ابهام بر سر تولید سریال «داستان جاوید» با ماجرای اخته کردن یک زرتشتی⇐بهمن فرمان‌آرا: 400 میلیون هزینه کردیم و کار تعطیل شد!!

بهمن فرمان آرا

نمایش خانگی: حدودا دو ماه قبل بود که خبر ورود بهمن فرمان‌آرا به شبکه خانگی و تولید سریالی به نام «داستان جاوید» در رسانه‌ها منتشر شد.

براساس اقتباسی بودن «داستان جاوید» که برآمده از رمانی نوشته اسماعیل فصیح است و به شرح زندگی دردناک یک زرتشتی و برخوردش با یک بازاری ظاهرالصلاح می پردازد و به خصوص ماجرای اخته شدن این زرتشتی توسط مردی به ظاهر متشرع،  «نمایش خانگی» نسبت به صدور مجوز برای این سریال اقتباسی بدون سانسور بخشهای کلیدی طرح پرسش کرد.

پرسشی که با خبر عدم صدور مجوز ساخت برای سریال همراه شد.(اینجا را بخوانید) بهمن فرمان آرا به تازگی در گفتگو با «اعتماد» درباره روند پیش آمده برای این سریال بیان داشت: همين روزها مي‌خواستم سريالي بسازم. شش ماه پيش موافقت اصولي براي ساخت اين سريال را به من دادند. اين موافقت را بايد سه‌ماه يك‌بار تمديد كنيم و تمديد هم كرديم. كارها را شروع كرديم، اما از دو هفته قبل گفتند كه دو نفر در شورا عوض شده‌اند و حالا صبر كنيد!

فرمان آرا با اشاره به هزینه مالی صرف شده برای «داستان جاوید» ادامه داد: در نهايت و تا اينجا نزديك به ٤٠٠ ميليون تومان ضرر كرديم و كار هم تعطيل شده.

این کارگردان با انتقاد از سیاستهای فرهنگی کشور افزود: چهار دهه است كه هر وزير ارشادي مي‌آيد، از وزير ارشاد قبلي انتقاد مي‌كند. در حالي كه نبايد اين‌طور باشد و بايد برنامه‌ريزي درستي وجود داشته باشد، چون نمي‌شود فرهنگ را چهارسال به چهارسال پايه‌ريزي كرد. برنامه‌ريزي براي فرهنگ پروژه طويل‌المدت است. اول بايد اختلاف‌هاي سياسي جناح‌ها حل شود، بعد براي فرهنگ تصميم گرفت. تلويزيون كه براي جناح خاصي شد و كاري كرد كه مردم بروند سمت شبكه‌هاي ماهواره‌اي. سينما هم كه تبديل به سينمايي شد براي سوژه‌هايي خاص و مدنظر مديران.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید