حمله «کیهان» به مدیرکل نمایش خانگی⇐چرا از تئاتر مسجدی به موزیکال رسیده؟!

حسین+پارسایی
نمایش خانگی: حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی ارشاد از جمله چهره های تئاتری است که در دولت اول روحانی وارد سازمان سینمایی شد و طی دوران مدیریتش هم کوشید برخلاف برخی همتایانش در سینما به جای برخوردهای حذفی به سمت گفتگو با فعالان نمایش خانگی و حل مشکلات از طریق تعامل برود.
به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» پارسایی به تازگی تصمیم گرفته نمایشی موزیکال با عنوان «الیور توئیست» را با حضور نوید محمدزاده و مهناز افشار روی صحنه ببرد. این اتفاق با نقد شدید «کیهان» مواجه شده که به پارسایی گلایه کرده چرا باید از تئاتر مسجدی به تئاتر موزیکال برسد؟
متن گزارش «کیهان» در این باره را بخوانید:
در ادامه «تجاری سازی» تئاتر، کارگردانی که کار خود را با تئاتر مسجدی و مذهبی آغاز کرده بود، قصد اجرای نمایش موزیکال الیور توئیست را دارد!

طی سال‌های اخیر ابعاد فرهنگی تئاتر حرفه‌ای در ایران کمرنگ شده و بیشتر جنبه تجاری پیدا کرده است. استفاده از بازیگران مشهور سینما، یکی از نشانه‌های چنین رویکردی است.
متأسفانه حسین پارسایی که پیش از این به عنوان یکی از چهره‌های تئاتر مذهبی و دفاع مقدسی شناخته می‌شد نیز به چنین جریانی پیوسته است. به طوری که وی از نمایش‌هایی چون «بانوی آب و آینه» و «این فصل را با من بخوان» ابتدا به مدیریت شبکه نمایش خانگی رسید و در دوران وی، این شبکه شاهد انتشار نازل‌ترین سریال‌ها بود و سپس به تئاتر تجاری پیوست.
کارگردانی که خاستگاهی ارزشی دارد، به جای پرداختن به موضوعات بر زمین مانده در عرصه تئاتر، متنی تکراری و غیرضروری را برای اجرا انتخاب کرده است.
پارسایی درحالی قصد اجرای نمایش «الیور توئیست» را دارد که این داستان بارها در قالب‌های مختلف فیلم و سریال و انیمیشن و نمایش اجرا شده است. البته حضور بازیگران مطرح سینما و همچنین انتخاب قالب موزیکال برای این نمایش، حاکی از جنبه تجاری و اقتصادی غلیظ این نمایش دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید