تهیه‌کننده ابتدایی «شهرزاد» گفت⇐حد و حدود سرمایه‌گذاران در شبکه خانگی را ارشاد باید تعیین کند/هنوز نقش تهیه‌کننده در شبکه خانگی به روشنی مشخص نیست/در شبکه خانگی منفعت‌طلبی چربش دارد بر ارتقای سطح تولید/سرمایه‌گذاران گمان دارند چون پول وارد پروژه کرده‌اند پس محق هستند هر چه می‌خواهند بکنند!

اسماعیل عفیفه-حسن فتحی

نمایش خانگی/مهدی فلاح‌صابر: اسماعیل عفیفه تهیه کننده باسابقه تلویزیون که آثاری همچون «پس از باران»، «میوه ممنوعه» و «زمانه» را در کارنامه دارد تهیه کننده ابتدایی سریال «شهرزاد» بود که مقدمات تولید سریال را فراهم کرد اما از جایی به بعد قید ادامه همکاری را زد و به سراغ تولید در تلویزیون رفته و سریال «پریا» را ساخت.

عفیفه در گفتگو با سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» پیرامون اینکه آیا برنامه ای برای حضور مجدد در شبکه خانگی ندارد بیان داشت: فعلا که برنامه خاصی ندارم. در مورد «شهرزاد» هم من در ابتدای کار در پروژه حضور داشتم و بعد که کار روی غلتک افتاد با توافق با همکاران ، تصمیم گرفتم در این پروژه نباشم و دغدغه هایم را در تلویزیون پی گیرم.

اسماعیل عفیفه با اشاره به اینکه شبکه نمایش خانگی میتواند موقعیت خوبی برای تولید محصولات متفاوت باشد ادامه داد: برای تولید یک کار خوب نیاز است به حضور سرمایه گذاران درست و باشعوری که دارای درکی مناسب از مقوله کار فرهنگی باشند. به نظر می رسد شبکه خانگی هنوز به نظم و ترتیب موردنیاز برای یک مدیوم حرفه‌ای نرسیده و ضوابط مشخصی در آن وجود ندارد.

عفیفه افزود: یکی از نمودهای این عدم ضوابط این است که هنوز نقش تهیه کننده در شبکه خانگی به روشنی مشخص نیست و علاقمندان به سرمایه گذاری با روابطی وارد این مدیوم میشوند و بدون اینکه خبره کار باشند در تولید مشارکت میکنند و بعد از مدتی هم نام تهیه‌کننده بر خود می‌نهند و به بیان بهتر شرایط به سمتی میرود که حس میشود در شبکه خانگی منفعت طلبی چربش دارد بر ارتقای سطح تولید.

تهیه کننده «مأمور بدرقه» و «رسم عاشقی» خاطرنشان ساخت: شبکه خانگی علیرغم تولیداتی که در سالهای اخیر داشته هنوز نوپاست و همچنان سرمایه گذاران گمان دارند چون پول وارد سیکل کرده اند پس محق هستند هر چه میخواهند بکنند. به نظرم حد و حدود سرمایه گذاران در شبکه خانگی را ارشاد باید تعیین کند. در ارشاد ضوابط قاعده مندی درباره بحث صدور پروانه‌های ساخت و نمایش خانگی وجود دارد اما باید جدی تر در این زمینه قاعده سازی کرد.

اسماعیل عفیفه در پاسخ به این پرسش که شبکه خانگی چقدر به کارگردانان فرصت کار بر روی سوژه های تجربه نشده را میدهد به «نمایش خانگی» گفت: این مسأله هم به سطح آگاهی سرمایه گذار ربط دارد و هم به جاه طلبی کارگردان. در همه جای دنیا مدیوم خانگی که پخش آنلاین را هم در اختیار دارد توانسته رونقی همپای سینما داشته و به نظرم در ایران هم اگر به فکر تعدیل ایرادات و تمرکز بر نقاط قوت باشیم قطعا آینده روشنی در انتظار این مدیوم است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید