بی‌توجه به طرح بدوی سینماسیار متعلق به رییس معزول سینما⇐حیدریان در بازدید از موسسه رسانه‌های تصویری از اهمیت «ویدیوی درخواستی» گفت

محمدمهدی حیدریان-موسسه رسانه های تصویری

نمایش خانگی: بعد از انجمن سینمای جوانان ایران، دومین زیرمجموعه ای که محمدمهدی حیدریان برای بازدید انتخاب کرد موسسه رسانه های تصویری بود.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» موسسه رسانه های تصویری که بعد از آزاد شدن ویدیو در ایران پا گرفت اصلی ترین وظیفه‌اش عرضه محصولات ویدیویی به شبکه خانگی بود؛ وظیفه ای که در سالهای اخیر و با قدرت گرفتن ویدیورسانه های خصوصی تقریبا کمرنگ شده است و به سمت برگزاری جشنواره ویدیویی یاس و البته کمک به فراگیری سامانه ویدیوی درخواستی(vod) رفته است.

حجت الله ایوبی رییس معزول سینما سعی زیادی کرد که با صرف هزینه ای قابل توجه و انتقادبرانگیز راه اندازی سینماسیار که یک تکنولوژی متعلق به لااقل 4 دهه قبل است را به موسسه رسانه های تصویری منتقل کند و مصطفی ابطحی مدیر این موسسه هم در ماههای اخیر مدام درباره تلاشهایش برای سینماسیار سخن گفته است!

بازدید حیدریان از موسسه رسانه های تصویری نیز همراه شد با گفته های مدیر موسسه رسانه های تصویری درباره سینماسیار ولی جالب اینجاست که حیدریان در این بازدید کمترین صحبتی درباره سینماسیار نکرد و به جایش بر توسعه ویدیوی درخواستی که سامانه ای فراگیر و البته کاملا به‌روز است تأکید نمود.

حیدریان در این بازدید گفت: راه پیش رو در بخش VOD راهی طولانی تر و بسیار مثمرتر برای کل فعالیت های سینمایی بوده و نگاه من بیشتر به  این حوزه است و چشم امید را متوجه این VOD می کنمبازار اصلی صنعت تصویر که شعار ما تولید نهضت محتوا است اینجا بوده و لاغیر و الباقی بخش ها بازارک هایی است که باید تلاش کنند بخش VODرونق پیدا کند.


وی یادآور شد: سینماهای ما، سالن های ما و هر نوع عرضه دیگری که داریم مردم را علاقه مند می کنند که در این نوع محمل و راه های ارتباطی، آنچه که می خواهند پیدا و استفاده کنند لذا برنامه برای بخش VOD  بسیار مفصل است و باید با رعایت همه جوانب وایجاد تسهیلات برای کاربر به این مهم توجه ویژه داشت.


رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: جلساتی را در هفته های آتی به ترتیب اولویت مسائل از جمله موانع قانونی در بخش VODبرگزار کنیم تا به موضوع حمایت ها برسیم و سازکار اجرایی تعیین شود. در جلسات کاری آتی، بسته VODرا نهایی خواهیم کرد  و سیاست های کلی را متناسب با جهت این فعالیت ها و کم و کیف آن تدوین کنیم. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید