استمداد سرمایه‌گذار «عاشقانه» از مخاطبان⇐در صورت تداوم این روند، سرمایه سریال به باد خواهد رفت

محمدرضا نادری

نمایش خانگی: حجم بالای دانلودهای غیرقانونی سریال «عاشقانه» و از آن سو مشکلاتی که بر سر ادامه تولید این سریال پیش آمده و البته رفع شده سبب ساز آن شده است که محمدرضا نادری مدیرعامل گروه صنعتی «دنا» که سرمایه گذاری تولید این سریال را برعهده داشته با انتشار بیانیه ای از عموم مخاطبان سریال بخواهد که نسخه های ارژینال سریال را تماشا کنند.

متن بیانیه محمدرضا نادری را بخوانید:

لطفا حلال ببینید!

متأسفيم اعلام كنيم كه از زمان توزيع اولين قسمت «عاشقانه» تاكنون چند میلیون بار اين سريال از سوي برخي كاربران به صورت غير قانوني دیده شده است. آمار تكان دهنده است و در صورت ادامه اين روند بايد در آينده اي نه چندان دور نظاره گر نابودي كامل توليدات اينچنيني در شبكه نمايش خانگي باشيم.
در واقع خرید کپی های غیر قانونی و دانلود غير قانوني از سایت های نامعتبر اگر چه از سوي بسياري افراد امري عادي و البته پيش پا افتاده به نظر مي رسد، اما همين اين امر كه اشكال شرعي نيز بر آن وارد است، در صورت تداوم به تنهايي تمامي سرمايه يك پروژه را به باد خواهد داد.
هميشه در اين مواقع تأسف مي خوريم كه اي كاش مديران براي حمايت از سازندگان آثار نمايش خانگي، تصميمات جدي تري را در اين زمينه اتخاذ مي كردند تا كمتر شاهد هدر رفتن سرمايه هايي شويم كه صرف هزينه رشد و اعتلاي فرهنگ كشور شده است. بودجه هايي كه در صورت سرمايه گذاري در هر شغل و تجارت ديگر، سود بيشتر و البته بي دغدغه تري را براي صاحبان آن به ارمغان مي آورد.
با اين حال خوشحاليم كه در كنار بارگذاری و فروش غير قانوني توسط برخي سايت هاي غیر حرفه ای و غيرمعتبر، كه بزودي پرونده آنها پیگیری قضایی می شود، خوشبختانه بسياري از مخاطبان فهيم نيز در حمايت از تمامي سازندگان «عاشقانه» نسخه اورجينال و البته حلال اين سريال را تهيه مي كنند و همين امر باعث دلگرمي ما در ادامه اين راه سخت و پرمشقت است.
در پايان اميدواريم شاهد فرا رسيدن روزي باشيم كه در داخل كشور تصميمات جدي تري درباره مسئله قانون كپي رايت و حمایت از صاحبین و مالکین اثر اتخاذ شود تا همچنان بتوان با توليد آثار با كيفيت و البته در شأن مخاطب امروزي، به مقابله با تهاجم فرهنگي شبكه هاي معاند پرداخت.
مخاطب سخت پسند ايراني پيش از اين نيز بارها ثابت كرده كه در صورت ارائه يك مجموعه با كيفيت، آن اثر را تهيه كرده و همراه با خانواده خود به تماشاي محصول داخلي مي نشيند؛ مسئله اي كه مي توان با يك برنامه ريزي دقيق و اصولي در سطح كلان و با کمک گرفتن از ظرفیت های بخش خصوصی در سال هاي متمادي آن را ادامه داد و تماشاگران را تشويق به خريد آثار ايراني كرد. اتفاقي كه چندان دور از دسترس نيست…

یک دیدگاه

  1. جناب آقای نادری،از حلال و حرام گفتید، سرمایه گذار دیگر عاشقانه، لز مردم پول گرفته تا خودرو تحویل دهد، نه از پول مردم هبری است نه از خودرو،گمان می کنید پول سرمایه گذار دوم حلال است!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید