حامد کلاهداری بیان کرد⇐برخلاف نسخه اکران «شاباش» که مُثله شد، نسخه خانگی بدون جرح و تعدیل عرضه می‌شود/اگر می‌خواستیم پشت صحنه را در نسخه خانگی ارائه کنیم باز دچار سانسور می‌شدیم/پیشنهاد ساخت یک سریال خانگی 60قسمتی را رد کردم چون تهیه‌کننده‌اش آدمی ایدئولوگ بود!/این تهیه‌کننده که در زمره سیاستمداران سینماست(!!!) می‌خواست اعتقادات شخصی‌اش را به کار حقنه کند/فیلمی روی پرده است که علاوه بر کلی رقص، حتی نماهای نیمه‌جنسی دارد اما با یک سکانس رقص «شاباش» کنار نیامدند/بعد از ساخت کمدی «بلیت تایلند» به سراغ ساخت یک سریال عاشقانه برای شبکه خانگی می‌روم/«شاباش» به توزیع یارانه‌ها و محمود احمدی‌نژاد هیچ ربطی ندارد

حامد کلاهداری-اکبر عبدی-شاباش

نمایش خانگی/مهدی فلاح‌صابر: سومین فیلم بلند حامد کلاهداری با نام «شاباش» که یک کمدی است در دستور پخش خانگی قرار گرفته و به زودی این فیلم از طریق موسسه هنراول به شبکه خانگی عرضه خواهد.

از آنجا که «شاباش» از جمله فیلمهایی است که قبل از اکران در سینماها دچار ممیزی شد برای اینکه از میزان ممیزی وارده بر آن برای عرضه در شبکه خانگی مطلع شویم به سراغ حامد کلاهداری رفتیم.

کلاهداری با اشاره به اینکه همان نسخه اکران در شبکه خانگی عرضه خواهد شد به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: بخش عمده جرح و تعدیلهای «شاباش» مربوط به نسخه اکران بود که باعث شد فیلم مثله شود ولی برای پخش خانگی خوشبختانه دیگر ممیزی تازه ای وارد نشده است و همان نسخه اکران بدون جرح و تعدیل تازه به شبکه خانگی می‌آید.

این کارگردان با گلایه از ممیزی گریبانگیر فیلمش به هنگام اکران گفت: برخی تهیه کنندگان غول در سینما هستند که هر کاری دوست داشته باشند در فیلمهایشان انجام می دهند. به جرأت میتوانم بگویم همین الان فیلمی روی پرده است که غیر از کلی نمای رقص از نوع شرقی تا غربی حتی برخی صحنه‌های نیمه‌جنسی در آن وجود دارد و آزادانه در تعداد بالای سینما در حال پخش است اما در زمان صدور پروانه نمایش «شاباش» کلی از فیلم گرفتار سانسور شد و علاوه بر حذف کلی دیالوگ یک سکانس محوری رقص فیلم را هم درآوردند و همین باعث شد فیلم الکن شود.

کلاهداری درباره ربط مضمون فیلم «شاباش» به ماجرای هدفمندسازی یارانه ها و توزیع یارانه توسط دولت محمود احمدی‌نژاد گفت: ابدا این تفسیر و تعبیرها را قبول ندارم و شخصا حین ساخت به دنبال القای چنین مفهومی نبودم. «شاباش» به توزیع یارانه‌ها و محمود احمدی‌نژاد هیچ ربطی ندارد.

کلاهداری درباره سوددهی «شاباش» بیان داشت: فیلم با وجود اکران در یکی از بدترین فصول سال نزدیک به یک میلیارد فروش داشت ضمن اینکه با فروش رایت خانگی آن در مجموع فیلم به سوددهی رسید؛ البته سودی اندک که با توجه به شرایط پیش آمده برای فیلم از سانسور گرفته تا فصل اکران منطقی است.

این کارگردان پیرامون اینکه آیا ممکن است نماهای سانسورشده فیلم یا بخشهای دیدنی پشت صحنه در نسخه خانگی وجود داشته باشد اظهار داشت: به احتمال زیاد نسخه خانگی بدون پشت صحنه است چون اگر می خواستیم پشت صحنه را ارائه کنیم باز گرفتار سانسور و ممیزی می شدیم. ضمن اینکه امکان استفاده از نماهای حذف شده در نسخه خانگی هم نزدیک به صفر بود.

حامد کلاهداری که مدتی بعد از انتخابات88 فیلمی انتخاباتی به نام «پایان نامه» را ساخت که حواشی فراوانی را برایش رقم زد در پاسخ به این پرسش که آیا هیچ گاه پیشنهادی برای کار در شبکه خانگی نداشته است به «نمایش خانگی» بیان داشت: چندی قبل یک آدم ایدئولوگ پیشنهاد تولید یک سریال خانگی 60قسمتی را داد؛ سریالی که محتوایش برآمده از نوعی ایدئولوژی شخصی بود و تا مرحله بازنویسی فیلمنامه هم رفتم اما از جایی به بعد احساس کردم این مسیر به ترکستان میرود و این شد که قید کار را زدم.

کلاهداری با اعلام اینکه ترجیح داده کار ساخت یک اثر سینمایی به نام «بلیت تایلند» را تا یک ماه آینده آغاز کند خاطرنشان ساخت: آن سریال 60 قسمتی تولید نشد چون تهیه کننده ای آن را پیشنهاد داد که میخواست اعتقادات خودش را به کار حقنه کند؛ تهیه کننده ای که در زمره سیاستمداران سینماست!!! و همین شد که به سراغ یک کمدی به نام «بلیت تایلند» رفتم.

کلاهداری که  از دوران کودکی در سینما سابقه بازی در سینما را دارد و در «شاباش» هم ایفای نقش داشته است افزود: البته طرح یک سریال 20قستی کاملا اجتماعی-عاشقانه برای شبکه خانگی را دارم که اگر شرایطش فراهم شد بعد از تولید «بلیت تایلند» آن را میسازم. سریالی که ابدا رگه های سیاسی ندارد و صرفا سرگرم کننده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید