گزارش یک هفته‌نامه راهبردی از رقابت تهیه‌کننده «شهرزاد» با یک سازمان ارزشی در جشنواره سی و ششم

محمد امامی-احسان محمدحسنی

نمایش خانگی: انتشار فهرست 25 فیلمی که امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد در کنار تحلیلها و اظهارنظرات مختلفی که در رسانه های سیاسی و غیرسیاسی داشته با واکنش قابل تأمل هفته نامه راهبردی «هم‌قلم» مواجه شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» این هفته نامه با مرور فیلمهایی که سازمان هنری-رسانه ای اوج در جشنواره دارد و همچنین فیلمهایی که محمد امامی تهیه کننده «شهرزاد» را به عنوان حامی تولید داشته اند رقابت اصلی جشنواره را بین آن سازمان ارزشی و این تهیه کننده حقیقی دانسته است.

متن تحلیل «هم‌قلم» را بخوانید:

فهرست اسامی فیلمهای بخش مسابقه جشنواره سی و ششم فجر در حالی اعلام شد که حضور گل درشت محصولات ارگانی بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند.

«امپراطور جهنم» محصول انجمن سینمای دفاع مقدس، «به وقت شام»، «تنگه ابوغریب» و «سوءتفاهم» هر سه از محصولات سازمان هنری-رسانه ای اوج، «سرو زیر آب» محصول سه ارگان حوزه هنری، فارابی و تصویرشهر و همچنین «فیلشاه» محصول مشترک فارابی و تصویرشهر از جمله محصولات ارگانی حاضر در فهرست فیلمهای بخش مسابقه هستند.

در کنار این آثار ارگانی حضور محمد امامی تهیه کننده سریال «شهرزاد» که سال قبل به دلیل درگیری با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان مدتی را در بازداشت به سر می‌برد با حمایت از سه فیلم در جشنواره جالب توجه است.  «مغزهای کوچک زنگ زده»، «مصادره» و «بمب» از جمله این فیلمها هستند.

اینکه ارگانی‌ها در مهمترین جشنواره سینمایی کشور، یک سرمایه گزار خصوصی را به عنوان رقیب اصلی دارند که با «شهرزاد» به ناگاه در کانون توجهات قرار گرفت جالب به نظر می رسد. در میان فیلمهای ارگانی جشنواره بیش از همه ژانر دفاع مقدس جلب توجه می‌کند اما فیلمهای امامی شامل یک کمدی، یک درام اجتماعی و یک درام تاریخی هستند؛ تاریخی در اینجا ناظر به «بمب» است که داستانش در دهه 60 می گذرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید