تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه «مادر قلب اتمی» بیان کرد⇐فقط یک سوم محصولات شبکه خانگی به سودآوری می‌رسند/شبکه خانگی اگر جدی گرفته شود می‌تواند بازار سریالهای آمریکایی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد/سوژه‌های دمدستی به‌درد کار در این مدیوم نمی‌خورد/اگر فیملنامه خوب پیدا کنم قطعا در شبکه خانگی سرمایه‌گذاری خواهم کرد

امیر سیدزاده

نمایش خانگی: امیر سیدزاده تهیه کننده‌ای که در سینمای ایران تجربه تولید آثاری همچون «آمین خواهیم گفت»، «زندگی جای دیگریست» و «ناخواسته» را دارد این روزها مترصد آن است که یکی از ساخته های حاشیه برانگیزش با عنوان «مادر قلب اتمی» را که بالاخره پروانه نمایش هم گرفته روی پرده بفرستد.

سیدزاده از جمله تهیه کنندگانی است که اغلب کوشیده از ایده های متفاوت جوانترها استقبال کند و شاید برای همین است که وسوسه حضور در شبکه خانگی همواره برایش وجود داشته است. این تهیه کننده اما دلش نمیخواهد در این مدیوم بیگدار به آب بزند و با اشاره به وضعیت تولید در این مدیوم به سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» گفت: شبکه خانگی از آن مدیومهایی است که مدتها زیرنظرش داشته ام و به نظرم سه شاخه کاملا مجزا را دربرمیگیرد و در نهایت فقط یک سوم محصولاتش هستند که به سودآوری می رسند.

سیدزاده در تشریح این سه شاخه اظهار داشت: یک شاخه محصولات تولیدی بفروش خانگی هستند مثل «شاهگوش» و «شهرزاد» که خیلی خوب هم سرمایه تولید را بازمیگردانند چون در تولید جدی گرفته شده اند و استانداردهای بالایی را لحاظ کرده اند. شاخه دوم اما محصولاتی متوسط هستند که به زحمت هزینه تولید را برمی گردانند و در نهایت هم شاخه سومی به نام محصولات ضررده؛ یعنی محصولاتی با سوژه های دمدستی و پر از مثلثهای عشقی و خیانت بار که مخاطب از آنها استقبالی نمی‌کند.

این تهیه کننده که درام بلحاظ ایده جالب «شماره 17سهیلا» را در جشنواره 35 فجر داشت، خاطرنشان ساخت: طرحهایی برای کار در شبکه خانگی بهم پیشنهاد شده اما هیچ کدام چندان جذاب نبوده‌اند که بشود بر روی بازگشت سرمایه‌شان حساب باز کرد و چون تهیه کننده بخش خصوصی هستم تا سودآوری را پیش بینی نکنم وارد تولید نمی‌شوم. در بخش خصوصی باید بر روی فروش تک تک دی.وی.دی ها حساب باز کرد وگرنه باید بعد از تولید فقط یک محصول و ورشکستگی احتمالی قید کار را زد.

امیر سیدزاده با اشاره به اینکه حتی در تولید محصولات مشترکش مانند «خاطرات پاییزی» که با همکاری شرکایی از چک و اوکراین تولید شده بازگشت سرمایه برایش مهم بوده به «نمایش خانگی» گفت: جوانان علاقمند به فعالیت در شبکه خانگی بارها به سراغم آمده اند و من از آنها فیلمنامه آماده خواسته ام تا بخوانم و بفهمم میشود بر روی سودآوری به نتیجه رسید یا نه. اغلب اما سوژه های دمدستی و تکراری را پیشنهاد میکنند که تولیدشان جز ضرر نتیجه ای ندارد.

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: اگر فیملنامه خوب پیدا کنم قطعا در شبکه خانگی هم سرمایه گذاری خواهم کرد چون مدیومی است که می تواند جدی تر از اینی که هست گرفته شود و در مرتبه ای بالاتر از رقابت با تلویزیون، حتی بازار سریالهای آمریکایی را تحت الشعاع قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید