چرا نویسنده «شهرزاد» پیشنهاد یک همکاری تازه با تهیه‌کننده ابتدایی سریال را نپذیرفت؟

حسن-فتحی-شهرزاد-نغمه-ثمینی

نمایش خانگی: نغمه ثمینی که در کنار حسن فتحی نگارش فیلمنامه سریال «شهرزاد» را برعهده داشته است فعالیت خود در این مجموعه را از ابتدای کار و زمانی که اسماعیل عفیفه تهیه کنندگی را برعهده داشت آغاز کرد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» بعد از خروج عفیفه از «شهرزاد» و درگیری در تلویزیون و تولید «پریا» باز هم ثمینی کار با «شهرزاد» را ادامه داد تا پایان داستان که در فصل سوم رقم میخورد با حضور خودش نگاشته شود.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده ابتدایی «شهرزاد» که این روزها طرح سریالی تلویزیونی با عنوان «خورشید همچنان می‌درخشد» را در دست دارد با اشاره به گرته ‌رداری این سریال از دو اثر مشهور چارلز دیکنز نویسنده بریتانیایی درباره چرایی عدم همکاری با نغمه ثمینی برای نگارش این سریال سخن گفته است.

عفیفه با اشاره به مختصات تولید «خورشید همچنان می درخشد» به «مهر» گفت: این سریال اثری است که در شمال کشور تولید خواهد شد و اثری فولکلوریک است البته نه اینکه صرفا کاری روستایی باشد بلکه بنا داریم فضایی مثل «پس از باران» و یا «خانه ای در تاریکی» داشته باشد. البته این فیلمنامه قصه نویی دارد و من در طرح آن از دو رمان چارلز دیکنز یعنی «دیوید کاپرفیلد» و «آرزوهای بزرگ» الهام گرفته ام. از کتاب «دیوید کاپرفیلد» بخشی از ماجرا که پسری، پدرش را از دست می دهد و با مشکلات و مسایل بسیاری مواجه می شود و در داستان «آرزوهای بزرگ» مواجهه شخصیت داستان با مردی فراری از زندان را داریم.

وی با اشاره به نویسندگانی که بنا بوده با او همکاری کنند، اظهار کرد: این قصه فعلا فقط طراحی شده و هنوز به مرحله نگارش نرسیده است. چند نویسنده مختلف شروع به نگارش فیلمنامه کردند اما چندان رضایتبخش نبود و در مقطعی هم قرار شد نغمه ثمینی فیلمنامه این سریال را بنویسد اما به دلیل گرفتاری در «شهرزاد» و با وجود اینکه خیلی قصه را هم دوست داشت نتوانست به این پروژه بیاید. این مجموعه از بحث های فرهنگی، تاریخی و فولکلور برخوردار است و در فضای دهه ۴۰ می گذرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید