افشاگری بازیگر «یتیم خانه ایران» درباره حذفیات فیلم بخاطر مهاجرت یک بازیگر زن به GEM

یتیم خانه ایران

نمایش خانگی: درام تاریخی «یتیم خانه ایران»ابوالقاسم طالبی در حالی از طریق موسسه هنرهای تصویری سوره به شبکه خانگی عرضه شده است که علیرغم کیفیت بالای تصویرسازی که مرهون هنر اصغر رفیعی‌جم فیلمبردار است پاره ای از مخاطبان از ضعف دراماتیک فیلم گلایه کرده اند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» فیلم «یتیم خانه ایران» که سعی دارد تصویرسازی دقیق و جامعی از قحطی گریبانگیر ایران در انتهای قرن سیزدهم خورشیدی داشته باشد در این تصویرسازی موفق عمل میکند اما کمبود ماده داستانی که بتواند این تصاویر را چنان حلقه های یک زنجیر به هم ربط دهد اسباب انتقاد مخاطبانی را موجب شده که در شبکه خانگی فیلم را دیده اند.

درباره این ضعف داستانی حرف و حدیث فراوان است. برخی از عدم توانایی طالبی در داستان پردازی علیرغم رشد تکنیکی او در کارگردانی می گویند و برخی نیز این ماجرا را به مهاجرت یکی از بازیگران فیلم به ترکیه و حضور در جم نسبت داده اند.

به تازگی حمیدرضا تاج دولت از بازیگران مکمل کار با گلایه از حذف و تعدیل نقش خود در فیلم بخاطر مهاجرت بهارک صالح نیا به جم سخن گفته است.

تاج دولت که سالها پیش و با ایفای نقش فرزند رزمنده علی نصیریان در «بوی پیراهن یوسف»ابراهیم حاتمی کیا به سینما ورود کرد و در این سالها در آثار تاریخی مختلفی ایفای نقش کرده با اشاره به تعدیل نقشش در «یتیم خانه ایران» به سینماروزان گفت: هر نقشی را قبول نمی‌کنم و حتما می کوشم طوری انتخاب کنم که میان دو نقشم تفاوت ایجاد شود. مثلا در سریال «چهل سرباز» نقش ابوالقاسم فردوسی را بازی کردم و در «محمد…» نقش حمزه که هر کدام متعلق به دو دنیای متفاوتند. بیشتر برایم ماندگاری نقش مهم است تا کمیت کارنامه و در این بین بعضی اوقات اتفاقاتی مانند «یتیم خانه ایران» می افتد که به ناگاه نقشم تعدیل میشود و چیزی از آن باقی نمی ماند.

تاج‌دولت در چرایی کاهش نقش در «یتیم خانه ایران» به ماجرای مهاجرت بهارک صالح‌نیا بازیگر نقش مکمل فیلم به ترکیه و حضور در جم اشاره کرده و گفت: در «یتیم خانه…» نقش «پهلوان علی» را بازی کردم که کاملا در کنار علیرام نورایی نقش اصلی تعریف میشد و به نوعی مکمل این نقش بود ولی متأسفانه مهاجرت آن بازیگر زن که نقش روسپی مرتبط با سفارت انگلیس را در این فیلم بازی میکرد موجب شد بخش عمده سکانسهای من حذف شود و در نهایت کمتر از ده دقیقه از بازی من باقی بماند.

اینکه بازیگر مکمل «یتیم خانه ایران» از حذف چندین سکانس به خاطر مهاجرت یک بازیگر به جم سخن میگوید معنایی دارد جز آن که به واسطه این حذف بخشهایی از داستان حذف شده است؟ آیا اگر آن بخشها میماند کیفیت دراماتیک «یتیم خانه…» بهتر میشد؟

بهارک صالح نیا با گریم «یتیم خانه ایران»
بهارک صالح نیا با گریم «یتیم خانه ایران»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید