مدیر موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری بیان کرد⇐قیمت خرید رایت ویدیویی آثار سینمایی به 1 میلیارد رسیده!!!/در بهترین حال فقط 400 هزار نسخه ارژینال فیلمها به فروش می‌رود/شبکه قاچاق محصولات خانگی باعث تعطیلی ده‌ها شرکت ویدیورسانه شده!

سعید خندق آبادی

نمایش خانگی: سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری در تازه ترین گفتگوی خود که با «سوره سینما» رسانه متبوع حوزه هنری انجام شده به صراحت از قاچاق گسترده محصولات خانگی در فضای مجازی گلایه کرده است.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» خندق آبادی از این هم گفته که رقم خرید رایت ویدیویی محصولات سینمایی پرفروش به 1 میلیارد تومان رسیده آن هم در حالی که در نهایت فقط 400 هزار نسخه ارژینال از این محصولات به فروش می رود که با احتساب رقم 5 هزار تومانی هر نسخه درآمدی حدود 2 میلیاردی را به دنبال دارد که البته از این درآمد  35 تا 45 درصد آن یعنی حدود 700 تا 900 میلیون به دارنده رایت ویدیویی می‌رسد و این معنایی ندارد جز ضرری بین 100 تا 300 میلیونی!!!

سعید خندق آبادی با اشاره به اهداف خرید فیلم در موسسه تحت امرش بیان کرد: تلاش ما در توزیع فیلم ها در شبکه نمایش خانگی از یک سو در جهت تامین نیاز مخاطب است و از سوی دیگر فیلم هایی به لحاظ کیفی با اهمیت بالا همراه باشد. در همین راستا، امسال فیلم های ارزشی چون «سیانور»، «هیهات» و «ایستاده در غبار» و نمونه هایی از این دست در این موسسه منتشر شدند که هم در زمان اکران از گیشه خوبی برخوردار بودند و هم، از قصه و داستان شریف خانوادگی برخوردار هستند.

وی گفت: هدف موسسه هنرهای تصویری سوره حمایت از فیلم های ارزشی است؛ فیلم هایی که در زمینه خانوادگی و اشاعه  فرهنگ سالم برای خانواده ساخته شده باشند. قطعا، با حمایت حوزه هنری در توزیع در شبکه نمایش خانگی همراه هستند.

وی همچنین، در مورد بازار فیلم ها در شبکه نمایش خانگی توضیح داد: متاسفانه، باید بگویم که با وجود انواع و اقسام سایت ها و سرویس های اینترنتی بازار فیلم های ویدئویی حال خوب ندارد و روز به روز از رونق آن کاسته می شود.

خندق آبادی با بیان اینکه وزارت ارشاد در این مسیر هیچ حمایتی از آنها نکرده گفت: قیمت رایت فیلم های پرفروش سینما نزدیک به یک میلیارد تومان است؛ اما این فیلم ها در شبکه نمایش خانگی برگشت سرمایه مناسبی با خود به همراه ندارند چون به سختی هزینه خود را به دست می آورند و نسخه اورژینال آنها تنها  نزدیک به چهارصد نسخه به فروش می رسد و مابقی به واسطه قاچاق و دانلودهای غیرقانونی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

این مدیر سینمایی به صحبت هایش افزود: از بیست و اندی موسسه رسانه های تصویری در کشور تنها پنج موسسه فعالیت مداوم دارند و دیگر بخش ها نتوانستند به حیات خود ادامه دهند که این عدم فعالیت موسسات  به قاچاق فیلم ها و دانلودهای غیر قانونی بر می گردد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با ارائه کارنامه موسسه هنرهای تصویری سوره در خرید 18 فیلم در سال جاری گفت: فیلم های «ماهی سیاه کوچولو» مجید اسماعیلی، «استرداد» علی غفاری، «شیر توشیر» ابراهیم فروزش، «حکایت عاشقی» احمد رمضان زاده، «عشق و جنون» حسن نجفی، «دربست» علی خامه پرست،«پایان خدمت» حمید زرگرنژآد، «دلبری» سید جلال دهقانی اشکذری، « زاپاس» برزو نیک نژاد، «هیهات» هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح اله حجازی و هادی مقدم دوست،«دختر» سید رضا میرکریمی، «پرونده هاوانا» علیرضا رئیسیان، «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان، «سیانور» بهروز شعیبی، «ابوزینب» علی غفاری عناوین مهمترین فیلم هایی هستند که توسط موسسه هنرهای تصویری سوره توزیع شدند و فیلم هایی چون «ما همه گناهکاریم» به کارگردانی حسن ناظر، «افسونگر» حسن تبریزی، «بوفالو» ساخته کاوه سجادی حسینی و «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی فیلم هایی هستند که در ابتدای سال آینده توسط این موسسه توزیع می شود.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: امسال استقبال از فیلم‌های این موسسه خوب بود و برای سال آینده هم فیلم‌های خوب و با کیفیتی از جشنواره فیلم فجر انتخاب کردیم که امیدواریم این استقبال بیشتر هم بشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید