هراس عجیب تلویزیون از آقازاده؟؟

امیر-آقایی+آقازاده
امیر-آقایی+آقازاده

نمایش خانگی: یکی از عجیب ترین اتفاق های روزهای اخیر تلویزیون ،‌ عدم پخش «دورهمی» با حضور امیر آقایی است.

برخی رسانه ها دلیل این اتفاق را همزمانی توزیع «آقازاده» با بازی آقایی و نگرانی مدیران تلویزیون عنوان کرده اند. گفته می شود امیر آقایی نظرش درباره این سریال و ماجرای آقازادگی را بیان کرده؛ تلویزیون هم ترجیح داده بهانه دست «دیگران» ندهد و از اساس بی خیال پخش گفت و گو شده است.

شاید بگویید تلویزیون پیش از این هم اجازه پخش مصاحبه مهران مدیری با مجید صالحی ،‌ رویا میرعلمی و … را نداده است.
این یادآوری ، اولا ‌فضای بسته تلویزیون و تنگ نظری برخی مدیران را یادآور می شود. دوما ساز و کار تلویزیون را پیش می کشد که نمی خواهد برای محصولات شبکه خانگی تبلیغ کند.

از همین معبر می توان نتیجه گرفت شاید گفت و گوی مجید صالحی به این دلیل پخش نشده که برنامه «ام شو» با اجرای او در پلت فرم های اینترنتی بارگذاری می شود. نمی دانیم دلیل واقعی همین است ولی اگر باشد؛ «سخیف» و «دور از شان واقعی تلویزیون» است.

با این همه،‌ وقتی سوژه مورد بحث «آقازاده» باشد معادلات به هم می ریزد. این سریال توسط حامد عنقا ساخته شده که چهره معتمد تلویزیون است. عنقا در همین رسانه سالها به عنوان نویسنده ،‌تهیه کننده و مجری فعالیت کرده و خط و مشی او برای مدیران صدا و سیما روشن است وانگهی ، سازمان اوج در ساخت «آقازاده» مشارکت دارد که نهادی هسمو با تلویزیون است.

پس ، وقتی بازیگر «آقازاده» در یک برنامه تلویزیونی حاضر می شود ، ایراد بازرگانی صدا و سیما و مساله تبلیغ برای سریال خانگی ، صرفا یک توجیه محسوب می شود. این اتفاق در حالی افتاده است که تا پیش از آن بنظر می رسید تلویزیون تصمیم گرفته از فرصت «دورهمی» بهره ببرد و خود را در جنبه های معنوی «آقازاده» شریک کند!

با این حال برنامه امیر آقایی از «دورهمی» حذف میشود و شاید هرگز رنگ آنتن نبیند. لاجرم این شائبه پیش کشیده می شود که مدیران تلویزیون برخلاف مانیفست خود ، حتی از آسیب شناسی پدیده آقازدگی،‌ ولو به اندازه مصاحبه با بازیگر یک سریال ، هراس دارند.

از این ماجرا برداشت دیگری هم می توان کرد: زاویه نگاه سریال «آقازاده» که در نقد رانت ارکان مختلف قدرت است به مذاق برخی مدیران تلویزیون خوش نیامده! دلیل این نگرانی چیست؟!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید