همراهی پوران درخشنده با حسن فتحی برای تولید سریال «بامداد خمار»؟!

حسن فتحی-پوران درخشنده

نمایش خانگی: به نظر می رسد بعد از تولید سه فصل از سریال «شهرزاد» و علیرغم همه فراز و نشیبها، به حسن فتحی در شبکه خانگی خیلی خوش گذشته است که قصد دارد همچنان به تولید برای این مدیوم ادامه دهد.

طبیعی هم هست که چنین اتفاقی بیفتد؛ اوضاع اقتصادی تلویزیون برای بسیاری از آنها که در سالهای بریز و بپاش کنار تلویزیون بودند و از جمله حسن فتحی مساعد نیست و در سینما هم نمی‌شود یک بریز و بپاش چندساله راه انداخت برای پروژه‌هایی که علیرغم ژستهای سیاسی یادآور سریالهای ترک هستند.

اینکه خبر آمده حسن فتحی تصمیم گرفته بعد از «شهرزاد» به سراغ سریالی دیگر برای شبکه خانگی برود میتواند منطقی‌ترین تصمیم برای این کارگردان باشد اما اینکه فتحی بخواهد رمان «بامداد خمار»فتانه حاج سیدجوادی را به سریال برگرداند به شدت پرسش برانگیز است.

چرا؟

چون مدتها پیش از فتحی این پوران درخشنده کارگردان سرشناس سینمای ایران بود که طرح اقتباس سریالی براساس «بامداد خمار» را نگاشته و در سیمافیلم ثبت نمود و در همه این سالها هم در کنار کار بر سناریو به دنبال فراهم آوردن شرایط تولیدش بود.

آیا حسن فتحی بناست همان طرح پوران را ادامه دهد یا این دو نفر بناست به صورت مشترک «بامداد خمار» را به سرانجام برسانند؟ به خصوص که «بامداد خمار» رمانی است زنانه و شرح سوزناک- و البته در این سالها دِمُده- از زندگی دختری اشرافی را میگوید که به چنگال مردی دیوسیرت اسیر میشود و بدیهی است که کارگردانانی زن همچون درخشنده یا تهمینه میلانی بهتر بتوانند مختصات زنانه اثر را در تولید ایجاد کنند.

نه حسن فتحی و نه پوران درخشنده درباره این ماجرا حرفی نزده اند.

سال قبل و در جریان اکران «زیر سقف دودی»پوران درخشنده و زمانی که شائبه سیاه‌نمایی فیلم مطرح شد حسن فتحی از جمله کارگردانانی بود که با نگارش یادداشتی به حمایت از فیلم پوران پرداخت.

آیا آن همراهی به حضور پوران درخشنده در تیم تولید «بامداد خمار» منجر شده  و این دو در تولید «بامداد خمار» هماهنگند یا آن که فتحی بی‌خبر از ثبت فیلمنامه «بامداد خمار» توسط پوران به دنبال تولید آن است؟؟؟

محمد امامی که از وی به عنوان تهیه کننده این سریال نام برده شده چطور؟ آیا او از ثبت فیلمنامه «بامداد خمار» به نام درخشنده باخبر است؟ یا آن که ناآگاهانه و در عالم بیخبری به دنبال سرمایه گزاری بر پروژه ایست که به نام دیگری ثبت شده؟؟

 

2 دیدگاه‌ها

  1. پوللللللللللللل حلال مشكلات است تا پول معلمهاي بيچاره هست هرپيوندي محتمل است چرا كه نه! ماست سياه است و شب، روزست . و و و ..

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید