تهیه‌کننده سریال گفت: انتقادات به پایان‌بندی “مانکن” بخاطر این است که‌ نخواستیم هندی‌بازی دربیاوریم!/اگر به یک سوژه جذاب‌ برسیم حتما فصل دوم “مانکن” را کار می‌کنیم

مانکن
مانکن

نمایش خانگی: “مانکن” از جمله سریالهای ملودرام شبکه خانگی بود که به‌تازگی پخشش به انتها رسید و به‌هنگام پخش هم تقریبا توانست مورد توجه قرار گیرد با این‌حال پایان‌بندی سریال انتقاداتی را از سوی مخاطبان موجب شد.

ایرج محمدی تهیه‌کننده سریال با اشاره به اقبال مخاطبان به سریال “مانکن” به فرهیختگان گفت: این نکته که می‌گویند “مانکن” پربیننده است را اگر بخواهیم مثلا با فیلمی که در دهه 70 یا 80 پرمخاطب بوده مقایسه کنیم، خیلی متفاوت است. توجه داشته باشید که نباید از انصاف دور شد. کارهایی همانند “شهرزاد” یا “هیولا” خیلی پربیننده بودند. حداقل در سال 98 توانستیم مخاطب زیادی جذب کنیم، علت هم این بود که مراجعه‌کننده در پلت‌فرم‌های وی‌اودی زیاد شده بود. الان مردم کمتر دی‌وی‌دی می‌خرند. معمولا روی پلت‌فرم‌ها می‌بینند، درنتیجه چون سهل‌الوصول است و اشتراکات آنها بالاست، بیننده زیادی دارد.

محمدی ادامه داد: درباره قسمت آخر “مانکن” هم باید بگویم در خیلی از آثار ملودرام مخاطب دوست دارد وقتی دو جوان با کلی ماجرا و سختی‌ می‌جنگند تا به عشق هم برسند، بین‌شان وصال اتفاق افتد، این یک حالت عادی برای ملودرام‌هاست که معمولا اتفاق افتاده است. اما این‌بار مخاطب با پایان‌بندی مشکل دارد که اگر به لحاظ سناریو و حرفه‌ای مشکل داشته باشد انتقاد را قبول می‌کنیم و می‌گوییم پایان‌بندی ضعیف بوده است. یک‌بار مخاطب می‌گوید دوست دارد این دو به هم برسند و چرا به هم نرسیدند. این به گروه سازنده برمی‌گردد!!

تهیه‌کننده “مانکن” ادامه داد: قرار بود این دو به هم نرسند و نرسیدند. یک سری بیننده‌ها می‌گویند چرا بد تمام کردید؟ بد تمام کردن به معنا و مفهوم اینکه پایان‌بندی غلط است، نیست، به معنای این است که مخاطب دوست داشت این دو به هم برسند و اگر آنها به هم می‌رسیدند، انتقادات بیشتر می‌شد. می‌گفتند مثل همه فیلم‌های ایرانی آخر به عروسی ختم شد؛ هندی‌وار تمام کردید ولی بنا‌ نبود فیلم‌ هندی‌ بسازیم! این استقلال گروه بود که به این نتیجه رسیدند با نرسیدن این زوج، پایان‌بندی سریال را داشته باشیم.

ایرج محمدی درباره احتمال تولید فصل دوم “مانکن” گفت:به ضرس قاطع بیان می‌کنم ما روی برندینگ “مانکن” کاسبکارانه برخورد نمی‌کنیم، اهل این نیستیم. اهل کاسبکارانه کار کردن نیستیم. نمی‌خواهیم براساس کسب درآمد مانکن دو را کار کنیم و بگوییم مانکن برند شده و براساس آن کاسبی کنیم. اصلا به این معتقد نیستیم. نه من و نه سرمایه‌گذار و نه کارگردان و نویسنده به این معتقد نیستیم. الان تازه سریال مانکن تمام شده و بازخورد طولانی‌ای را از مخاطبان  می‌بینیم. اگر به یک موضوع و سوژه جذاب‌تر از فصل اول برسیم حتما فصل دوم “مانکن” را کار می‌کنیم ولی الان هیچ‌گونه قصدی برای فصل دوم نداریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید