ادعای یک رسانه اصولگرا درباره ارتباط تهیه‌کننده «شهرزاد» با مدیرکل نمایش خانگی⇐بنرهای «شهرزاد» چگونه در اختیار تئاتر موزیکال «الیور توئیست» قرار گرفت؟

الیور توئیست-حسین پارسایی

نمایش خانگی: حواشی اجرای تئاتر موزیکال «الیور توئیست» توسط حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی ارشاد ابتدا با واکنش روزنامه «کیهان» مواجه شد که از پارسایی گلایه کند چرا از تئاترهای مسجدی به نمایشی موزیکال رسیده است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» حالا خبرگزاری اصولگرای «تسنیم» با اشاره به اینکه بنرهای محیطی سریال «شهرزاد» در اختیار «الیور توئیست» قرار گرفته به طرح این پرسش پرداخته که با بضاعت اندک موجود در تئاتر ایران چگونه مدیرکل نمایش خانگی ارشاد توانسته این حجم از بنرهای محیطی را برای نمایش خود در اختیار داشته باشد؟

متن گزارش «تسنیم» را بخوانید:

برای پیادگان یا سواران امروز خیابان‌های تهران، دیدن تصویر نوید محمدزاده در لباس مردمان انگلیس قرن هجدهم و نوزدهم، بر بنرهای خوش‌رنگ و لعاب شهری به امری تکراری بدل شده است. محمدزاده که ستاره اقبالش به واسطه استعداد و تلاش‌های مداومش درخشان‌تر می‌شود، قرار است در نمایش «اولیورتوئیست» حسین پارسایی روی صحنه رود. اتفاقی که تنها چند روز پس از پایان نمایش «پچ پچه‌های پشت خط نبرد» رخ خواهد داد.

اما مسئله این نیست. حتی مسئله تا بدین جای کار قیمت بلیت 140هزار تومانی هم نیست. اینکه چرا در تالار وحدت شما می‌توانید بلیت نمایشی را در نت‌برگ به قیمت 10هزار تومان خریداری کنید و در مقابل نمی‌توانید بلیت 140هزار تومانی تهیه کنید. این شناور بودن قیمت‌ها اکنون محل بحث نیست.

محل جدال در میان همان بنرهای خوش‌رنگ و لعاب رقم می‌خورد، جایی که نیازمند شفاف‌سازی برخی دستگاه‌های دولتی و البته مؤسسه‌های غیردولتی است. حال مورد ابهام کجاست؟ مورد ابهام بنرهایی است که احتمالاً قراردادش میان تیم سریال «شهرزاد» و سازمان نوسازی شهرداری تهران بسته شده است. بنرهایی که طبق تحقیقات  به مدت یک سال به تیم تبلیغاتی سریال «شهرزاد» اجاره داده شده است؛ اما عمر «شهرزاد» با حواشیش زودتر از موعد تمام شد و دیگر نیازی به حفظ بنرها نبود. با این حال خبری از لغو قرارداد هم نیست.

اما این روزها بنرهای «اولیورتوئیست» به جای «شهرزاد» در خیابان‌های تهران خودنمایی می‌کنند. ابهام کجاست؟ ابهام در رابطه حسین پارسایی و تیم «شهرزاد» است. پارسایی در بلبشو و حواشی پیرامون «شهرزاد» به خصوص مسائل غیرشفاف مالی آن حامی سریال باقی ماند. اجازه داد تا فصل دوم آن نیز ساخته شود و محمد امامی، تهیه‌کننده پرحاشیه و البته متهم مالی به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد.

حسین پارسایی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی همچنین مجوز ساخت فصل سوم «شهرزاد» را نیز صادر کرده است تا امامی با خیال راحت و با فراغ بال مقدمات فصل سوم «شهرزاد» را فراهم کند. زمانی این قضیه مهم می‌شود که مشخص نیست در تغییر و تحولات وزارت ارشاد، آیا پارسایی دفترش را حفظ می‌کند یا خیر؟

حال این مهم را در کنار واگذاری فرصت تبلیغاتی شهرزاد به «اولیورتوئیست» بگذارید. ذهن مخاطب آگاه مغشوش می‌شود. این پرسش اکنون مطرح می‌شود که آیا حسین پارسایی بنرها را از مجموعه «شهرزاد» اجاره کرده است؟ آیا او هزینه‌های آن را متقبل شده است؟ آیا او تلاشی برای شفاف‌سازی آن کرده است؟ هزینه هنگفت تبلیغات شهری که جامعه تئاتری به جز چند مورد انگشت‌شمار و آن هم به لطف شخصیتی چون رضا حداد، از پسش بر نمی‌آید، در «اولیورتوئیست» چگونه تأمین شده است؟

با توجه به ابهام موجود اگر تیم «شهرزاد» فرصت تبلیغاتی خود را به شکل رایگان در اختیار حسین پارسایی قرار داده باشد، مصداق بارز تخلف مالی – برای مثال ارتشاء – نخواهد بود؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید