کانون کارگردانان دربرابر سازمان سینمایی⇐ چرا تولید سریالهای خانگی را تعطیل کردید؟

کانون کارگردانان سینمای ایران
کانون کارگردانان سینمای ایران

نمایش خانگی: کانون کارگردانان سینمای ایران با دستورالعمل نظارتی سازمان سینمایی مبنی بر تعطیلی تولید سریالهای خانگی، مخالفت کرد.

به گزارش نمایش خانگی چندی قبل، معاون تولید شبکه خانگی، دستور توقف صدور مجوز برای سریالهای خانگی را صادر کرد و حالا کانون کارگردانان به انتقاد از این تصمیم پرداخت.

متن بیانیه کانون کارگردانان را بخوانید:

متاسفانه در روزهایی که شیوع کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به اقتصاد سینمای ایران زده و هنرمندان روزهای سختی را طی می‌کنند، سازمان سینمایی در اقدامی عجیب و تاسف بار و به بهانه افزایش تولیدات اقدام به تعطیلی صدور پروانه ساخت سریال‌های نمایش خانگی کرده و از دادن مجوز سلب مسئولیت کرده است.

هم اکنون محصولات و سریال‌های نمایش خانگی فضای آنلاین قشر وسیعی از مردم و‌ حتی مخاطبین خاموش را از شهرهای کوچک و روستاها تا هموطنان خارج از کشور تحت پوشش قرار می‌دهد، مخاطبینی خاموش که نه برنامه‌های صداوسیما را می‌بینند و نه اهل رفتن به سینما هستند. ولی تصمیمات غیر کارشناسی و آزمودن راه‌های محدودکننده قبلی نتیجه‌ای جز سوق دادن این مخاطب انبوه به سمت فضای مجازی خارجی نخواهد داشت.

توقف تولید سریال‌های نمایش خانگی توسط سازمان سینمائی مقدمه‌ای بر دخالت سازمان‌های دیگر در محدود کردن هرچه بیشتر این تولیدات خواهد بود که نتیجه آن نابودی پلتفرم‌های فضای آنلاین، از دست رفتن مخاطبین میلیونی و بیکاری بسیاری از اهالی زحمتکش سینمای ایران خواهد بود که در تولید این سریال‌ها نقش دارند.

کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن تقبیح این رفتار هرگونه عملی را که مانع کسب و کار، محدود ساختن و توقف فعالیت سینماگران شده را شدیدا محکوم می‌کند و ‌خواستار ادامه روند تولید سریال‌های نمایش خانگی توسط سازمان سینمایی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید