روایت کارگردان «بازجویی یک جنایت» از تلاش برای ساخت یک سریال نوآر در شبکه خانگی

محمدعلی سجادی

نمایش خانگی: محمدعلی سجادی کارگردانی که سالها به ساخت آثار جنایی-حادثه ای در سینمای ایران پرداخته و از «بازجویی یک جنایت» تا «شوریده»، «اثیری» و «مخمصه» تجربیات متفاوتی را هم رقم زده است اخیرا درگیر روی صحنه بردن نمایشی با نام «بوف نه چندان کور» بود؛ نمایشی که تصویرسازی تئاتری سجادی از «بوف کور»صادق هدایت بوده است.

سجادی که دو سال قبل هم فیلمی در مایه‌های تئاتر به نام «تمرینی برای یک اجرا» را کارگردانی کرده بود قبل از آن به دنبال ساخت «یک داستان واقعی» در مایه های سینمای حادثه ای بود که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه در سالهای پیش به دنبال ساخت سریالی برای شبکه خانگی بوده به سایت «نمایش خانگی» گفت: دو سال قبل بنا بود یک سریال خانگی را بسازم. سریالی که می توانست در امتداد سینمایی باشد که مخاطبان ازم به خاطر دارند. یک سریال نوآر که از سوی یک تهیه کننده فعال در شبکه خانگی پیشنهاد شد.

سجادی درباره چرایی به سرانجام نرسیدن این کار بیان داشت: پیشنهاد کار از سوی تهیه کننده بود و حتی مدتی وقت گذاشتم و بر روی فیلمنامه هم کار کردیم و با اینکه اصل متن برای من نبود ولی سعی کردم آن را طوری قوی کنم که بشود یک سریال پرتعلیق ایجاد کرد اما در نهایت شرایط همکاری آن طور که پیش بینی می کردیم نشد و سریال به تولید نرسید.

محمدعلی سجادی با بیان اینکه شبکه خانگی در سالهای اخیر مجالی شده برای تلاشهای مختلف اظهار داشت: جسته و گریخته ولی نه به صورت فراگیر محصولات این مدیوم را پیگیری میکنم و تلاشهای خوبی شده برای انجام کارهای متفاوت ولی تا شکوفایی همچنان جای کار دارد و یک دلیلش این است که سعی نمی‌کنند فضاهای تازه را تجربه کنند.

کارگردان «مهره» و «شوریده» درباره اینکه گونه هایی تجربه نشده مثل نوآر میتواند در جلب مخاطب شبکه خانگی موثر باشد ادامه داد: چرا فکر میکنیم که در شبکه خانگی فقط ملودرام یا کمدی جواب میدهد؟ در این مدیوم هم میتوان به سراغ گونه هایی مانند نوآر، جنایی یا حتی هارور رفت چون جایش نه فقط در شبکه خانگی که حتی در سینما و تلویزیون ما خالی است. متأسفانه هنرهای نمایشی ما یکسویه شده و خالی از بسیاری از مایه های جذب مخاطب و در این بین میتوان تجربیات متفاوت را به شبکه خانگی آورد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید