اظهارات کارگردان فیلمی که نقش اولش را حمید عسکری بازی کرده بود⇐دیگر سراغ هیچ خواننده‌ای نمی‌روم/خیلی با حمید عسکری تمرین کردیم اما ایشان استعداد بازیگری نداشت/خودش دلش می‌خواست بازیگر شود اما از پس این کار برنیامد/فروش رایت خانگی «دو دوست» باعث بازگشت سرمایه شد وگرنه ضرر می‌کردیم/ظرف دو ماه آینده یک ملودرام را کلید می‌زنیم

دو دوست

نمایش خانگی: محمد بانکی از جمله کارگردانانی است که در همه این سالها در بخش خصوصی کار کرده و کوشیده در شرکت متبوعش سپاهان‌فیلم آثاری تجاری و گیشه‌پسند نظیر «تو و من» و «دو خواهر» را بسازد. آخرین تجربه کارگردانی بانکی «دو دوست» بود که نتوانست چنان که باید مخاطب جلب کند.

بانکی درباره اینکه آیا شکست تجاری فیلم آخرش باعث شده قید ساخت فیلم جدید را بزند به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: نمی توان گفت شکست تجاری داشتیم بلکه سودمان کمتر بود. ما برای «دو دوست» حدودا 400 میلیون خرج کردیم و فیلم در گیشه 600 میلیون فروش کرد آن هم در مهرماه که برای یک فیلم موزیکال فصل خوبی نیست.

وی ادامه داد: با این حال با فروش رایت خانگی «دو دوست» توانستیم به سودی نسبی برسیم. رایت خانگی را نزدیک به 230 میلیون فروختیم که رقم بدی نبود و به واسطه همین فروش، سود عایدمان شد وگرنه ضرر می کردیم ولی این را بدانید که اگر زمان اکران بهتر بود سودمان بیشتر می شد.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: اینکه بخشی از سود فیلم از فروش رایت خانگی به دست آید رویه ای متداول در همه جای دنیاست و ما هم همواره طوری برنامه ریزی می کنیم که بخشی از سودمان از فروش خانگی به دست آید.

وی ادامه داد: شاید برای همین است که حین نگارش فیلمنامه هم بسیاری از موارد مطبوع مخاطبانی که با سینما قهر کرده اند را رعایت می کنیم چون می دانیم آنها مخاطبان نسخه خانگی اند.

محمد بانکی در «دو دوست» از حمید عسکری خواننده پاپ به عنوان بازیگر نقش اصلی استفاده کرده بود و به اعتقاد بسیاری عدم توانایی عسکری در بازیگری پاشنه آشیل فیلم شد. بانکی درباره چرایی استفاده از این خواننده اظهار داشت: ایشان خودش علاقه داشت به بازیگری و ما هم گفتیم شاید بشود با تمرین کاری کرد که او بتواند لااقل به حس و حال مقابل دوربین برسد. خیلی تمرین کردیم اما نشد چون ایشان استعداد بازیگری نداشت!

بانکی درباره تازه ترین پروژه پیش‌رویش گفت: مشغول کار بر روی فیلمنامه تازه‌ای هستیم تا انشاءالله ظرف یکی دو ماه آینده بتوانیم آن را کلید بزنیم.

وی افزود: این فیلم هم در امتداد آثار قبلی مان مایه های ملودرام و سرگرم کننده دارد و می کوشیم با تیمی از بازیگران توانمند تولید را به انجام برسانیم چون در بخش خصوصی و بدون ریالی وابستگی دولتی کار می کنیم و در این شرایط مهمتر از هر چیز دیگر بازگشت سرمایه است.

محمد بانکی درباره اینکه آیا ممکن است در فیلم تازه اش هم از خوانندگان برای ایفای نقش استفاده کند اظهار داشت: هرگز! بعید است مجددا چنین کاری کنم و همان یک بار استفاده از حمید عسکری برای هفت پشتمان بس است. دیگر سراغ هیج خواننده ای نمی رویم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید