قائم‌مقام گلرنگ‌رسانه بیان کرد⇐آقای رییس جمهور! حواستان به اغتشاشگران و جانی‌های اقتصادی این صنف هست؟

شهاب-کاظمی-shahb-kazemi

نمایش خانگی/شهاب کاظمی(کارشناس نمایش خانگی و قائم‌مقام موسسه گلرنگ‌رسانه): در آستانه انتخابات هستیم و هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌کوشند وعده‌های خود را درباره حل مشکلات ارائه دهند. در این بین کمترین وعده و وعید درباره اهالی فرهنگ و هنر است و باز در این میان کمترین برنامه‌ریزی برای شبکه نمایش خانگی به چشم می‌خورد؛ مدیومی که در این سالها سعی کرده به طور جدی به رقابت با شبکه‌های ماهواره ای و محتوای اغلب ناسالم‌شان بپردازد.

اما این مدیوم هم برای باروری بیشتر نیاز دارد به آگاهی هر چه بیشتر رییس جمهور آینده از معضلاتش.

آقای رئیس جمهور! آیا می‌دانید در این سالها بیش از یک میلیون خانوار ایرانی بصورت مستقیم و غیرمستقیم از این شبکه ارتزاق می نمایند؟! آیا می‌دانید دلیل اصلی زیان سالانه فعالان این صنف و کاهش روزافزون و انفعال موسسات این شبکه ناشی از چیست؟
آیا می‌دانید بر سر این صنف نیمه‌جان هوویی به نام ویدیوی درخواستی آورده‌اند که بدون رعایت پیش‌نیازهای عرضه محصول در فضای مجازی، به ارائه آنها می‌پردازد؟
آیا می‌دانید در این سالها برخورد قضایی شدید اغلب به آثار مستهجن غیرایرانی محدود شده و فروشندگان آثار غیرمجاز وطنی با حداقل مجازات به کار خود امتداد می‌دهند  و به هیچ وجه صیانت از حقوق موسسات ویدئورسانه وجاهت اجرایی ندارد؟

آیا می‌دانید ده‌ها شبکه فارسی زبان ماهواره ای کنداکتور برنامه‌های خود را با سرقت از جیب موسسات این صنف مظلوم تأمین می‌نمایند؟

 چندین سال است که متولی وزارتخانه‌ای این صنف، داعیه حمایت از صاحبین آثار غیرقابل خرید هالیوودی(میجر) را دارد اما از آن سو هزاران هزار سایت دانلود غیرقانونی به انتشار غیرقانونی آثار سینمای ایران و جهان به خرج موسسات نمایش خانگی می‌پردازند و به محض عرضه نسخه مجاز در بازار، آثار را بصورت رایگان در اختیار مخاطبین میلیونی قرار می‌دهند!

روی هم رفته مشکلات نامبرده سبب انفعال و تغییر کاربری ۷۰ درصد از موسسات کاملا خصوصی شبکه نمایش خانگی گردیده و الباقی نیز با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و با پایه‌های لرزان و نگران به انتظار آینده ای مبهم نشسته‌اند.

آقای رییس جمهور! اگر بخشی از مشکلات صنفِ فرهنگی ما را می‌دانید امید است با ساماندهی دستگاههای متولی دولتی و جلب همیاری سیستم قضایی کشور همان گونه که با سایر قاچاقیان کالا و اغتشاشگران اقتصادی برخورد می‌کنید، با متخلفین و جانی‌های اقتصادی این صنف هم برخورد نمایید.

شک نکید که همراهی موسسات نمایش خانگی نیز در این عرصه یاور شما خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید