آیا سازمان سینمایی حواسش به گافهای این سامانه vod هست؟؟+عکس

vodویدیوی درخواستی

نمایش خانگی: سامانه های ویدیوی درخواستی که با نظارت موسسه رسانه های تصویری مجوزشان را از سازمان سینمایی می گیرند در سالهای اخیر کوشیده اند در کنار تولید یک سری برنامه های تصویری و اغلب گفتگومحور به عرضه فیلمهای سینمایی هم بپردازند.

به گزارش سایت خبری-تحلیلی «نمایش خانگی» از جمله این سامانه ها «فیلیمو» نام دارد که می کوشد ورای سایت اینترنتی از طریق کانال تلگرام خود به جلب مشتری بپردازد اما تنها سرک کشیدن در برخی از عناوین عرضه شده در این سامانه مخاطب را متوجه گافهای های آن می کند.

از جمله این گافها در اعلان فروش فیلم «چهار اصفهونی در بغداد» به چشم میخورد که تصویری از اکبر عبدی در فیلم «معراجیها»ی مسعود ده نمکی به عنوان زمینه ای برای جلب مخاطب در این فیلم استفاده شده!!! تصویری که کمترین ربطی به گریم عبدی در «چهار اصفهونی در بغداد» ندارد.

در یکی از اعلانهای تبلیغاتی این سامانه نیز که می تواند کاملا در ضدیت با تشویق مخاطبان به خرید نسخه های خانگی فیلمها باشد با قرار دادن تصویری از نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در «ابد و یک روز» آمده است: سمیه توروخدا نرو dvd بخر. این همه پول dvd بدی نمیگن سمیه پولدار بود. میگن میتونست با اینترنت مجانی فیلیمو فیلم ببینه و ندید!

دیگر اعلان بحث برانگیز این سامانه مربوط به فصل پنجم سریال «فرار از زندان» است؛ در حالی که اداره کل نمایش خانگی ارشاد به صراحت اعلام کرده هیچ پروانه نمایشی برای نسخه دوبله شده این فصل صادر نکرده(اینجا را بخوانید) این سامانه مشغول عرضه نسخه دوبله شده زیرزمینی سریال است؛ نسخه ای که البته کیفیت دوبله آن هم تعریف چندانی ندارد.

اینها فقط مشتی نمونه خرورار از گافهای موجود در ساختار عرضه یک سامانه ویدیوی درخواستی وطنی است؛ گافهایی که بیش از همه ناشی از عدم نظارت صحیح بر چنین سامانه هایی است.

آیا سازمان سینمایی که امضای رییس اش پای  مجوز ورود به مدیوم ویدیوی درخواستی متقاضیان آمده اسباب نظارتی برای شناخت مشکلات و برطرف کردن ایرادهایشان را درنظر نگرفته است؟

اعلان عرضه نسخه دوبله غیرمجاز «فرار از زندان»
اعلان عرضه نسخه دوبله غیرمجاز «فرار از زندان»
اعلانی در جهت تشویق به فیلم بینی رایگان به جای خرید نسخه های اصل
اعلانی در جهت تشویق به فیلم بینی رایگان به جای خرید نسخه های اصل
اعلان «چهار اصفهونی در بغداد» با تصویری از «معراجیها»
اعلان «چهار اصفهونی در بغداد» با تصویری از «معراجیها»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید