کارگردان فیلم بیان کرد⇐اگر الناز شاکردوست نبود «مبارک» دیده نمی‌شد/توزیع فیلم در شبکه خانگی مطلوب نبوده/قصد ساخت یک فیلم ابرقهرمانی دارم در مایه‌های «هالک»!!!/تولید سریالهای رئال-انیمیشن در شبکه خانگی سودآور است

مبارک

نمایش خانگی: از جمله فیلمهای تازه عرضه شده به شبکه نمایش خانگی «مبارک» است؛ فیلمی که به صورت رئال-انیمیشن ساخته شده و در آن هم نماهای زنده وجود دارد و هم انیمیشن.

محمدرضا نجفی امامی کارگردان این فیلم سالهاست که به عنوان متخصص انیمیشن و جلوه های ویژه در سینمای ایران مشغول به کار است. این کارگردان در گفتگو با سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» درباره کیفیت توزیع «مبارک» در شبکه خانگی گفت: کیفیت معمولی بوده ولی میتوانست مطلوب تر باشد بخصوص با داده هایی که تهیه کننده فیلم در اختیارم گذاشت فیلم در برخی نقاط توزیع نشده و شاید اگر گستردگی توزیع بهتر بود به بازخوردی مطلوبتر از مخاطبان می رسیدیم.

«مبارک» جزو معدود فیلمهای انیمیشن این سالهاست که علاوه بر اکران در شبکه خانگی هم با اقبال نسبی مخاطبان مواجه شده است. نجفی امامی درباره اینکه چقدر از این اقبال مرهون استفاده از الناز شاکردوست در رأس بازیگران است بیان داشت: از همان ابتدا که تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم به دنبال آن بودم که فیلم دیده شود. من می دانستم فیلم انیمیشن برای دیده شدن یا باید استار داشته باشد یا صداپیشگان شناخته شده.

وی ادامه داد: در سینمای دنیا و هالیوود استفاده از جلوه های ویژه فراوان متداول است و تقریبا فیلم پرفروشی را نمی‌یابید که از جلوه‌های ویژه موثر سود نجسته باشد اما در ایران هنوز در این زمینه عقبیم. «مبارک» از همان طرح ابتدایی ترکیبی بود از انیمیشن و جلوه های ویژه فراوان و برای دیده شدن باید یک استار شناخته شده را دعوت به کار می کردیم. خوشبختانه الناز شاکردوست هم از همکاری استقبال کرد.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: اگر شاکردوست نقش اصلی «مبارک» نبود فیلممان دیده نمیشد؛ نه می‌توانست اکران مطلوبی داشته باشد نه حتی به شبکه خانگی هم می‌رسید.

محمدرضا نجفی امامی با اشاره به برنامه های آینده اش به «نمایش خانگی» گفت: قصد ساخت یک رئال-انیمیشن ابرقهرمانی را دارم البته برای مخاطب بزرگسال. فیلمهایی مانند «هالک» و «ترانسفورمرز» الگویم در این مسیر هستند البته الگوی از منظر کیفیت جلوه های ویژه و در متن قطعا مختصات سینمای بومی لحاظ میشود. گرافیک فیلم آینده ام شبیه به «هالک» خواهد بود و مضمون هم ابرقهرمانی.

نجفی امامی درباره بازه زمانی مرکزی اتفاقات این فیلم ابرقهرمانی بیان داشت: هنوز به نتیجه نرسیده ام. شاید داستانی معاصر روایت شد شاید هم به دل تاریخ زدم.

این کارگردان با بیان اینکه رئال-انیمیشن گونه‌ایست که میتواند در مدیومهایی مانند شبکه خانگی هم بازخورد داشته باشد اظهار داشت: همه جای دنیا بخش عمده ای از سبد سرگرم سازی را برعهده انیمیشن گذاشته اند و در این بین بسیاری از ستارگان سینما هم به عنوان بازیگر یا صداپیشه به این آثار کمک میکنند. به نظرم تولید سریالهای رئال-انیمیشن برای شبکه خانگی خودمان هم مفید است و می تواند به سودآوری برسد.

محمدرضا نجفی امامی تأکید کرد: سرمایه گذاران مدیوم خانگی شک نکنند ریسک سرمایه گذاری بر روی یک رئال-انیمیشن با داستان مفرح به مراتب کمتر از سرمایه گذاری بر روی ملودرامهایی است که بارها و بارها تولید شده اند چون این عرصه تجربه نشده و جدید است و با یک برنامه ریزی جامع به سودآوری هم میرسد.

محمدرضا نجفی امامی
محمدرضا نجفی امامی