به دنبال گزارش نمایش خانگی درباره سودآوری دوقسمتی شدن نسخه خانگی “هزارپا” برای ابوالحسن داوودی⇐موسسه هنرهای تصویری سوره تأکید کرد: امتیاز پخش خانگی«هزارپا» به موسسه ریز موج واگذار شده/ حواشی نسخه نمایش خانگی فیلم “هزارپا” هیچ ارتباطی به حوزه هنری ندارد!!+توضیحات مدیر بازرگانی ریزموج پیرامون این ماجرا

هزارپا

نمایش خانگی: ساعاتی پیش در گزارشی پیرامون چرایی دوقسمتی شدن نسخه خانگی “هزارپا” به نقل از یک منبع آگاه تلاش شرکای فیلم برای کسب سود بیشتر از نسخه خانگی را عامل دوقسمتی شدن دانستیم و از ابوالحسن داوودی پرسیدیم که چرا درباره درصد انتفاع خود از این دوقسمتی شدن حرفی نمیزند.

به دنبال آن گزارش موسسه هنرهای تصویری سوره در بیانیه ای به صراحت اعلام کرده که هیچ نقشی در دوقسمتی شدن نسخه خانگی “هزارپا” نداشته و کل ماجرا را معلول واگذاری رایت خانگی به موسسه ریزموج دانسته است.

در بیانیه موسسه سوره آمده است: در هفته گذشته پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یعنی فیلم سینمایی «هزارپا» در نمایش خانگی عرضه شد. همزمان با پخش این فیلم اعتراض‌های بسیاری از سوی مردم و رسانه‌ها نسبت به نحوه،  قیمت فیلم و دو قسمتی شدن آن مطرح شده که پاره یی از انتقادها، متوجه موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری بوده است. این در حالی است که امتیاز پخش نمایش خانگی فیلم «هزارپا» اساسا،  به موسسه ریز موج واگذار شده است و در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه موسسه هنرهای تصویری سوره  نیست.

به دنبال این علیرضا اقبالی مدیر بازرگانی موسسه ریزموج نیز نسبت به حواشی مطرح شده گفت: نسخه نمایش خانگی فیلم با نسخه سینمایی فیلم “هزارپا” متفاوت است. ما در نمایش خانگی توانستیم نسخه اصلی کارگردان را که 205 دقیقه است پخش کنیم؛ در واقع 85 دقیقه از فیلم “هزارپا” در سینما پخش نشده است و مخاطب این صحنه‌ها را برای اولین بار خواهد دید. اما متأسفانه، زیرساخت‌های سخت‌افزاری از قبیل کیفیت و ظرفیت DVD در ایران، پاسخگوی نیاز ما یعنی پخش فیلم 205 دقیقه‌ای را ندارد. به‌همین به‌ناچار فیلم را 2 نسخه دی‌وی‌دی نمایش خانگی عرضه کردیم.

وی ادامه داد: در مورد قیمت نسخه نمایش خانگی “هزارپا” نیز به مخاطبان این اطمینان را می‌دهیم قیمت نسخه نمایش خانگی هزارپا ارزان‌تر از دیگر مدل‌های پخش تمام شده است. حتی با توجه به 85 دقیقه فیلم که تا بحال دیده نشده است و برای اولین بار توزیع می گردد ،  نسخه نمایش خانگی فیلم، “هزارپا” را با نصف قیمت واقعی آن عرضه کرده‌ایم. وی ضمن تشکر از همراهی همه مردم و رسانه‌ها اظهار امیدواری کرد زیرساخت‌های فنی و سخت‌افزاری در ایران بهبود یابد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید