واکنش یک عضو کمیته صیانت به انتشار تصویری شیطنت‌بار از مراسم امحاء محصولات قاچاق⇐تمام فیلمهای معدوم‌شده نسخه‌های قاچاق بودند/آنها که فیلمهای کیارستمی و تقوایی را کپی کردند مصداق بارز سارق فرهنگی هستند/آسیب عرضه نسخه غیرمجاز محصولات فرهنگی به اندازه جعل اسکناس است!

حسین فرحبخش

نمایش خانگی: انتشار برخی تصاویر خاص از مراسم امحای محصولات فرهنگی قاچاق در پلیس امنیت تهران با واکنش یک عضو کمیته صیانت از محصولات فرهنگی مواجه شد.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از جمله تصاویر منتشره از این مراسم مربوط به خبرگزاری «ایسنا» است که در آن برچسب مبتذل کنار نام پکیج فیلمهایی از سهراب شهیدثالث، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی و داریوش مهرجویی به چشم می‌خورد!!

حسین فرحبخش از اعضای کمیته صیانت از محصولات فرهنگی با اشاره به اینکه تمامی محصولات امحاءشده نسخه های قاچاق بودند به سایت «نمایش خانگی» گفت: تمام فیلمهایی که نابود شدند محصولات قاچاق بودند. فارغ از نام کارگردانان سرشناسی همچون تقوایی و کیارستمی آنها که محصولات این کارگردانان را بدون داشتن رایت کپی می‌کنند و کنار خیابانها می‌فروشند مصداق بارز سارق فرهنگی هستند. این نمی‌شود که یک تهیه کننده یا کارگردان به زحمت سرمایه جور کند و فیلمی را بسازد و از آن سو شاهد باشد کپی فیلمهایش با قیمتی نازل در حال عرضه در پیاده روهاست.

این عضو کمیته صیانت از محصولات فرهنگی خاطرنشان ساخت: تمام مشکل کمیته صیانت، نیروی انتظامی و مقامات ارشاد با نسخه های غیرمجاز فیلمهاست. هیچ فروشنده‌ای به خاطر عرضه نسخه مجاز فیلمها نه دچار ممنوعیت از فعالیت می‌شود و نه فیلمهایش مصادره می‌گردد. همان قدر که جعل اسکناس اقدامی غیرقانونی و خطرناک به حال اقتصاد است، کپی کردن غیرمجاز آثار سینمایی هم غیرقانونی است و خطرناک به حال بدنه سینمای ایران.

حسین فرحبخش تأکید کرد: کپی کردن مصداق بارز جرم است و کمیته صیانت وظیفه خود را می‌داند که تمام تلاش خود را برای مقابله با کپی کاران ادامه دهد. اگر کسی دلش به حال امثال تقوایی می‌سوزد به این فکر کند که اگر در این سالها نسخه‌های مجاز آثاری همچون «ناخدا خورشید» توسط مخاطبان خریداری می‌شد و از این فروش درصدی به سازنده می‌رسید آن گاه شاهد بیکاری سالیان این استاد سینما نبودیم.

این عضو کمیته صیانت افزود: در جریان امحاء محصولات قاچاق فقط و فقط نسخه های غیرمجاز و قاچاق معدوم شده‌اند؛ فرق هم نمی‌کند نام کارگردان چیست! عرضه نسخه غیرمجاز آسیبش به اندازه جعل اسکناس است و باید به سمتی برویم که مخاطبان درک کنند خرید نسخه‌های قاچاق معنایی ندارد جز شراکت در دزدی.

عکس حاشیه ساز مراسم امحاء
عکس حاشیه ساز مراسم امحاء/پکیج نسخه های قاچاق کارگردانان سرشناس ایرانی و خارجی که با قیمت ارزان در پیاده‌روها به فروش می‌رسد

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید