حسن فتحی در نخستین گفتگو بعد از محکومیت سرمایه گذار “شهرزاد” اظهار داشت⇐قلم رکاب نداد و تولید “كنتس سلما” منتفی شد!/به همراه نغمه ثمینی بر روی طرحی از “هزار و یک شب” کار میکنیم!/صداوسیما دست از عناد با شبکه خانگی بردارد/چرا اجازه تولید سریالهای خانگی در شهرک غزالی را نمیدهند؟؟؟

حسن-فتحی-شهرزاد-نغمه-ثمینی

نمایش خانگی: در چندهفته ای که از اعلام حکم قطعی محمدهادی رضوی سرمایه گذار “شهرزاد” به 20 سال حبس میگذرد حسن فتحی کارگردان “شهرزاد” هیچ واکنشی به این حکم نشان نداده بود تا حالا که در گفتگویی تازه بی کمترین اشاره به ماجرای رضوی از کار بر قصه ای تازه از “هزار و یک شب” حرف زده.

حسن فتحی با بیان اینکه دوست داشته بعد از “شهرزاد” و حاشیه هایش فیلم “کنتس سلما” را بسازد به “شرق” گفت: تمام شش ماه نخست سال گذشته را همراه خانم ثمینی مشغول سروكله‌زدن با فیلم‌نامه «كنتس سلما» بودیم اما متأسفانه قلم ركاب نداد و با اینكه فیلم‌نامه دو، سه نوبت نوشته شد نتیجه كار نشد آنچه باید می‌شد تا جایی كه هر دو به این نتیجه رسیديم عجالتا آن را كنار بگذاریم و سراغ طرح‌های دیگرمان برویم. بر ایت اساس تولید این فیلم منتفی است.
فتحی که با ساخت «شهرزاد» حضور در شبکه نمایش خانگی را برای نخستین بار تجربه کرد، بعد از ماه‌ها از پایان پخش سریال درباره این حوزه که جایش را روز به روز بیشتر در میان مخاطبانش باز می‌کند نیز گفت: اوضاع شبكه نمایش خانگی به نحوی است كه وقتی سریالی در این شبكه در شرف ورود به بازار است، همگی باید به اعتبار منافع صنفی‌مان هم كه شده آرزوی موفقیت آن سریال را داشته باشیم. به‌هرحال اغلب دست‌اندركاران اتفاق نظر دارند به اینكه سریال «شهرزاد» بازار سرد نمایش خانگی را رونق و گرمای دوباره بخشید.

حسن فتحی بی اشاره به نقش “شهرزاد” در بالا بردن دستمزد بازیگران بیان داشت: آنچه هم‌اكنون شبکه خانگی را تهدید می‌كند از یك طرف ضعف مفرط فیلم‌نامه‌ها و از دیگر سو گرایش اغلب سرمایه‌گذاران به سریال «ستاره‌محور» است كه موجب بالارفتن نامعقول و خارج از عرف دستمزدهاي عده‌ای از بازیگران شده. در واقع سرمایه‌گذاران به‌خاطر سود و برگشت سرمایه خودشان هم كه شده باید توجه كنند كه سوپراستار واقعی سریال شبكه خانگی در وهله اول، فیلم‌نامه آن سریال است. بدون یك فیلم‌نامه خوب، همه ما هیچ‌كاره‌ایم!
فتحی در پاسخ به این پرسش که در ادامه فعالیت‌هایش هنوز هم به نگارش فیلم‌نامه مشترک فکر می‌کند و آیا باز هم در کنار نغمه ثمینی پروژه‌هایی را آماده ساخت دارند یا خیر؟ گفت: همكاری خانم ثمینی و بنده به تناوب ادامه خواهد داشت. علاوه بر یكی دو طرح سینمایی و تئاتری، قرار است روی طرحی مرتبط با قصه‌های هزارویك‌شب كار كنیم.
حسن فتحی که چندسالی است با رسانه ملی همکاری نداشته است. در پاسخ به این پرسش که آیا راه تعامل به تلویزیون و ساخت سریال را ممکن می‌بیند و می‌توان انتظار داشت به همین زودی اثری از او در تلویزیون ببینیم یا خیر گفت: پیشنهاد همكاری با تلویزیون را زمانی می‌توان مورد بررسی قرار داد كه دست از عناد با شبكه نمایش خانگی بردارد. جالب است بدانید مدیریت صداوسیما اخیرا دستوری داده مبنی بر اینكه سریال‌های شبكه نمایش خانگی حق استفاده از شهرك سینمایی علی حاتمی (غزالی سابق) را ندارند. چرا چنین اتفاقی افتاده؟؟ امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد و بیشتر از آن امیدوارم همچون بسیاری از كشورهای صاحب صنعت سینما و سریال‌سازی، علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در بخش خصوصی جهد و همتی كنند برای ساختن یك شهرك سینمایی مبتنی بر استانداردهای جهانی و حرفه‌ای در بیرون از پایتخت و یقین داشته باشند كه با استقبال همه دست‌اندركاران و تولیدكنندگان روبه‌رو خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید