حمله خبرگزاری اصولگرا به یک محصول موفق در شبکه خانگی+عکس

ویدیوکلوب-شبکه خانگی

نمایش خانگی: در روزهای اخیر یک خبرگزاری اصولگرا با قرار دادن تکه هایی از فیلم «پریزاد» سیامک یاسمی در کنار بخشهایی از فانتزی-موزیکال «آس و پاس» آرش معیریان که به تازگی به شبکه خانگی عرضه شده و البته جزو محصولات پرمخاطب خانگی بوده و کشف شباهتهایی که میان این دو فیلم وجود دارد به ابراز تأسف از این پرداخته که «آس و پاس» در اکران رسمی 4 میلیارد فروش داشته اشت!

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فارغ از آن که «آس و پاس» در اکران سراسری توانست به رقم 5 میلیارد فروش برسد و خبرگزاری موردنظر آمارش در این باره هم یک میلیاردی ایراد داشته(!) اینکه گرته برداری یک محصول وطنی از محصولی متعلق به بیشتر از چهار دهه قرن قبل اسباب گلایه را موجب شده، جای تعجب دارد.

در همه جای دنیا و بخصوص هالیوود نه تنها دنباله سازی بر فیلمهای موفق به عنوان ابزاری برای سرگرم کنندگی و کمک به رونق سینما و بعدتر شبکه خانگی مطرح شده بلکه بسیاری از فیلمهای موفق تاریخ سینما نیز مجددا با بازسازی مدرن و در سالهای اخیر سه‌بعدی سازی مواجه شده اند.

تازه بسیاری از آثار مشهور تاریخ سینما و مثلا «مردی که زیاد میدانست»آلفرد هیچکاک، «تنگه وحشت» مارتین اسکورسیزی و «به خاطر یک مشت دلار» سرجیو لئونه خود بازسازی آثار کمتردیده شده ماقبل خود بوده‌اند.

در این شرایط اینکه بازسازی محصولی دهه نودی از محصولی متعلق به دهه 50 به سخره گرفته شده چندان منطقی نیست. چه ایرادی دارد در سینمای ایران هم به جای افتادن در دام فرهادیسم و نوعی سینمای کدر به‌ظاهر جشنواره‌پسند به بازسازی آثار مفرح و سرگرم کننده دهه های قبل پرداخته شود؟ البته با لحاظ کردن استانداردهای سینمای روز.

از این گذشته «آس و پاس» که محصول کامل بخش خصوصی است چه در اکران چه در شبکه خانگی جزو محصولات موفق بوده و اینکه خبرگزاری اصولگرا فروش بالای فیلم را باعث تأسف خوانده است از آن حرفهاست!

 همه ساله ده‌ها فیلم با بودجه های دولتی ساخته میشوند که حتی نمی توانند هزینه صرف شده برای غذای عوامل را بازگردانند؛ فیلمهایی که علیرغم نداشتن مخاطب هزینه بالایی هم برای تبلیغات آنها درنظرگرفته میشود. چرا این خبرگزاری به سراغ نقد چنین شکستهایی و حیف و میل بودجه بیت المال نمی‌رود؟

بارها و بارها علمای دین مان از اهمیت بیت المال مسلمین و اینکه ضرر زدن به بیت المال خسرانی به مراتب بالاتر از ضرر زدن به مال شخصی خویش دارد سخن گفته‌اند و امامان ما و بخصوص امام علی(ع) به کارگزاران خود فراوان درباره جلوگیری از اسراف بیت المال هشدار داده اند. پس چگونه است رسانه ای که مدعی اصولگرایی است دربرابر اتلاف بودجه در تولید پروژه های ارگانی-اغلب شکست خورده- لب فروبسته و تازه از این ناراحت است که چرا محصولی بخش خصوصی به سودآوری رسیده است!؟

آس و پاس
آس و پاس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید