مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره(وابسته به حوزه هنری) بیان کرد⇐موسسات خصوصی، از نظر مالی بسیار جلوتر از ما هستند/اینکه ما به تهیه‌کنندگان ارقام بالاتر از رقم‌های رایج بازار پیشنهاد می کنیم، صحت ندارد!/رایت خانگی دو فیلم «سارا و آیدا» و «یک روز بخصوص» را {بدون دیدن}به خاطر همایون اسعدیان خریدیم!!!/وزارت ارشاد و نهادهای متولی برای مبارزه با قاچاق اقدام جدی نمی‌کنند

سعید خندق آبادی

نمایش خانگی: موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نامزدهای بخش برترین ویدیورسانه جشنواره فیلم یاس بود که البته در نهایت نتوانست جایزه ای از این جشنواره ببرد.

به گزارش نمایش خانگی این پرهیز از اعطای جایزه به این موسسه با واکنش سعید خندق آبادی مدیرعامل این موسسه مواجه شده که در گفتگو با «مهر» رسانه متبوع حوزه هنری از این گفته که به دلیل حمایت جشنواره یاس از بخش خصوصی، جایزه ای به موسسه تحت امر وی نرسیده است.

خندق آبادی در این گفتگو سعی کرده پاسخگوی شایعات مرتبط با خرید رایت فیلمهای سینمایی با ارقام بالا توسط این موسسه باشد و البته  این شایعات را هم تکذیب کرده است ولی از آن سو خبری شبهه برانگیز را درباره خرید رایت سه فیلم “یک روز بخصوص”، “سارا و آیدا” و “ویلایی ها” بیان کرده است!

جالب است که این مدیر متبوع حوزه هنری صراحتا اعتراف کرده که رایت دو فیلم “یک روز بخصوص” و “سارا و آیدا” را بدون دیدن فیلم خریده است؛ فقط به خاطر همایون اسعدیان!!! اسعدیان کارگردانی “یک روز بخصوص” را که با حمایت وزارت بهداشت تولید شده خودش برعهده داشته و  در “سارا و آیدا”ی مازیار میری هم به عنوان مجری طرح حاضر بوده است.

همایون اسعدیان همان کارگردانی است که در کوران درگیری های میان سازمان سینمایی و حوزه هنری بر سر توقیف فیلمهای مجوزدار توسط حوزه هنری با همکاری حوزه هنری فیلم «بوسیدن روی ماه» را ساخت و حالا نیز آن قدر مورد اعتماد مدیران حوزه قرار گرفته که رایت خانگی فیلمهایش بدون دیدن حتی نسخه راف کات خریداری می شود!!!

تهیه کننده فیلم “ویلایی ها” هم سعید ملکان است؛ تهیه کننده ای که در سالهای اخیر ردپایش از فیلمهای کم فروش “آسمان زرد کم عمق” و “بیگانه” تا سریال “شهرزاد” و فیلم “ابد و یک روز” دیده شده است و امسال هم به جز “ویلایی ها” نامش به عنوان تهیه کننده یک کمدی به نام “بی حساب” هم آمده است.

جشنواره یاس هدفش حمایت از بخش خصوصی است 

سعید خندق‌آبادی مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره انتخاب این موسسه به عنوان یکی از سه مجموعه ویدیویی برتر کشور در جشنواره «یاس» که توسط موسسه رسانه های تصویری برگزار شد گفت: برای دومین سال پیاپی این اتفاق افتاده و خوشبختانه ما در بین موسسات برتر کشور قرار گرفتیم. ملاک انتخاب آمار، ارقام، نوع انتخاب فیلم‌ها و شیوه عملکرد بوده که خدا را شکر حاصل کار ما دیده شده است. ضمن این که باید متوجه باشیم در داوری‌ها معمولا نسبت به مراکز دولتی حساسیت وجود دارد. داوران جشنواره یاس هم هدفشان حمایت از بخش خصوصی است پس طبیعی است که ما در مرحله نهایی موسسه برتر نباشیم.

موسسه‌های خصوصی رقیب ما از نظر مالی بسیار جلوتر از ما هستند

او درباره رقابت این موسسه با بخش خصوصی توضیح داد: موسسه‌های خصوصی رقیب ما از نظر مالی بسیار جلوتر از ما هستند. این رقابت نفسگیر و در جاهایی واقعا ناعادلانه است، به این دلیل که امکانات و توان مالی ما با هم یکسان نیست، اما ما در موسسه هنرهای تصویری سوره تلاش می‌کنیم به استانداردهای حرفه‌ای پایبند باشیم و مخاطب بیشتری جذب کنیم.

خندق آبادی با اشاره به شایعه‌هایی که درباره فعالیت این موسسه و پرداخت ارقام بالا به تهیه کنندگان وجود دارد، گفت: متاسفانه علیه ما حرف هایی زده می‌شود که درست و جوانمردانه نیست. به عنوان نمونه ما امسال مایل بودیم فیلم اول یک فیلمساز را با رقم ۹۰ میلیون تومان خریداری کنیم اما یکی از رقبا رایت این فیلم را با پرداخت ۱۷۰ میلیون تومان خرید. پارسال برای یک فیلم با تهیه‌کننده به توافق رسیدیم و قرار بود آن را با ۱۷۰ میلیون تومان خریداری کنیم اما ایشان با موسسه رقیب ما با ۲۵۰ میلیون تومان به توافق نهایی رسید. این شایعه که ما به تهیه کنندگان ارقام بالاتر از رقم‌های رایج بازار پیشنهاد می کنیم، صحت ندارد. رواج این شایعه‌ها برای خارج کردن ما از بازار است.

20 فیلم ایرانی توزیع کردیم که دو فیلم ارزشی هم در این میان بود

مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما امسال ۲۰ فیلم ایرانی را توزیع کردیم، هدف ما به عنوان زیر مجموعه ای از حوزه هنری صیانت از سینمای خانواده است و البته انتخاب فیلم‌هایی که برای مخاطب جذاب باشند. فیلم «هیهات» به عنوان اثری عاشورایی توسط موسسه هنرهای تصویری سوره توزیع شد. فیلم «اروند» به عنوان فیلمی دفاع مقدسی هم توسط این موسسه به بازار خواهد آمد. ما با این که محدودیت‌هایی در انتخاب و پرداخت رقم داریم اما ضرر نکرده‌ایم، گاهی سود جزئی داشته‌ایم اما در فضای رقابت باقی مانده‌ایم.

رایت خانگی سه فیلم «ویلایی‌ها»، «سارا و آیدا» و «یک روز بخصوص» را خریده‌ایم؛ راف کات «ویلایی ها» را دیدیم و دو فیلم دیگر را هم{بدون دیدن}به خاطر همایون اسعدیان خریدیم!!!

خندق آبادی ادامه داد: امسال پیش از شروع جشنواره فیلم فجر رایت سه فیلم «یک روز بخصوص»، «سارا و آیدا» و «ویلایی‌ها» را خریداری کرده‌ایم. فیلم «یک روز بخصوص» ساخته آقای اسعدیان را دیدیم، فیلم «ویلایی‌ها» را هم در مرحله راف کات دیدیم و «سارا و آیدا» را هم به دلیل این که تهیه‌کننده آن آقای اسعدیان است و قصه و فضای آن را می‌دانیم خریداری کردیم. هدف ما حمایت از سینمای ایران است، بخش نمایش خانگی می‌تواند حامی سینما باشد و در کنار آن گام بردارد.

وزارت ارشاد و نهادهای متولی برای مبارزه با قاچاق اقدام جدی نمی کنند

وی در پایان درباره مهم ترین مشکلی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، گفت: قاچاق بزرگترین معضل ماست، متاسفانه وزارت ارشاد و نهادهای متولی برای مبارزه با قاچاق اقدام جدی نمی کنند. فیلم خوب «ابد و یک روز» که به تازگی وارد بازار شده توسط مردم دانلود غیرقانونی شده است. این دانلودهای غیرمجاز باعث افت فروش در شبکه نمایش خانگی و افت تیراژ شده است. فیلم ایرانی باید برای همه سازمان های سینمایی و نهادهای فرهنگی مهم باشد، حمایت از تولید ملی را باید سرلوحه کارمان قرار بدهیم و اجازه ندهیم قاچاق ریشه تولید در سینمای ایران را خشک کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید