شبهه‌های رسانه شهرداری بر آمارهای گردانندگان فیلیمو درباره رکوردشکنی “شبهای مافیا”⇐این آمارگیری توسط کدام مرجع قابل استناد انجام شده؟؟/”شب‌های مافیا” به‌راستی پربیننده‌تر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است؟/ تا اطلاع ثانوی که معلوم شود مرجع این آمار کجاست، باید به آن با دیده تردید نگریست!!

شبهای+مافیا
شبهای+مافیا

نمایش خانگی: ادعای روابط عمومی سامانه ویدیوی درخواستی فیلیمو درباره رکوردشکنی سریال “شبهای مافیا” با طرح شبهه از سوی روزنامه همشهری-رسانه رسمی شهرداری- مواجه شده است.

متن گزارش روزنامه همشهری را بخوانید:

اواخر هفته پیش خبر آمد که پس از بررسی آماری دقایق تماشای سریال‌ها و رئالیتی‌شو‌ها در هفته اول انتشار، «شب‌های مافیا» تا ساعت۲۴ روز دوشنبه سوم آذرماه به رکورد ۱۹میلیون دقیقه تماشا رسیده است. این خبر در ادامه نتیجه گرفته بود: «این استقبال نشان می‌دهد قسمت اول «شب‌های مافیا» با رکورد ۱۹میلیون‌و۲۰۰هزار دقیقه تماشا بالاتر از سریال‌های «هم‌گناه»، «دل»، «هیولا» و «مانکن» قرار گرفته و این سریال‌ها در هفته اول انتشارشان به‌ترتیب ۱۱میلیون‌و۷۲۲هزار و ۲۴دقیقه، ۱۷میلیون‌و۵۱۸هزار و ۸۶۱دقیقه، ۸میلیون‌و۵۸۲هزار و ۹۹۳دقیقه و ۷میلیون‌و۵۰۴هزار و ۹۱۸دقیقه تماشا شده‌اند. همچنین قسمت اول این برنامه بالاتر از «شام ایرانی» و «رالی ایرانی» قرار گرفت تا شاهد تفاوت چشمگیر دقیقه تماشای «شب‌های مافیا» نسبت به قسمت اول «شام ایرانی» با یک میلیون و ۹۴۷هزارو۸۷۳ دقیقه و «رالی ایرانی» با یک میلیون و ۴۰هزارو۷۶۶دقیقه در دسته‌بندی برنامه‌های رئالیتی‌شو باشیم.»

اول از همه باید پرسید این آمارگیری توسط کدام مرجع قابل استناد انجام شده؟ اگر مدت تماشای شب‌های مافیا به‌جای 19میلیون‌دقیقه، 18میلیون ثبت می‌شد، کسی می‌توانست به این آمار خرده بگیرد؟ “شب‌های مافیا” به‌راستی پربیننده‌تر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است؟

منتشرکنندگان این خبر – که گویا قصد حمایت از شب‌های مافیا را داشته‌اند – کاش به این نکته توجه می‌کردند که ارزش آمارها به مراجع آنها و همینطور به قابل اثبات‌بودن آنهاست‌ وگرنه اعلام چنین عدد و رقم‌هایی کار دشواری نیست و می‌توان در زمینه‌های مختلف با ارائه اعداد و ارقامی که در دسترس عموم نیست، ادعای موفقیت‌های بزرگ‌تر را هم داشت. پس تا اطلاع ثانوی که معلوم شود مرجع این آمار کجاست، باید به آن با دیده تردید نگریست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید