اظهارات قابل تأمل مدیر فروش «هنراول»⇐چرا ممیزی محصولات در عرضه dvd با عرضه vod، زمین تا آسمان فرق می‌کند؟؟/چرا در زمینه پرداخت کپی‌رایت محصولات کمپانی‌های مطرح خارجی چندگانگی وجود دارد؟/چرا فعالان ویدیورسانه هیچ نماینده‌ای در شوراهای نظارتی ارشاد ندارند؟

حسین حاجی بیگی-هنراول

نمایش خانگی: افزایش قیمت محصولات شبکه خانگی در سال جدید امری منطقی بود به خصوص بعد از ماجرای افزایش ناگهانی قیمت ارز که تأثیراتش را بر همه چیز خواهد گذاشت؛ اما مشکل شبکه خانگی در ماههای اخیر فقط افزایش هزینه های تولید و ناگزیری در افزایش قیمت محصول نیست بلکه مشکل اصلی، رقابتی نابرابر است که میان فعالان خانگی و سامانه های ویدیوی درخواستی ایجاد شده است.

حسین حاجی‌بیگی مدیر فروش «هنراول» با اشاره به رقابت نابرابر سامانه های ویدیوی درخواستی با شبکه خانگی بیان داشت: به غیر از افزایش هزینه های سرسام آور که از هزینه دی.وی.دی گرفته تا هزینه چاپ جلد و اقلام تبلیغی را به خود اختصاص میدهد در سامانه‌های ویدیوی درخواستی فضا باز است و محصولات خارجی را هر طور که مطلوبشان است سانسور میکنند و تازه بعد از عرضه است که اگر مشکلی پیش آید به ممیزی دچار میشوند اما در عرضه فیزیکال محصول برای یک تأییدیه روی جلد هم باید کلی زمان گذاشت تا بتوان مجوز گرفت و گاهی می بینیم ممیزی محصولات در عرضه فیزیکال به صورت دی.وی.دی و عرضه مجازی در vod، زمین تا آسمان فرق می‌کند!

حاجی‌بیگی ادامه داد: البته اصلا و ابدا به دنبال این نیستم که محدودیت برای ویدیوی درخواستی ایجاد شود اما به هر حال رقابت باید عادلانه باشد و درصدی از آسان‌گیری ویدیوی درخواستی را در حیطه عرضه فیزیکال محصولات خانگی هم داشته باشند تا بشود متناسب با نیازهای مخاطب فعالیتهایی به‌روز داشت.

این فعال باسابقه حیطه نمایش خانگی افزود: به جز این در زمینه  تعهد به پرداخت حق رایت آثار کمپانیهای مطرح خارجی ،مشهور به میجر، نیز چندگانگی وجود دارد و هنوز روشن نشده که بسیاری از محصولات مطرح خارجی با کدام رایت در کمترین فاصله از عرضه جهانی در سامانه های ویدیوی درخواستی عرضه میشوند.

مدیر فروش «هنراول» با بیان اینکه خلأ حضور فعالان ویدیورسانه‌ها در شوراهای نظارتی ارشاد احساس میشود به ««نمایش خانگی» گفت: همان طور که انجمن «آیفیک» که شامل فعالان تولید فیلمهای ویدیویی است در شوراهای نظارتی نماینده دارد این نیاز کاملا احساس میشود که فعالان شبکه خانگی و شرکتهای ویدیورسانه هم بتوانند لااقل یک نماینده در این شوراها داشته باشند؛ اگر این نماینده در شورا حضور داشته باشد مطمئنا بسیاری از سوءتفاهمات ناشی از عدم آشنایی به مدیوم از بین خواهد رفت و پروسه صدور مجوز پویایی بیشتری خواهد گرفت.

حسین حاجی‌بیگی تأکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که شبکه خانگی بتواند رونق چند سال اخیر و تولید سریالهای مخاطب پسند را ادامه دهد باید با شرایط روز جلو برویم؛ باید پروسه صدور مجوز محصولات و اقلام تبلیغی را در سیکلی سریعتر و پویاتر قرار داد تا بتوان به‌موقع محصولات ایرانی و خارجی ر با بهترین کیفیت تصویری به مخاطب عرضه کرد. این مهم ممکن نمیشود مگر با حضور یک نماینده از شرکتها ویدیورسانه در شوراهای نظارتی ارشاد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید