است.

متاسفانه با وجود این حجم از فعالیت و حمایت از تولید ایرانی و تولیدات سینمای ایران، کمترین حمایت و توجهی از سوی سازمان سینمایی شاهد هستیم.

نه تنها هیچ برنامه ریزی و چشم انداز مثبتی از سوی دولت برای ما وجود ندارد که در مقابل صداهایی شنیده میشود که عرضه فیزیکی باید تعطیل شود تا در مقابل شاهد رشد رسانه های مجازی باشیم!

در حال حاضر افزایش کنترل نشده نرخ مواد اولیه و بصورت مشخص مقوا و لوح فشرده به اندازه ایست که برای جبران آن نرخ فروش لوح فشرده حداقل میبایست دو برابر شود که این افزایش قطعا عکس العمل منفی مخاطب و کاهش شدید فروش را در بر خواهد داشت.

اگر ارشاد فکری برای حل این مشکل نکند صنف نمایش خانگی به زودی تعطیل می شود. اما در مقابل و برخلاف توهم برخی ، مراجعه مخاطبین به سامانه های به اصطلاح مجاز مجازی، نخواهد بود و نهایتا این سینمای ایران و صنعت تولید ملی است که بیشترین آسیب را خواهد دید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید