تهیه‌کننده «عاشقانه» با تأیید تلویحی مشکلات مالی بیان کرد⇐سرمایه تولید با یک پروژه نصفه نیمه قابل برداشت نیست

تبلیغات وانتی سریال «عاشقانه»

نمایش خانگی: تناقضات گفتاری منوچهر هادی کارگردان و مهدی گلستانه تهیه کننده سریال خانگی «عاشقانه» درباره سرنوشت این سریال و مشکلات مالی پیش آمده برای آن(اینجا را بخوانید) سبب ساز آن شده که مهدی گلستانه در گفتگویی تازه با «آی سینما» بکوشد به نوبه خود پاسخگوی شبهه های پیش آمده درباره سرنوشت این سریال باشد؛ گفتگویی که در آن تلویحا درباره بروز مشکلات مالی برای سریال هم سخن گفته شده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» مهدی گلستانه درباره تناقضات گفتاری منوچهر هادی که بیان داشته بود هر 15 قسمت سریال گرفته شده با گفته های خودش که بیان کرده بود 3 قسمت باقی مانده اظهار داشت: فکر می‌کنم صحبت‌های ایشان کمی جرح و تعدیل شده یا برداشت درستی از صحبت‌هایشان نشده است. ماجرا از این قرار است که بخش‌های باقی‌مانده این سریال مربوط به قسمت‌های هفت و همین‌طور قسمت‌های چهارده و پانزده می‌شود. از آن‌جا که می‌خواهیم توزیع سریال به صورت هفتگی ادامه پیدا کند اگر قسمت پنجم را توزیع کنیم تنها دو هفته برای فیلم‌برداری بخش‌های باقی مانده، تدوین و نهایی کردن آن برای توزیع زمان داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم قسمت پنجم را با تاخیر توزیع کنیم تا زمان کافی برای رساندن به موقع همه قسمت‌ها داشته باشیم.

گلستانه در ادامه توضیحاتش با اشاره به این‌که حتما سریال به طور منظم به پخش خود ادامه خواهد داد، می‌گوید: توقف مطلق در کار نخواهد بود، به خصوص که سریال در حاضر بسیار خوب می‌فروشد و زحمتی که برای آن کشیده شده به اندازه‌ای هست که نتوان آن‌را نادیده گرفت. سرمایه‌ای هم که همه ما برای این کار گذاشتیم آنقدری هست که با یک پروژه نصفه و نیمه قابل برداشت نیست.

گلستانه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأیید تلویحی مشکلات پیش آمده برای سریال درباره رقم دستمزد کارگردان گفت: اجازه بدهید درباره دستمزد آقای هادی صحبتی نکنم اما درباره معوقات مالی عوامل باید بگویم کلیه پروژه‌هایی که در آن‌ها صحبت از رقم‌های کلان در میان است و مدت ضبط آن‌ها نیز از زمان مقرر بیشتر طول می‌کشد به چالش‌های مالی دچار می‌شوند. به هرحال سریال با تاخیر روانه بازار شد و با تاخیر هم هزینه‌ها بر می‌گردد.

او درباره تاخیر در آغاز توزیع سریال نیز این‌طور می‌گوید:‌ مبنای ما برای توزیع سریال 25 آذرماه بود و پنج قسمت اول نیز از اول آذرماه آماده بود که آن‌را با کلیه متعلقاتش به وزارت ارشاد تحویل دادیم ولی حجم ممیزی‌های به اندازه‌ای بود که ما نیازمند جلوه‌های ویژه بصری شدیم. برای مثال روتوسکوپی چیزی نیست که با یکی دو ساعت زمان گذاشتن انجام شود. برای اصلاح حجاب‌های پروژه مجبور بودیم زمان بسیاری بگذاریم. هر کدام از قسمت‌ها حداقل 10 روز زمان برای انجام اصلاحیات نیاز داشت.

این تهیه‌کننده توضیحاتش را با اشاره به این‌ قانون تکمیل می‌کند که هر مجموعه شبکه نمایش خانگی باید مجوز پنج قسمت را دریافت کرده باشد تا بتواند اجازه خروجی بگیرد و می‌گوید: البته در تعامل حداکثری با آقای پارسایی بودیم و ایشان کمک بسیاری به پروژه کردند اما در نهایت با تاخیر دوماهه سریال اوایل بهمن‌ماه آماده شد که به خاطر ایام جشنواره فیلم فجر و این‌که تبلیغات در این زمان کمتر دیده می‌شود تصمیم گرفتیم «عاشقانه» را بعد از جشنواره توزیع کنیم.

با توجه به ممیزی‌های بسیاری که گلستانه به آن اشاره می‌کند و تصاویر سانسور شده‌ای که هنگام تماشای سریال جلب توجه می‌کند از این تهیه‌کننده می‌پرسیم پس از این اتفاق تغییراتی در پوشش و ظاهر بازیگران در هنگام تصویربرداری سریال صورت گرفت یا نه؟ که می‌گوید: مجبور به تغییر نشدیم، می‌توان گفت زوایه نگاه ما و مسئولان وزارت ارشاد متفاوت بود که بعد از این اتفاق به هم نزدیک شدیم. از ابتدا که شروع کردیم گریم‌ها بر مبنای فیلم‌های سینمایی صورت گرفت، در حالی که برای سریال‌ها گریم‌ها متفاوت انجام می‌شود. در حال حاضر تغییرات به همین میزانی است که می‌بینید چون به هر حال راکورد نباید به هم بخورد.

پس از توزیع سه قسمت از این سریال ادعایی طرح شد درباره اینکه بیش از دو میلیون نسخه از این سریال به شکل غیر مجاز دانلود شده که ضرری 10 میلیارد تومانی به فروش آن زده است. گلستانه در این‌باره نیز می‌گوید: این رقم بر این مبنا حساب شده بود که اگر به ازای همه دانلودهای غیرمجاز مبلغ دو هزار تومان برای خرید این سریال پرداخت می‌شد حدود 10 میلیارد در فروش سریال تاثیر داشت. ولی این ما این رقم را ضرر مستقیم حساب نمی‌کنیم. چون واقعا آنقدر به خاطر نبودن کپی‌رایت از جای دیگر لطمه می‌خوریم که این خسارت‌ها در مقابل آن چشم‌گیر نیست.

به نظر می‌رسید «عاشقانه» تلاش خود را می‌کند تا جای «شهرزاد» را در شبکه نمایش خانگی بگیرد، گلستانه درباره موفقیت این سریال در بازار نیز می‌گوید: از فروش بسیار راضی بوده‌ایم. البته ما «شهرزاد» را رقیب خود نمی‌دانیم بلکه بیشتر رفیق ماست. من دستیار آقای فتحی بوده‌ام و «عاشقانه» در واقع نتیجه شاگردی من در کنار ایشان است. البته خوشحالیم که ما را با «شهرزاد» مقایسه می‌کنند. سری دوم آن سریال نیز قرار است به بازار بیاید و امیدواریم فروش خوبی داشته باشد.

گلستانه در پایان درباره زمان توزیع قسمت پنجم «عاشقانه» می‌گوید: نهایتا تا پایان فروردین‌ماه قسمت پنجم سریال نیز توزیع خواهد شد و بعد از آن توزیع منظم هفتگی خواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید