تعامل حوزه هنری با یک استودیوی معظم هالیوود؟⇔عرضه نسخه دوبله انیمیشن 80 میلیون دلاری یونیورسال به شبکه خانگی توسط موسسه سوره تنها دو هفته بعد از آغاز اکران در آمریکا!!!⇔آیا رایت این انیمیشن خریداری شده یا بناست کپی به بازار بیاید؟ +توضیحات مدیرعامل سوره در این باره

من شرور3

نمایش خانگی: در روزهای گذشته اعلان عرضه نسخه دوبله انیمیشن «من شرور3» از محصولات 2017 یونیورسال پیکچرز در کانال رسمی موسسه هنرهای تصویری سوره منتشر شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» انیمیشن «من شرور3» که به سفارش یونیورسال پیکچرز توسط یکی از زیرمجموعه های آن با نام «ایلیومینیشن اینترتینمنت» ساخته شده است از جمله محصولات انیمیشن سینماهای آمریکا در سال جاری میلادی بوده است. این فیلم در جشنواره انیمیشن انسی2017 رونمایی شده و اکران آن از حدود دو هفته قبل در ایالات متحده آغاز شده است.

«من شرور3» که با بودجه 80 میلیون دلاری تولید شده تاکنون بیشتر از 460 میلیون دلار فروش داشته که رقمی قابل توجه است.

اینکه این انیمیشن پرفروش تنها دو هفته بعد از آغاز اکران در آمریکا بناست از طریق موسسه سوره وابسته به حوزه هنری به شبکه خانگی عرضه شود پرسش برانگیز  است.

یونیورسال در کنار بسیاری دیگر از کمپانی‌های هالیوودی مانند دریم ورکز، والت دیزنی، فاکس قرن 21 و برادران وارنر سالهاست که به دلیل ماجرای تحریم با شرکتهای خانگی ایران وارد دادوستد نمی شوند و اگر هم محصولی از این شرکتها به شبکه خانگی میآید بدون خرید رایت است که البته غیرقانونی است و مشمول برخوردهای نظارتی.

در هیچ زمانی بعد از انقلاب رایت عناوین مشهور سینمای هالیوود بصورت مستقیم قابل خرید نبوده و تا قبل از دولت یازدهم حق انتشار این عناوین به عنوان کمک هزینه درآمدی از سوی وزارت ارشاد به موسسات ویدیورسانه به صورت رایگان اهدا میشد فقط و فقط در جهت افزایش توان برای خرید رایت فیلمهای ایرانی.

از همین رهگذر بوده که در سالهای گذشته انیمیشنهایی مانند «اسمارفها» از طریق موسسه هنراول یا «شکارچیان اژدها»، «نجات سانتا» و «میراث اساطیر کنگ فو» از طریق موسسه گلرنگ رسانه به شبکه خانگی عرضه شده بودند.

این سوبسید ارشاد هم که بیشتر از 4 سال است به شرکتها داده نمیشود و هیچ عنوان قانونی مشهور هالیوودی از این طریق به بازار نیامده است.

چطور شده که «من شرور3» از محصولات یونیورسال که هیچ دادوستدی با بازار ایران نداشته از طریق موسسه ای وابسته به حوزه هنری به شبکه خانگی می آید؟ آیا این اتفاق نتیجه تعاملات حوزه هنری با این استودیوی هالیوودی است؟؟؟

اعلان عرضه این فیلم از سوی موسسه هنرهای تصویری سوره هم نکته ای دارد بس بدیع؛ دست اندرکاران سوره کپی کنندگان فیلم را تهدید به برخورد قانونی کرده اند بدون آن که بگویند براساس کدام مجوز از مالک فیلم که یونیورسال باشد حق دوبله و پخش فیلم را پیدا کرده اند؟

سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در گفتگو با سایت «نمایش خانگی» با بیان مشخص نبودن وضعیت عرضه لوح فشرده این انیمیشن بیان داشت: هنوز معلوم نیست که بخواهیم لوح فشرده را هم به بازار داخل ارائه دهیم یا نه. هدف ما فعلا عرضه نسخه مجازی از طریق سامانه های ویدیوی درخواستی(vod) است و پس از آن و در صورت مناسب بودن شرایط برای عرضه نسخه لوح فشرده برنامه ریزی می کنیم.

خندق آبادی پیرامون اینکه آیا رایت فیلم از شرکت میجر یعنی یونیورسال دریافت شده یا نه نیز صرفا به این پاسخ کوتاه بسنده کرد: هنوز اتفاقی در این باره نیفتاده و در روزهای آینده این مسأله مشخص خواهد شد!

توضیحات مدیرعامل سوره پرسش تازه‌تری را پیش‌رو می گذارد و آن هم اینکه آیا عرضه محصولات هالیوودی بدون دارا بودن رایت آنها در سامانه‌های ویدیوی درخواستی مجاز است؟؟؟

اعلان «من شرور3» در کانال موسسه سوره
اعلان «من شرور3» در کانال موسسه سوره

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید