محمدمهدی جعفری مدیرعامل⇐راه‌ندازی «فیلم21» با نزدیک به 23 هزار دقیقه سریال، انیمیشن و فیلم دوبله خارجی/کاربران میتوانند با اشتراک ماهانه فقط 15 هزار تومان هرچقدر که میخواهند فیلم و سریال و انیمیشن ببینند/جزو اولین نفراتی بودم که از «تاینی موویز» به خاطر سرقت محصولات «قرن21» شکایت کردم/«تاینی موویز» دنبال رقابت نابرابر بود وگرنه می‌توانست خیلی زودتر از اینها قانونی شود/اینها نه حقوق خارجی فیلمها را می‌خریدند و نه حق دارندگان داخلی رایتها را به رسمیت می‌شناختند

محمدمهدی جعفری

نمایش خانگی/محمد شاکری: «فیلم21» تازه‌ترین سامانه ویدیوی درخواستی است که در فضای مجازی راه افتاده است؛ سامانه‌ای متعلق به موسسه «قرن21» که مخاطبان از دوبله فیلمهای خارجی این موسسه خاطره ها دارند.

محمدمهدی جعفری مدیرعامل «قرن21» با اشاره به تلاش برای جلب مخاطبان مجازی در سامانه «فیلم21» به سایت «نمایش خانگی» گفت: «فیلم21» در واقع ادامه موسسه «قرن21» است و تلاش خواهیم کرد از فضای مجازی برای ارتباط بیشتر برای مخاطبان بهره بگیریم.

جعفری ادامه داد: در ابتدای راه اندازی «فیلم21» نزدیک به 23 هزار دقیقه سریال، انیمیشن و فیلم سینمایی دوبله شده خارجی که همگی دارای مجوز هستند را در سامانه ارائه داده ایم. نزدیک به 400 تا 500 عنوان فیلم ایرانی هم در سامانه بارگذاری شده و به تدریج هم بخش خارجی و هم بخش ایرانی به غنای بیشتری خواهد رسید. عرضه این حجم عناوین مجاز در تاریخ ویدیوی درخواستی ما بی سابقه است.

مدیرعامل «قرن21» افزود: قابلیت مهمی را که در «فیلم21» ایجاد کرده‌ایم استفاده محصولات برای همه جور سرعت اینترنتی است. تماشای آنلاین محصولات، از پخش معمولی تا اچ.دی را دربرمیگیرد و همین باعث میشود مخاطبانی حتی با اینترنتهای سرعت پایین هم بتوانند از محصولات استفاده کنند.

محمدمهدی جعفری درباره هزینه‌ای که کاربران برای استفاده از «فیلم21» باید بدهند اظهار داشت: کاربران می‌توانند با اشتراک ماهانه فقط 15 هزار تومان هرچقدر که می‌خواهند فیلم و سریال و انیمیشن ببینند. ضمن اینکه اگر کسی بخواهد فیلمها را به صورت تکی ببیند هم می‌تواند با صرف هزینه‌ای بین هزار تا 3هزار تومان این کار را انجام دهد. درباره مصرف اینترنت هم برای کاربرانی که از شرکتهای طرف قرارداد استفاده میکنند اینترنت رایگان است.

جعفری با اشاره به اینکه در حیطه ویدیوی درخواستی به عرضه فیلم و سریال بسنده نخواهد کرد خاطرنشان ساخت: در حیطه سینمای ایران به دنبال برنامه‌سازی با محتوای قوی هستیم و در بحث خارجی هم سعی می‌کنیم برنامه های سینمایی باکیفیت خارجی را دوبله کرده و عرضه کنیم.

مدیرعامل موسسه باسابقه «قرن21» تأکید کرد: سعی می‌کنیم پیشروی حضور موسسات ویدیورسانه در حوزه ویدیوی درخواستی باشیم؛ آینده برای این مدیوم است. تا یکی دو سال آینده دیگر فقط ویدیوی درخواستی است که به کار مخاطبان می‌آید و ما سعی خواهیم کرد هم برای محصولات خودمان و هم برای محصولات دیگر موسسات فضایی آرمانی برای عرضه فراهم کنیم.

یکی از اخبار مرتبط با ویدیوی درخواستی هفته های اخیر تعطیلی سامانه عرضه فیلم «تاینی موویز» بود. محمدمهدی جعفری با اشاره به اینکه از هر گونه رقابت مجاز در حیطه ویدیوی درخواستی استقبال میکند به سایت «نمایش خانگی» گفت: خودم جزو اولین نفراتی بودم که از «تاینی موویز» به خاطر سرقت محصولات «قرن21» شکایت کردم. متأسفانه دست اندرکاران این سایت بدون هر گونه پرداخت حق مولف بسیاری از عناوین دوبله شده «قرن21» را در سایتشان بارگذاری کرده بودند و این رویه اصلا حرفه ای نبود.

جعفری با اشاره به اینکه تا مدتها آرشیو «تاینی موویز» متصل بود به آرشیو موسسات مجاز خانگی بیان داشت: اینها نه حقوق خارجی فیلمها را میخریدند و نه حق دارندگان داخلی رایتها را به رسمیت می شناختند. آرشیو ابتدایی شان متصل بود به فیلمهای موسسات مجاز و برخی محصولات تلویزیون و تازه در دو سال اخیر استودیوی دوبله راه انداخته بودند و برخی فیلمها را به صورت غیرمجاز دوبله میکردند. بماند که اصلا مجوز فعالیت نداشتند. آنها هم میتوانستند مثل خیلی دیگر از موسسات به طریق قانونی مجوز فعالیت بگیرند و قانونی کار کنند اما به سراغ حاضری‌خوری و کار غیرقانونی رفتند و عاقبت هم به گرفتاری دچار شدند.

مدیرعامل قرن21 درباره این دیدگاه برخی مخاطبان که حذف «تاینی موویز» را بخاطر ترس موسسات مجاز از رقابت دانسته اند بیان داشت: رقابت باید برابر باشد. وقتی قانون یک کشور را قبول می کنیم باید به قانون پای بند باشیم اما «تاینی موویز» دنبال رقابت نابرابر بود وگرنه میتوانست برود خیلی زودتر از اینها به دنبال دریافت مجوز قانونی فعالیت و البته دریافت حق پخش صاحبان آثار.

محمدمهدی جعفری تأکید کرد: این حق قانونی همه شهروندان است که در هر حیطه ای که فکر میکنند در آن استعداد دارند کار کنند اما این نمیشود که گروهی بدون دریافت مجوز و با پر کردن آرشیوشان با محصولات دیگران به درآمدزایی بپردازند.

 

5 دیدگاه‌ها

  1. کدوم حق ؟؟؟؟ شما که خودتون فیلمها رو می دزدید دوبله می کنید !!!! خنده داره که شما حرف از حق می زنین ؟؟ شاه دزد خودتونین . عمرا ما بیاییم سایت شما عمرا !!!

  2. ببخشید یه سوال داشتم مگه خود شما فیلمهای خارجی رو از صاحبان آنها می خرید و دوبله می کنید ؟؟؟؟

  3. چرا حرفای حقی رو که می زنم منتشر نمی کنی ؟؟؟؟ لعنت به سانسور . ما که قرن 21 رو تحریم کردیم نه ازش چیزی می خریم نه میبینیم . حالا برو تاینی رو ببند . تو نمایش خانگی هم منتشر نکن واقعیات رو !!!!!

  4. تمامي فيلم خارجي خريداري ميشوند وبعد دوبله ميشوند و هزينه داره…تايني موييز همه فيلم موسسات بدون سانسور كپي و انتشار ميداد و اين به ضرر اون ها بود ي خورده با وجدانن فكر كنيد تورخدا….

  5. شما وقتی سواد و علم کار گردن را ندارید و سایتهایی مانند تاینی مویز به آن درجه محبوبیت می رسه و نمی توانید رقابت کنید صحبت از دزدی کردن می زنید..دزد خود شما هستید که بدون اچازه از صاجب اثر فیلم دوبله می کنید..یک سری به سایت بی محتوای خودتان بزنید و ببینیدچقدر سایت باطل و ساده و از کار افتاده ای دارید..شما حتی حاظر نیستید دستی روی سر سایت به اصطلاح پر بازیدتان بزنید..

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید